Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Grupurile de intreprinderi multinationale ar putea avea noi obligatii declarative

05-Iun-2017
1575

In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta. 



Romania are obligatia transpunerii Directivei in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal pana la data de 04 iunie 2017. 

Pana la aceasta data masurile nu au fost implementate in legislatia interna insa, pe site-ul M.F.P. a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. 

Conform proiectului, orice societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau orice alta entitate raportoare ar putea avea obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale. 

Sunt excluse de la aceasta obligatie grupurile de intreprinderi care, in anul precedent anului fiscal de raportare, au un venit consolidat total mai mic de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent. 

Raportul se depune la autoritatea competenta din Romania care primeste raportul pentru fiecare tara in parte si transmite, prin intermediul schimbului de informatii automat raportul pentru fiecare tara in parte oricarui alt stat membru in care, pe baza informatiilor din raportul pentru fiecare tara in parte, una sau mai multe entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale al entitatii raportoare isi au rezidenta fiscala sau sunt supuse impozitarii pentru activitatea economica desfasurata prin intermediul unui sediu permanent.

Raportul pentru fiecare tara in parte trebuie sa contina urmatoarele informatii cu privire la grupul de intreprinderi multinationale:

a) informatii agregate referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile anterioare impozitarii veniturilor, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numarul de salariati si imobilizarile corporale, altele decat numerarul sau echivalentele de numerar pentru fiecare jurisdictie in care isi desfasoara activitatea grupul de intreprinderi multinationale;
b) identificarea fiecarei entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale, precizand jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala respectiva entitate constitutiva si, in cazul in care este diferita de respectiva jurisdictie de rezidenta fiscala, jurisdictia potrivit legislatiei in temeiul careia este organizata respectiva entitate constitutiva si natura principalei sau principalelor activitati economice ale respectivei entitati constitutive.

Proiectul prevede si sanctiunile pentru nedepunerea la termen de catre entitatile raportoare a raportului pentru fiecare tara sau transmiterea de informatii incorecte ori incomplete, respectiv amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Cu privire la utilizarea informatiilor astfel comunicate de statele membre intre ele proiectul prevede urmatoarele:

Informatiile sunt utilizate in scopul evaluarii riscurilor de nivel inalt aferente preturilor de transfer si a riscurilor aferente erodarii bazei impozabile si transferului profiturilor, inclusiv al evaluarii riscului de neconformare de catre membrii grupului de intreprinderi multinationale la normele aplicabile in materie de preturi de transfer si, dupa caz, in scopul analizelor economice si statistice.
Ajustarea preturilor de transferde catre autoritatile fiscale din statul membru destinatar nu se bazeaza pe informatiile care fac obiectul.

Autoritatea competenta din Romania poate utiliza informatiile primate de la celelalte autoritati competente din statele membre, ca baza pentru efectuarea de cercetari suplimentare ale acordurilor de pret in avans ale grupului de intreprinderi multinationale sau ale altor aspecte de natura fiscala in cursul unui control fiscal si pot fi facute ajustari corespunzatoare ale venitului impozabil al entitatii constitutive.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016