Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a sesizat CCR si a prezentat obiectii fata de majorarea cu 150% a salariilor de baza ale personalului din Ministerul Transporturilor

13-Iul-2016
1131

Guvernul a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei cu privire la dispozitiile Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.68/2015 pentru aprobarea unor masuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor, adoptata de Parlament in 28 iunie 2016.

Guvernul Romaniei a cerut CCR exercitarea controlului de constitutionalitate a dispozitiilor Legii mai sus mentionate, avand obiectii asupra unui amendament ce a fost introdus in actul normativ si adoptat in Plenul Camerei Deputatilor, in calitate de camera decizionala, si anume:

Amendamentul propune majorarea salariilor de baza ale personalului din cadrul Ministerului Transporturilor cu 23 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, respectiv o majorare salariala de 57,5%, incepand cu 1 septembrie 2016.

Referitor la aceasta prevedere, Guvernul considera ca:

Potrivit prevederilor art.3 din OUG 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, incepand cu luna august a anului curent, salariile de baza ale personalului incadrat pe functii publice si contractuale din aparatul propriu al ministerelor, inclusiv Ministerul Transporturilor, se stabilesc, prin asimilare, la nivelul de 70% din nivelul salariilor de baza aferente functiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Asadar, acordarea unei majorari salariale suplimentare doar pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor are caracter discriminatoriu si va duce la inechitati intre personalul din aparatul propriu al ministerelor. Masura contravine astfel scopului art.3, anume de a elimina diferentele de salarizare pentru munca egla in unitati similare.

Totodata, prin aplicarea cumulata a prevederilor ordonantei cu amendamentul adoptat de Parlament, personalul din Ministerul Transporturilor ar urma sa beneficieze de o crestere salariala de peste 150%, comparativ cu luna septembrie 2015.

Masura propusa genereaza presiuni financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat de circa 3,4 milioane de lei, pentru anul 2016 si 13,6 milioane de lei, pentru 2017.

Mai mult decat atat, potrivit art.138 alin (5) din Constitutia Romaniei, republicata, nicio cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare. in acelasi sens, art. 15 din Legea nr.500/ 2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, dispune ca “in cazul in care se fac propuneri de elaborare a unor proiecte de acte normative/masuri/politici a caror aplicare atrage micsorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, se va intocmi o fisa financiara". Fisa trebuie sa contina impactul asupra bugetului general consolidat, tinand cont de:

Schimbarile anticipate in veniturile si cheltuielile bugetare pentru anul curent si urmatorii patru ani
Estimari privind esalonarea creditelor bugetare si a creditelor de angajament, in cazul actiunilor anuale si multianuale care conduc la majorarea cheltuielilor
Masurile avute in vedere pentru acoperirea majorarii cheltuielilor sau a minusului de venituri, pentru a nu influenta deficitul bugetar.

 

Astfel, exista riscul ca impactul suplimentar generat de aplicarea acestei masuri sa nu poata fi acoperit din bugetul aprobat prin Legea bugetului pentru anul 2016, lege adoptata de Parlamentul Romaniei. Mai mult decat atat, acest lucru ar crea premisele unui dezechilibru bugetar si, posibil, depasirea tintei de deficit (2,95% din PIB, dupa metodologia ESA), cu consecinta incalcarii Tratatului de la Maastricht.

 

 Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a sesizat CCR si a prezentat obiectii fata de majorarea cu 150% a salariilor de baza ale personalului din Ministerul Transporturilor":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Coronavirus la locul de munca: reguli si masuri pentru companiile cu angajati bolnavi
    • Pandemia de coronavirus afecteaza toate sectoarele de pe piata muncii, indeosebi IMM-urile si afacerile din domeniul HoReCa. Restrictiile impuse de autoritati nu sunt singurele elemente care ameninta businessurile in aceste momente, ci si o posibila infectare a colectivului. Virusul se poate raspandi rapid daca nu sunt luate masuri concrete, iar in cazul in care un numar mare de angajati sunt afectati, va fi nevoie ca activitatea sa fie oprita. Iata cateva dintre regulile si masurile care pot fi...» citeste mai departe aici

  • Cesiune de creante. Monografie contabila
    • Societatea N detine o creanta asupra societatii I in valoare de 100.000 lei pe care o cesioneaza catre societatea L. Intrebari: 1. cum se inregistreaza in contabilitatea societatiilor I si L contractul de cesiune de 100000 lei? 2. cum se inregistreaza in contabilitatea societatii L stingerea prin compensare a datoriei de 75.000 lei pe care o are societatea N fata de L? 3. cum se inregistreaza in contabilitatea societatii I stingerea obligatiei de plata fata de societatea N si crearea obligatiei...» citeste mai departe aici

  • Legea 271/2020. Modificari cu privire la plata contravalorii pasapoartelor. Cum pot fi trimise cererea si documentul
    • Legea nr. 271/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea extinderii categoriilor de plati care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1133 din 25 noiembrie 2020. Conform actului normativ care va intra in vigoare din data de 28 noiembrie 2020, pentru cererile de eliberare a pasapoartelor depuse in tara,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016