Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularele utilizate de institutiile financiare raportoare, F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, au fost modificate. Noi instructiuni de completare

02-Oct-2022
2503
Formularele utilizate de institutiile financiare raportoare, F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, au fost modificate. Noi instructiuni de completare

ANAF a modificat, prin Ordinul 1711/2022, formularele utilizate de institutiile financiare raportoare: F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Au fost publicate si noile instructiuni de completare.



Ordinul nr. 1711/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 951 din 29 septembrie 2022.

ANEXA Nr. 1

FORMULAR F3000 DAC2/CRS

Informatiile raportate in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala:

a) numele, adresa, numarul/numerele de identificare fiscala (NIF), precum si data si locul nasterii, in cazul unei persoane fizice, ale fiecarei persoane care face obiectul raportarii si care este titular de cont al contului respectiv si, in cazul unei entitati care este titular de cont si care, dupa aplicarea procedurilor de diligenta fiscala prevazute in anexele nr. 1 si 2 la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, este identificata ca avand una sau mai multe persoane care exercita controlul si care este o persoana care face obiectul raportarii, numele, adresa si NIF ale entitatii, precum si numele, adresa, NIF si data si locul nasterii fiecarei persoane care face obiectul raportarii;

b) numarul de cont sau echivalentul sau functional in absenta unui numar de cont;

c) numele si numarul de identificare, daca este cazul, al institutiei financiare raportoare;

d) soldul sau valoarea contului, inclusiv valoarea de rascumparare in cazul unui contract de asigurare cu valoare de rascumparare sau al unui contract de renta viagera, la sfarsitul anului calendaristic relevant sau al altei perioade de raportare adecvate sau, in cazul in care contul a fost inchis in cursul anului sau al perioadei respective, inchiderea contului;

e) in cazul oricarui cont de custodie:

(i) cuantumul brut total al dobanzilor, cuantumul brut total al dividendelor si cuantumul brut total al altor venituri generate in legatura cu activele detinute in cont, in fiecare caz platite sau creditate in contul respectiv sau in legatura cu respectivul cont, in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate;

(ii) incasarile brute totale din vanzarea sau rascumpararea activelor financiare platite sau creditate in cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate in legatura cu care institutia financiara raportoare a actionat drept custode, broker, reprezentant sau orice alt fel de mandatar al titularului de cont;

f) in cazul oricarui cont de depozit, cuantumul brut total al dobanzilor platite sau creditate in cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate;

g) in cazul oricarui alt cont decat cele prevazute la lit. e) sau f), cuantumul brut total platit sau creditat titularului de cont in legatura cu respectivul cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate in legatura cu care institutia financiara raportoare este debitoare, inclusiv suma agregata a oricaror rascumparari platite titularului de cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate.

ANEXA Nr. 2

FORMULAR F3000 FATCA

Informatiile raportate in vederea indeplinirii obligatiei prevazute la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si in Acordul dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, semnat la Bucuresti la 28 mai 2015, ratificat prin Legea nr. 233/2015:

a) numele, adresa si TIN (numarul federal de identificare) din Statele Unite ale fiecarei persoane specificate din Statele Unite care este titular de cont al contului respectiv si, in cazul unei entitati din afara Statelor Unite care, in urma aplicarii procedurilor de conformare prevazute in anexa I la Acordul dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, este identificata ca avand una sau mai multe persoane care exercita controlul si care sunt persoane specificate din Statele Unite, numele, adresa si TIN din Statele Unite, daca exista, ale entitatii respective si ale fiecarei persoane specificate din Statele Unite;

b) numarul global de identificare ca intermediar al institutiei financiare;

c) numarul de cont sau un echivalent functional, in absenta unui numar de cont;

d) numele si numarul de identificare fiscala al institutiei financiare raportoare din Romania;

e) soldul sau valoarea contului, inclusiv, in cazul unui contract de asigurare cu valoare de rascumparare sau al unui contract de renta viagera, valoarea de rascumparare sau valoarea de reziliere, la sfarsitul anului calendaristic relevant sau al altei perioade adecvate de raportare sau, daca respectivul cont a fost inchis in timpul anului respectiv, imediat inainte de inchidere;

f) in cazul oricarui cont de custodie:

