Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Imbunatatirea mediului de afaceri. Care au fost concluziile conferintei?

14-Apr-2016
665

Planul de investitii pentru Europa a reprezentat tema centrala de discutie la conferinta "Imbunatatirea mediului de afaceri. Planul de investitii si semestrul european", organizata vineri, 8 aprilie, de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii, cu sprijinul Ambasadei Olandei la Bucuresti, al Ministerului Economiei, Comertului si Relatiei cu Mediul de Afaceri si al Ministerului Finantelor Publice.

"Romania a inregistrat mari progrese in ultimii ani, dar trebuie sa isi continue eforturile si sa duca la bun sfarsit reformele. Ea trebuie sa se concentreze pe sporirea investitiilor, imbunatatirea mediului de afaceri si a accesului la finantare. Comisia Europeana este partenerul Romaniei in punerea in practica a reformelor", a declarat comisarul european Elzbieta Bienkowska, in deschiderea conferintei.

Viceprim-ministrul Costin Borc a subliniat faptul ca: "Viziunea Ministerului Economiei are ca tema centrala stimularea productiei oriunde in Romania. Iar acest lucru nu se poate face fara acces la infrastructura de calitate, la educatie si la sanatate, reducerea decalajelor, precum si prin cresterea interconectarii, atat in Romania, cat si cu intreaga Europa."

Planul de investitii pentru Europa urmareste sa inlature obstacolele din calea investitiilor, sa asigure mai multa vizibilitate si asistenta tehnica pentru proiectele de investitii si sa incurajeze o utilizare mai inteligenta a resurselor financiare. Pentru a atinge aceste obiective, planul are trei piloni:

 - mobilizarea unor investitii in valoare de cel putin 315 miliarde de euro in trei ani;

- sprijinirea investitiilor in economia reala; si

- crearea unui mediu propice pentru investitii.


Pana in prezent, in cadrul Planului de investitii pentru Europa, Banca Europeana de Investitii a aprobat 54 de proiecte pentru finantare prin Fondul European de Investitii Strategice, totalizand 7,2 miliarde de euro.

De asemenea, au fost aprobate mai mult de 150 de acorduri de finantare a IMM-urilor, cu un buget total de 3,4 miliarde de euro. Se estimeaza ca aproximativ 125.000 de IMM-uri si intreprinderi cu capitalizare medie vor beneficia de aceste fonduri.

Investitia totala atrasa de aceste proiecte si acorduri de finantare este estimata la 76,1 miliarde euro.

Conferinta a oferit posibilitatea participantilor de a discuta modul in care acest Plan poate stimula investitiile in Romania atat in proiecte mari, de infrastructura, cat si in IMM-uri. De asemenea, au fost discutate masurile de imbunatatire a mediului investitional, utilizarea platformei online de consiliere si instrumentele UE ce faciliteaza accesul IMM-urilor la finantare.

Context
Conferinta din data de 8 aprilie a fost deschisa de dna Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri. La eveniment au participat dl Costin Borc, viceprim-ministru si ministrul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, ES dna Stella Ronner-Grubacic, ambasadorul Regatului Tarilor de Jos in Romania, reprezentant al Presedintiei Consiliului Uniunii Europene, dl Siegfried Muresan, membru al Parlamentului European, si dl Matthias Woitok, seful departamentului pentru finante structurate in Europa centrala si de sud-est din cadrul Bancii Europene de Investitii. Reprezentanti ai autoritatilor romane, precum si ai mediului de afaceri si academic, ai societatii civile si mass-mediei au luat parte la dezbatere.

Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Imbunatatirea mediului de afaceri. Care au fost concluziile conferintei?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016