Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghid eliberare documente: certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal, rectificarea datelor si dreptul de a depune formulare online

11-Nov-2015
13082

ANAF a emis recent un Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane juridice.

Prin acest ghid, institutia isi propune sa ofere informatii de calitate contribuabililor si sa se asigure ca acestia isi pot indeplini facil obligatiile fiscale ce le revin. Potrivit ANAF, ghidul se adreseaza atat contribuabililor cat si unitatilor fiscale, in vederea indrumarii acestora si aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare.

Acest ghid are ca scop prezentarea documentelor justificative necesare contribuabililor pentru a obtine diverse categorii de documente, autorizatii si alte inscrisuri eliberate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si cuprinde documentatia ce trebuie completata, depusa sau prezentata in vederea solutionarii celor mai frecvente solicitari ale contribuabililor persoane juridice.

Redam mai jos cateva tipuri de solicitari ale contribuabililor, prezentate in ghid, precum si modalitatile de obtinere a acestor documente.

1. Eliberarea certificatului de atestare fiscala

In vederea obtinerii unui certificat de atestare fiscala este necesara depunerea formularului - cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

Certificatul de atestare fiscala este valabil 30 de zile de la data emiterii.

Baza legala:

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752 din 11 mai 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

2. Eliberarea certificatului de cazier fiscal

In vederea obtinerii certificatului, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

- cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal - formular 502;
- actul de identitate al reprezentantului legal/imputernicitului;
- imputernicire/imputernicire avocatiala/mandat, in cazul in care cererea de eliberare/certificatul de
cazier fiscal este solicitat/ridicat de imputernicit/avocat/angajat al societatii;
- documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei juridice.

Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 39 din 26 august 2015 privind cazierul fiscal;

 

3. Rectificarea datelor inscrise in cazierul fiscal

in situatia in care datele inscrise in cazierul fiscal nu corespund situatiei reale ori
inregistrarea lor nu s-a facut cu respectarea dispozitiilor legale contribuabilii pot solicita rectificarea
acestora completand formularul 503 – Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal,
aprobat prin OPANAF nr. 2594/2015, insotit de acte doveditoare, prezentate in copie si original.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2594 din 5 octombrie 2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal;

4. Obtinerea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line"

In vederea obtinerii dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" contribuabilii trebuie sa depuna cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat - formular 150. Cererea se obtine prin inregistrarea certificatului digital calificat (obtinut de la un furnizor acreditat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, conform listei publicate pe site-ul www.mcsi.ro/) pe portalul ANAF in modulul "declaratii electronice" la sectiunea "Inregistrare formularul 150 gata completat.

De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:
- documentul de identitate al titularului certificatului digital calificat;
- documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital calificat de reprezentant legal al
contribuabilului sau
- imputernicirea, autentificata de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului
digital calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, dupa caz.

Copiile impreuna cu imputernicirea in original se vor anexa la formularul 150.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 858 din 19 martie 2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii

    • Plafoanele de incasari si plati au fost modificate ultima data prin OUG 115/2023, si le vom reda in continuarea articolului pe cele care se aplica in anul 2025. Dar ce amenzi se dau pentru nerespectarea legii? Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii Pentru nerespectarea legii amenzile sunt de 25% din suma care depaseste plafoanele( le vom reda mai jos). De asemenea, se aplica amenzi intre 15.000 lei si 20.000 lei pentru acordarea de avantaje...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025

    • In urma implementarii sistemului RO e-TVA, prin care se va gestiona mai usor TVA-ului firmelor, atat pentru eficientizarea administrarii lui, cat si pentru reducerea evaziunii fiscale, a aparut obligativitatea contribuabililor de a raspunde, atunci cand o primesc de la ANAF, la Notificarea de conformare e -TVA. Iar din anul 2025, se aplica mai multe schimbari in privinta ei. Reamintim ca in situatia in care se identifica diferente semnificative intre valorile precompletate prin intermediul...» citeste mai departe aici

  • Rezerva legala. Cand se constituie, cum se calculeaza si studii de caz practice

    • Rezerva legala este un instrument financiar esential pentru protejarea stabilitatii economice a unei companii, avand scopul de a acoperi eventualele pierderi sau de a sustine activitatea in perioade dificile. In acest articol, vom analiza conditiile in care trebuie sa fie constituita rezerva legala, modul de calcul, precum si cateva studii de caz utile care ajuta la intelegerea aplicarii corecte a reglementarilor legale in vigoare. » citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de repartizare active si reglementari cheie

    • Raportul de repartizare a activelor unei companii este un document esential care ofera o evidenta clara si detaliata a modului in care sunt alocate bunurile si resursele companiei catre actionari sau alte parti interesate. In acest articol vom oferi un model de raport de repartizare a activelor, vom analiza situatiile in care este necesar un astfel de raport si vom prezenta reglementarile legislative cu privire la intocmirea documentului. » citeste mai departe aici

  • Accize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acesta

    • Nici accizele nu au scapat modificarilor fiscale si contabile de mare impact care se vor aplica incepand cu anul acesta. Au aparut modificari in privinta lor, in special prin OUG 138/2024, publicat recent in Monitor. Guvernul a oficializat OUG nr. 138/2024, care introduce o serie de modificari importante in Codul fiscal, pentru platitorii de accize, cu scopul de a spori conformarea fiscala si de a combate riscurile asociate eludarii prevederilor legale. Dintre acestea, cele mai relevante...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016