(i) suma totala bruta a dobanzilor, suma totala bruta a dividendelor si suma totala bruta a altor venituri generate cu privire la activele detinute in cont, in fiecare caz platita sau creditata in cont sau referitor la cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade adecvate de raportare; si

(ii) castigurile totale brute din vanzarea sau rascumpararea de proprietati platite sau creditate in cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade adecvate de raportare cu privire la care institutia financiara raportoare din Romania a actionat in calitate de custode, broker, imputernicit sau in alt mod ca agent al titularului de cont;

g) in cazul oricarui cont de depozit, suma totala bruta a dobanzii platite sau creditate in cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade adecvate de raportare; si

h) in cazul oricarui cont care nu a fost mentionat la lit. f) sau g), suma totala bruta platita sau creditata titularului de cont referitor la cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade adecvate de raportare cu privire la care institutia financiara raportoare din Romania este debitoare sau datoare sa o plateasca, inclusiv suma totala a oricaror plati de rascumparare efectuate catre titularul de cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade adecvate de raportare.

ANEXA Nr. 3

INSTRUCTIUNI

1. Institutiile financiare raportoare trebuie sa foloseasca formularele F3000, precum si programul de asistenta, disponibile pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) la adresa www.anaf.ro, sectiunea Servicii online, meniul Descarcare declaratii electronice, in scopul raportarii informatiilor prevazute in prezentul ordin.

2. Raportarea se transmite prin portal, sub forma unui fisier PDF cu XML atasat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanta, potrivit art. 62 alin. (3)din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. Pentru depunerea formularelor F3000, institutiile financiare raportoare trebuie sa detina un certificat digital calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. Orice modificare a formularelor F3000 se aduce la cunostinta institutiilor financiare raportoare prin publicarea pe portalul A.N.A.F., in sectiunea Servicii online, meniul Descarcare declaratii electronice, cu minimum 15 zile inainte de aplicarea modificarilor efectuate.

5. Institutiile financiare raportoare depun formularele F3000, chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.

6. Corectiile informatiilor transmise se efectueaza dupa cum urmeaza:

a) la initiativa institutiilor financiare raportoare;

b) ca urmare a unei solicitari de corectie transmise de alte jurisdictii raportoare prin intermediul A.N.A.F.;

c) ca urmare a masurilor dispuse de catre A.N.A.F. dupa efectuarea unui control.

7. Solicitarile de corectie se publica in spatiul privat al contribuabilului de pe platformele electronice dedicate.

8. Tipurile de corectii posibile:

a) modificarea unora dintre informatiile transmise initial;

b) anularea unor informatii transmise initial.

9. Institutiile financiare raportoare pot transmite corectii in conformitate cu prevederile art. 105 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

10. Instructiunile privind modalitatea in care A.N.A.F. transmite cererile de corectie si primeste raspuns din partea institutiilor financiare raportoare se regasesc pe portalul A.N.A.F., in sectiunea Servicii online, meniul Descarcare declaratii electronice.

Extras din Ordinul 1711/2022:

Art. 1. -

Se aproba modelul formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare, denumite formularele F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, cuprinzand informatiile raportate in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2.

Art. 2. -

Formularele prevazute la art. 1 se completeaza si se depun conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 3.

Art. 3. -

Institutiile financiare raportoare depun formularele prevazute la art. 1, chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.

Art. 4. -

Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.

        1. Art. 5. -

Directia generala de informatii fiscale si Centrul National de Informatii Financiare vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 6. -

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii

    • Si pentru companiile implicate in transportul de marfa anul 2025 aduce mai multe schimbari. Spre exemplu, au fost amanate sanctiunile pentru nerespectarea cerintelor de transmitere a coordonatelor GPS, pana la 31 martie 2025, oferind astfel mai mult timp operatorilor economici pentru a implementa si testa sistemele necesare. De asemenea, exisa si obligatii legate de dotarea vehiculelor cu sisteme GPS si aplicatii specifice. Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016