Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscale

23-Iul-2009
3635

Noutate


Avem noi cazuri in care putem fi declarati inactivi de catre Fisc. De asemenea, avem consecinte noi si impovaratoare ale declararii noastre ca inactivi.

Trebuie sa fim tot mai atenti si concentrati ca sa evitam falimentul.

Fiscul poate declara inactivi contribuabilii prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Lista contribuabililor declarati inactivi se publica si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice ? portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

1. In ce conditii putem fi declarati inactivi de catre Fisc?
Pana la data de 25 mai 2009 erau declarati inactivi numai cei care nu isi indeplineau obligatiile declarative la doua termene de declarare consecutive si carora, la cerere, nici nu li se aprobase de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor lor fiscale.

Acum, contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica sunt declarati inactivi daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

a) nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;

b) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

c) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

Cei aflati in stare de insolventa sau cei pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare nu vor fi declarati inactivi.

Atentie
Trebuie sa facem distinctie intre inactivitatea fiscala dispusa de Fisc in anumite conditii si inactivitatea temporara inscrisa in registrul comertului din initiativa contribuabilului!

2. Care sunt consecintele declararii noastre ca inactivi de catre Fisc?

2.1. Cheltuieli nedeductibile
Fiscul nu ia in considerare tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv.

Cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sunt considerate
cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

2.2. Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
De asemenea, Fiscul poate anula din oficiu inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi, precumsi a persoanelor impozabile in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, se poate solicita inregistrarea in scopuri de TVA numai daca inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta.

2.3. Inregistrarea in cazierul fiscal
In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.

In cazierul fiscal al persoanelor fizice si juridice se inscriu si:

a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz;

b) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii.

Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali ai acesteia.

Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie in urmatoarele situatii:

a) la infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole, de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati;

b) la solicitarea inscrierii asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora;

c) la autorizarea exercitarii unei activitati independente de catre solicitanti;

d) la cesiunea partilor sociale sau a actiunilor de catre noii asociati sau actionari;

e) la numirea de noi reprezentanti legali, precum si la cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social de catre noii reprezentanti legali,
asociati si actionari.

Aceste operatiuni nu vor mai fi autorizate in cazul in care in cazierul fiscal exista inscrise fapte de inactivitate fiscala.

Pentru persoanele juridice aflate in prezent in inactivitate fiscala, precum si pentru reprezentantii legali ai acestora se va inscrie inactivitatea temporara in cazierul lor fiscal pana la data de 24 iulie 2009.

Datele din cazierul fiscal vor fi scoase din evidenta numai in urmatoarele situatii:

a) faptele pe care le-a savarsit contribuabilul respectiv nu mai sunt sanctionate de lege;

b) a intervenit reabilitarea de drept sau judecatoreasca constatata prin hotarare judecatoreasca;

c) contribuabilul respectiv nu a mai savarsit fapte de natura celor care au condus la inscrierea lor in cazierul fiscal intr-o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a
actului prin care au fost sanctionate aceste fapte;

d) decesul, respectiv radierea contribuabilului.

Concluzie
Nedepunerea declaratiilor pe parcursul unui semestru calendaristic, precum si neinformarea Fiscului cu privire la sediile sociale pot avea consecinte grave asupra noastra.

In trecut, declararea inactivitatii de catre Fisc nu producea consecinte foarte grave, avand in vedere ca aveam posibilitatea de a ne reorienta spre deschiderea de noi afaceri.
Insa acum, inscrierea in cazierul fiscal a inactivitatii fiscale va elimina aceasta portita. Singura solutie ramane, in acest caz, indeplinirea obligatiilor astfel incat sa evitam declararea inactivitatii.

Acte normative aplicabile:
Art. 11 alin. (11) si (12), art. 21 alin. (4) lit. r), art. 153 alin. (8) din Codul fiscal

Art. 78 alin. (5) si (6) din Codul de procedura fiscala

Art. 2 alin. (1)-(3), art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (1) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal

Art. VII din Ordonanta de urgenta nr. 46/2009 privind imbunatatirea procedurilor fiscale si diminuarea evaziunii fiscale

Articol publicat in Newsletter-ul Taxe si Impozite  Actual nr. 31/ iunie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat n limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Atentie la HG 804/2017: Normele privind casele de marcat au fost modificate
    • In M.Of. nr. 907 din 20.11.2017 a fost publicata HG 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003. Noile prevederi coreleaza modificarile aduse incepand cu anul 2014 ordonantei de urgenta 28/1999 (ultima modificare a normelor metodologice fiind adusa de HG 73/2014) si aduce...» citeste mai departe aici

  • Un nou regulament se aplica din 2018 si introduce o adevarata revolutie. Iata ce ne asteapta
    • Uniunea Europeana a introdus noutati legislative foarte stricte. Mai exact, la 25 mai 2018 vor incepe sa se aplice prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR). Specialistii spun ca acest Regulament introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al oricarei afaceri, mici sau mari, din Europa si nu numai. Conceptul de "date personale" devine atat de larg...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017
    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.82/2017...» citeste mai departe aici

  • Cadouri oferite angajatilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • Tinem cont, prin cele de mai jos, ca potrivit Codului fiscal, sunt neimpozabile cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in...» citeste mai departe aici

  • BNS: Reglementarea din OUG 82/2017 este extrem de ambigua cu privire la cine reprezinta partea sindicala in negociere
    • Intr-un mod complet lipsit de transparenta Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care reglementeaza un mecanism care sa permita disiparea responsabilitatii pentru efectul de reducere a veniturilor nete, ca urmare a implementarii OUG 79/2017, respectiv transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat. Conform informatiilor existente pe site-ul Guvernului, proiectul de ordonanta ce ulterior a primit numarul 82/2017, a intrat in sedinta de Guvern intr-o foma ce nu continea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"