Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Garantie participare la licitatie. Inregistrarea corecta a garantiilor

10-Aug-2012
66484
Analizam cazul unei societati care lucreaza cu garantii de participare la licitatie si plateste drept astfel de garantii sume pana in 1.800 lei si unele mai mari de 1.800 lei. In contabilitate se fac urmatoarele inregistrari: 2678=5121 in momentul achitarii garantiei si 5121=2678 in momentul finalizarii contractului cand autoritatea contractanta este obligata sa restituie contravaloarea garantiei. Vom vedea astfel daca societatea procedeaza corect inregistrand aceste garantii sub 1.800 lei in 2678 sau daca ar trebui inregistrate in contul 461.


Raspuns:

In opinia noastra, caracterul contului utilizat pentru inregistrarea garantiilor ce reprezinta in fapt o creanta a societatii dvs, nu este dat de valoarea sumei, mai mica sau mai mare de 1800 lei, deoarece nu achizitionati mijloace fixe, ci de durata de imobilizare a acestei garantii.

Practic, daca urmarim functionarea conturilor 267 "Creante imobilizate" si 461 "Debitori diversi", conform planului de conturi adoptat de OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, observam ca acestea sunt utilizate in functie de data de realizare ( de incasare ) a creantei.

Contul 267 "Creante imobilizate" este utilizat pentru creante a carei perioada de realizare este mai mare de 1 an, avand natura unor creante imobilizate, iar contul 461 "Debitori diversi" este utilizat cand creanta are o perioada de incasare mai mica de 1 an.

Desigur, aceasta reprezinta o teorie contabila, insa practica contabilizarii garantiilor porneste de la premisa unei cutume ca acestea se inregistreaza in contabilitate in contul 267 "Creante imobilizate", avand in vedere ca sunt niste sume blocate, fiind primordial comportamentul de sume indisponibile pe o perioada de timp, inclusiv autoritatile fiscale prezentand de-a lungul timpului monografii contabile in acest sens.

Prin urmare, nu consideram o eroare foarte grava faptul ca aceste sume se inregistreaza in contul 267 "Creante imobilizate", chiar daca perioada de blocare a sumelor este mai mica de 1 an, insa ar fi bine sa se respecte functionarea conturilor conform regulilor adoptate de actul normativ amintit de noi.

In ce priveste completarea raportarilor financiare semestriale sau a situatiilor financiare anuale, va recomandam sa urmariti cu maxima atentie exigibilitatea datoriilor si perioada de realizare a creantelor, pe termen scurt sau pe termen lung, astfel incat pozitiile bilantiere respective sa reflecte imaginea fidela, indiferent de contul utilizat.

Dupa cum se cunoaste, participarea la licitatiile publice este conditionata uneori de calculul unor indicatori cum ar fi lichiditatea, solvabilitatea patrimoniala, ce pot fi denaturati daca datorii pe termen lung sunt inregistrate in datorii pe termen scurt sau invers.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Garantie participare la licitatie. Inregistrarea corecta a garantiilor":
Rating:

Nota: 2.96 din 14 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016