Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Gestionare lucrare castigata prin licitatie

16-Nov-2011
3518
Intrebari:

In ce masura, din punct de vedere fiscal, este permis sa se gestioneze o lucrare castigata prin licitatie, din partea unui subiect - persoana juridica straina, de catre o filiala de drept roman, avand asociat unic, persoana juridica straina? Este obligatorie inregistrarea unei sucursale (sediu permanent) in Romania? In plus, cum sunt reglementate raporturile fiscale intre acestia?

Raspuns:


Un prim element fundamental in cadrul procedurii de substituire a societatii castigatoare a licitatiei este daca aceasta operatiune este permisa. Deosebit de important este mai apoi daca desfasurarea activitatii este realizata printr-o persoana juridica distincta sau doar prin intermediul unei entitati care sa asigurea doar respectarea obligatiilor fiscale determinate de desfasurarea unor activitati pe teritoriul Romaniei.

Fundamental, diferenta dintre filiala si sucursala ca modalitati de extindere a societatii comerciale care le-a infiintat este ca filiala este o veritabila societate comerciala ce are personalitate juridica, in timp ce sucursala nu este o persoana juridica distincta. Desigur ca deschiderea unor astfel de subunitati in afara tarii presupune nu numai aplicarea legislatiei din statul societatii care le infiinteaza, dar si conformarea la tratamentul juridic din statul de inregistrare. De regula, in statele in care functioneaza se aplica regimul juridic al entitatii aplicabil in statul in temeiul carora se infiinteaza.


Astfel, potrivit art. 42 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990 filialele sunt societati comerciale cu personalitate juridica. Ele vor avea regimul juridic al formei de societate in care s-au constituit. Fundamentala va fi relatia de subordonare a filialei fatade societatea mama care va detine majoritatea participatiilor. In acelasi timp, fiind in fapt o persoana juridica distincta de societatea mama, fata de creditorii societatii va fi relevant capitalul social al filialei, in timp ce sucursala, definita de art. 43 din actul normativ mentionat mai sus, ca subunitate a societatii care a infiintat-o, va raspunde in limita capitalului social al societatii-mama.

Asadar, din perspectiva unui tert este posibil ca sucursala sa asigure o garantie mai mare in executarea unui contract. Pe de alta parte, spre deosebire de sucursala, filiala functioneaza independent, administratorul acestuia avand un grad de independenta mai mare decat reprezentantul sucursalei.

Din punct de vedere fiscal, nu exista restrictii in ceea ce priveste operatiunea avuta in vedere, obligatiile fiscale urmand a fi reflectate in conformitate cu solutia juridica adoptata.

In cazul filialei sunt de semnalat, mai intai problemele legate de cesiunea executarii contractului care, avand in vedere calitatea partilor urmeaza sa aiba in vedere prevederile art. 11 din Codul fiscal cu privire la operatiunile dintre persoanele afiliate. De asemenea, eventualele dividende obtinute de la societatea din Romania vor fi impozabile si doar dupa o perioada de detinere a participatiilor mai mult de 2 ani de catre o societate din UE, acestea vor fi scutite de impozit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Achizitie si amortizare licente. Monografie, aspecte fiscale si contabile

    • Achizitia unei licente informatice are un tratament contabil si fiscal diferit in functie de caracteristicile licentei – in special durata de utilizare si scopul acesteia. In acest articol vom prezenta reglementarile contabile relevante, particularitatile amortizarii si o monografie detaliata pentru reflectarea corecta a acestor costuri in contabilitate.» citeste mai departe aici

  • Creditare asociatie non profit (ONG). Monografie si reglementari legislative

    • Creditarea unei asociatii non-profit reprezinta o solutie viabila atunci cand organizatia se confrunta cu lipsa temporara de lichiditati sau intarzieri in obtinerea finantarilor. Aceasta practica, frecvent utilizata de membri, fondatori sau alte persoane interesate, presupune respectarea unor reglementari legale si contabile specifice. In acest articol, vom analiza cadrul legislativ aplicabil si vom prezenta o monografie contabila utila pentru o implementare corecta a acestei operatiuni in...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale. 4 masuri importante, cu aplicabilitate din 1 AUGUST 2025

    • Incepand cu 1 august 2025, Romania va intra intr-o noua etapa fiscala, marcata de modificari semnificative care vor influenta direct mediul economic, consumatorii si bugetul de stat. Guvernul pregateste un prim val de reforme, parte a unui pachet mai amplu de masuri fiscale si bugetare, cu scopul declarat de a creste veniturile publice si de a reduce cheltuielile nejustificate. Printre schimbarile anuntate, patru masuri fiscale majore se remarca prin aplicabilitatea imediata si...» citeste mai departe aici

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016