Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ghid eliberare documente: certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal, rectificarea datelor si dreptul de a depune formulare online

11-Nov-2015
6400

ANAF a emis recent un Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane juridice.

Prin acest ghid, institutia isi propune sa ofere informatii de calitate contribuabililor si sa se asigure ca acestia isi pot indeplini facil obligatiile fiscale ce le revin. Potrivit ANAF, ghidul se adreseaza atat contribuabililor cat si unitatilor fiscale, in vederea indrumarii acestora si aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare.

Acest ghid are ca scop prezentarea documentelor justificative necesare contribuabililor pentru a obtine diverse categorii de documente, autorizatii si alte inscrisuri eliberate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si cuprinde documentatia ce trebuie completata, depusa sau prezentata in vederea solutionarii celor mai frecvente solicitari ale contribuabililor persoane juridice.

Redam mai jos cateva tipuri de solicitari ale contribuabililor, prezentate in ghid, precum si modalitatile de obtinere a acestor documente.

1. Eliberarea certificatului de atestare fiscala

In vederea obtinerii unui certificat de atestare fiscala este necesara depunerea formularului - cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

Certificatul de atestare fiscala este valabil 30 de zile de la data emiterii.

Baza legala:

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752 din 11 mai 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare;

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

 

2. Eliberarea certificatului de cazier fiscal

In vederea obtinerii certificatului, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

- cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal - formular 502;
- actul de identitate al reprezentantului legal/imputernicitului;
- imputernicire/imputernicire avocatiala/mandat, in cazul in care cererea de eliberare/certificatul de
cazier fiscal este solicitat/ridicat de imputernicit/avocat/angajat al societatii;
- documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei juridice.

Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 39 din 26 august 2015 privind cazierul fiscal;

 

3. Rectificarea datelor inscrise in cazierul fiscal

in situatia in care datele inscrise in cazierul fiscal nu corespund situatiei reale ori
inregistrarea lor nu s-a facut cu respectarea dispozitiilor legale contribuabilii pot solicita rectificarea
acestora completand formularul 503 – Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal,
aprobat prin OPANAF nr. 2594/2015, insotit de acte doveditoare, prezentate in copie si original.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2594 din 5 octombrie 2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal;

4. Obtinerea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line"

In vederea obtinerii dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" contribuabilii trebuie sa depuna cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat - formular 150. Cererea se obtine prin inregistrarea certificatului digital calificat (obtinut de la un furnizor acreditat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, conform listei publicate pe site-ul www.mcsi.ro/) pe portalul ANAF in modulul "declaratii electronice" la sectiunea "Inregistrare formularul 150 gata completat.

De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:
- documentul de identitate al titularului certificatului digital calificat;
- documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital calificat de reprezentant legal al
contribuabilului sau
- imputernicirea, autentificata de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului
digital calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, dupa caz.

Copiile impreuna cu imputernicirea in original se vor anexa la formularul 150.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 858 din 19 martie 2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghid eliberare documente: certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal, rectificarea datelor si dreptul de a depune formulare online":
Rating:

Nota: 3.69 din 13 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"