
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei cu privire la dispozitiile Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.68/2015 pentru aprobarea unor masuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor, adoptata de Parlament in 28 iunie 2016.
Guvernul Romaniei a cerut CCR exercitarea controlului de constitutionalitate a dispozitiilor Legii mai sus mentionate, avand obiectii asupra unui amendament ce a fost introdus in actul normativ si adoptat in Plenul Camerei Deputatilor, in calitate de camera decizionala, si anume:
Amendamentul propune majorarea salariilor de baza ale personalului din cadrul Ministerului Transporturilor cu 23 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, respectiv o majorare salariala de 57,5%, incepand cu 1 septembrie 2016.
Referitor la aceasta prevedere, Guvernul considera ca:
Potrivit prevederilor art.3 din OUG 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, incepand cu luna august a anului curent, salariile de baza ale personalului incadrat pe functii publice si contractuale din aparatul propriu al ministerelor, inclusiv Ministerul Transporturilor, se stabilesc, prin asimilare, la nivelul de 70% din nivelul salariilor de baza aferente functiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
Asadar, acordarea unei majorari salariale suplimentare doar pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor are caracter discriminatoriu si va duce la inechitati intre personalul din aparatul propriu al ministerelor. Masura contravine astfel scopului art.3, anume de a elimina diferentele de salarizare pentru munca egla in unitati similare.
Totodata, prin aplicarea cumulata a prevederilor ordonantei cu amendamentul adoptat de Parlament, personalul din Ministerul Transporturilor ar urma sa beneficieze de o crestere salariala de peste 150%, comparativ cu luna septembrie 2015.
Masura propusa genereaza presiuni financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat de circa 3,4 milioane de lei, pentru anul 2016 si 13,6 milioane de lei, pentru 2017.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Mai mult decat atat, potrivit art.138 alin (5) din Constitutia Romaniei, republicata, nicio cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare. in acelasi sens, art. 15 din Legea nr.500/ 2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, dispune ca “in cazul in care se fac propuneri de elaborare a unor proiecte de acte normative/masuri/politici a caror aplicare atrage micsorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, se va intocmi o fisa financiara". Fisa trebuie sa contina impactul asupra bugetului general consolidat, tinand cont de:
Schimbarile anticipate in veniturile si cheltuielile bugetare pentru anul curent si urmatorii patru ani
Estimari privind esalonarea creditelor bugetare si a creditelor de angajament, in cazul actiunilor anuale si multianuale care conduc la majorarea cheltuielilor
Masurile avute in vedere pentru acoperirea majorarii cheltuielilor sau a minusului de venituri, pentru a nu influenta deficitul bugetar.
Astfel, exista riscul ca impactul suplimentar generat de aplicarea acestei masuri sa nu poata fi acoperit din bugetul aprobat prin Legea bugetului pentru anul 2016, lege adoptata de Parlamentul Romaniei. Mai mult decat atat, acest lucru ar crea premisele unui dezechilibru bugetar si, posibil, depasirea tintei de deficit (2,95% din PIB, dupa metodologia ESA), cu consecinta incalcarii Tratatului de la Maastricht.
Sursa: Guvernul Romaniei
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Citu: Declansarea procedurii de deficit excesiv NU afecteaza MAJORAREA SALARIILOR si a pensiilorIMM-urile cer MAJORAREA SALARIILOR bugetare abia peste un an de la aprobarea Codului fiscalNoul Cod fiscal ar putea avea rezultatul unui hara-kiriDin 1 august ar putea creste salariile pentru anumite sectoare bugetare (Proiect Min. Muncii)Salariile ar putea fi marite, dar nu oricumUltimele articole
MAJORAREA SALARIILOR cu 200 lei NU este obligatorie. Masura vizeaza exclusiv persoanele care au un venit de 2550 lei lunarVesti bune pentru salariatii din sistemul public! Ministrul Muncii ofera asigurari ca va respecta Legea SalarizariiLegea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)Care sunt obligatiile fiscale privind indemnizatiile de concediu medical?Din 2019 se va aplica o majorare salariala de 15% pentru complexitatea munciiArticole similare
Din 1 august ar putea creste salariile pentru anumite sectoare bugetare (Proiect Min. Muncii)Pontaj si SALARIZARE pe centre de cost: un plus de flexibilitate pentru companiile care lucreaza pe proiecteReduceri de 50% pentru Webinarii! Vezi ofertele speciale de BLACK FRIDAYMFP: OUG pentru modificarea legii 270 privind Codul de procedura fiscalaConcediu de odihna neefectuatUltimele articole
Obligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilorANAF va fi reorganizat. Cele 9 schimbari propuse de FinanteConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Webinar E-Factura, E-Transport: Aflati cum evitati amenzile, care sunt obligatiile pe care le aveti, ce erori puteti comiteCum poate un soft salarii sa simplifice calculul remuneratiilor?Articole similare
Informare oficiala privind prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetareOUG 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetareMasuri pentru inlaturarea inechitatilor salariale pentru aproximativ 650.000 de angajati din sistemul bugetarSfaturi de la experti
Investitii pe termen scurt si pe termen lung. Criptomonede
Intrebare: Asociatul unic al microintreprinderii intentioneaza sa achizitioneze actiuni si criptomonede, din veniturile societatii. 1. Care este monografia contabila? 2. Ce obligatii declarative si de plata intervin?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cota de impozitare cladiri agricole. Aplicare cota aditionala. Restituire impozit
Intrebare: Societatea a primit decizii de impunere pentru anii 2024 si 2025, cu o cota de 0,57% pentru constructiile agricole, decizii de impunere pe care nu le-a contestat in termenul legal de 45 de zile de la primire. La aceasta cota, prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA