Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Frauda cu TVA si evaziune fiscala: Gruparea infractionala a fost destructurata de politistii specializati

13-Iun-2017
2597

Politistii specializati in combaterea criminalitatii organizate din Sibiu si cei ai Directiei Operatiuni Speciale a Politiei Romane, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. - B.T. Sibiu, au destructurat o grupare infractionala, care ar fi cauzat un prejudiciu de peste 16.000.000 de lei, prin evaziune fiscala. 18 persoane urmeaza a fi conduse la audieri si dispunerea masurilor legale.

La data de 13 iunie a.c., politistii din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalitatii Organizate din Sibiu si cei ai Directiei Operatiuni Speciale a Politiei Romane, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. - B.T. Sibiu, au efectuat 12 perchezitii domiciliare la membrii unei grupari infractionale organizate specializate in evaziune fiscala.

Perchezitiile au fost efectuate in municipiul Sibiu (5) si in Bucuresti si localitati invecinate (7), cu sprijinul politistilor din cadrul structurilor de combatere a criminalitatii organizate din Alba-Iulia si Bucuresti, precum si al jandarmilor.

In cauza se efectueaza cercetari sub aspectul savârsirii infractiunilor de constituire a unui grup infractional organizat si evaziune fiscala.

In fapt, din cercetari a reiesit ca, in perioada 2011-2014, o societate comerciala, cu sediul in municipiul Sibiu, ar fi actionat in mod coordonat, in cadrul unei grupari infractionale, in scopul obtinerii de beneficii materiale in mod fraudulos, prin deduceri ilegale de T.V.A., sens in care ar fi creat un sistem complex de operatiuni fictive de vânzari si achizitii intracomunitare.

Astfel, cei in cauza ar fi actionat in complicitate cu reprezentantii a sase societati comerciale cu un comportament de tip fantoma din România (societati fara angajati, fara patrimoniu, care nu depun situatii financiare si care aveau in structura actionariatului persoane fizice fara nicio pregatire, care erau doar interpusi sau chiar persoane juridice offshore, infiintate in Belize) precum si cu societati din strainatate (4 societati din Cipru, 2 din Bulgaria si 1 din Ungaria).

Din cercetari a reiesit ca cei in cauza ar fi creat 6 circuite fictive de tranzactionare succesiva, pentru crearea aparentei existentei unor operatiuni care in fapt nu corespondent in realitate, cu scopul de a crea in mod artificial T.V.A. deductibila, in favoarea firmei din Sibiu, pentru diminuarea obligatiilor de plata privind T.V.A. datorata bugetului de stat.

Prejudiciul cauzat a fost estimat la peste 16.000.000 de lei (fara debite accesorii), reprezentand T.V.A. dedusa de catre firma din Sibiu, pe baza facturilor fictive.

In cursul zilei de astazi, urmeaza a fi aduse la audieri 18 persoane, pentru audiere si luarea masurilor care se impun.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016