Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul a sesizat CCR si a prezentat obiectii fata de majorarea cu 150% a salariilor de baza ale personalului din Ministerul Transporturilor

13-Iul-2016
810

Guvernul a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei cu privire la dispozitiile Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.68/2015 pentru aprobarea unor masuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor, adoptata de Parlament in 28 iunie 2016.

Guvernul Romaniei a cerut CCR exercitarea controlului de constitutionalitate a dispozitiilor Legii mai sus mentionate, avand obiectii asupra unui amendament ce a fost introdus in actul normativ si adoptat in Plenul Camerei Deputatilor, in calitate de camera decizionala, si anume:

Amendamentul propune majorarea salariilor de baza ale personalului din cadrul Ministerului Transporturilor cu 23 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, respectiv o majorare salariala de 57,5%, incepand cu 1 septembrie 2016.

Referitor la aceasta prevedere, Guvernul considera ca:

Potrivit prevederilor art.3 din OUG 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, incepand cu luna august a anului curent, salariile de baza ale personalului incadrat pe functii publice si contractuale din aparatul propriu al ministerelor, inclusiv Ministerul Transporturilor, se stabilesc, prin asimilare, la nivelul de 70% din nivelul salariilor de baza aferente functiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Asadar, acordarea unei majorari salariale suplimentare doar pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor are caracter discriminatoriu si va duce la inechitati intre personalul din aparatul propriu al ministerelor. Masura contravine astfel scopului art.3, anume de a elimina diferentele de salarizare pentru munca egla in unitati similare.

Totodata, prin aplicarea cumulata a prevederilor ordonantei cu amendamentul adoptat de Parlament, personalul din Ministerul Transporturilor ar urma sa beneficieze de o crestere salariala de peste 150%, comparativ cu luna septembrie 2015.

Masura propusa genereaza presiuni financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat de circa 3,4 milioane de lei, pentru anul 2016 si 13,6 milioane de lei, pentru 2017.

Mai mult decat atat, potrivit art.138 alin (5) din Constitutia Romaniei, republicata, nicio cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare. in acelasi sens, art. 15 din Legea nr.500/ 2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, dispune ca “in cazul in care se fac propuneri de elaborare a unor proiecte de acte normative/masuri/politici a caror aplicare atrage micsorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, se va intocmi o fisa financiara". Fisa trebuie sa contina impactul asupra bugetului general consolidat, tinand cont de:

Schimbarile anticipate in veniturile si cheltuielile bugetare pentru anul curent si urmatorii patru ani
Estimari privind esalonarea creditelor bugetare si a creditelor de angajament, in cazul actiunilor anuale si multianuale care conduc la majorarea cheltuielilor
Masurile avute in vedere pentru acoperirea majorarii cheltuielilor sau a minusului de venituri, pentru a nu influenta deficitul bugetar.

 

Astfel, exista riscul ca impactul suplimentar generat de aplicarea acestei masuri sa nu poata fi acoperit din bugetul aprobat prin Legea bugetului pentru anul 2016, lege adoptata de Parlamentul Romaniei. Mai mult decat atat, acest lucru ar crea premisele unui dezechilibru bugetar si, posibil, depasirea tintei de deficit (2,95% din PIB, dupa metodologia ESA), cu consecinta incalcarii Tratatului de la Maastricht.

 

 Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a sesizat CCR si a prezentat obiectii fata de majorarea cu 150% a salariilor de baza ale personalului din Ministerul Transporturilor":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016