Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc

04-Aug-2016
776

Guvernul a aprobat in data de 3 august a.c. o hotarare care reglementeaza asigurarea, la nivel national, a managementului tipurilor de risc. Aceasta inlocuieste Hotararea Guvernului nr. 2288/2004 pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta.

Noile reglementari au avut in vedere si concluziile raportului Corpului de Control al Prim-ministrului realizat dupa incendiul din Clubul Colectiv, din 30 octombrie 2015, precum si concluziile analizelor realizate de Ministerul Afacerilor Interne.

Noua hotarare de guvern stabileste:

- autoritatile care au obligatia de a asigura managementul tipurilor de risc
- comandantul actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc
- obligatia autoritatilor de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta.
- elaborarea unei structuri-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta

Autoritatile responsabile sunt impartite in autoritati cu rol principal si autoritati cu rol secundar, pentru a delimita cine detine principalele competente in domeniu si cine sprijina executarea misiunilor pe un anumit domeniu.

Pentru fiecare dintre urmatoarele tipuri de risc: cutremure, epidemii, inundatii, accident nuclear si/sau radiologic si incendii de padure, care au un impact major asupra comunitatilor, mediului si populatiei, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta elaboreaza, cu avizul Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI, o conceptie nationala de raspuns, cu sprijinul celorlalte autoritati responsabile implicate in asigurarea conducerii si interventiei operative in cadrul actiunilor de raspuns.

La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti, precum si al celorlalte unitati administrativ-teritoriale, se elaboreaza planuri de actiune pe tipuri de risc, care se aproba de presedintele comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.

O alta noutate a hotararii de guvern este stabilirea comandantului actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc.

La nivel national, comandantul actiunii este secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI sau persoana desemnata de acesta.

Exceptia o reprezinta activitatea de cautare-salvare care trebuie sa se desfasoare in anumite medii specifice si la care Ministerul Afacerilor Interne participa cu rol secundar, iar rolul principal revine autoritatilor specializate. Astfel, rolul principal poate reveni Ministerului Transporturilor (pentru cautare si salvare de vieti omenesti pe mare), Ministerului Apararii Nationale (cautare nave/aeronave militare), Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (cautare-salvare persoane blocate in galerii miniere) etc.

 

In situatia in care sunt afectate mai multe judete, comandantul actiunii poate fi desemnat la nivel zonal, prin dispozitie a secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

La nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, comandantul actiunii este seful inspectoratului pentru situatii de urgenta in a carui zona de competenta s-a produs evenimentul.

Comandantul actiunii are urmatoarele atributii:

- coordoneaza fortele de interventie stabilite
- informeaza comitetul pentru situatii de urgenta competent despre evolutia situatiei de urgenta si modul de desfasurare a interventiei;
- dispune suplimentarea fortelor de interventie
- desemneaza comandanti ai interventiei din cadrul autoritatilor responsabile
- asigura implementarea deciziilor comitetului pentru situatii de urgenta competent

Comandantul interventiei se subordoneaza operational comandantului actiunii si este persoana care asigura in teren conducerea fortelor si mijloacelor apartinand autoritatilor responsabile, implicate in actiunile de raspuns.

Autoritatile responsabile cu rol principal au obligatia de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta. Regulamentele de gestionare a situatiilor de urgenta se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Planurile de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se avizeaza de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si se aproba de presedintii comitetelor pentru situatii de urgenta. Structura-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta se elaboreaza de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

De asemenea, structura-cadru a planului de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se stabileste de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016