Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Imbunatatirea mediului de afaceri. Care au fost concluziile conferintei?

14-Apr-2016
375

Planul de investitii pentru Europa a reprezentat tema centrala de discutie la conferinta "Imbunatatirea mediului de afaceri. Planul de investitii si semestrul european", organizata vineri, 8 aprilie, de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii, cu sprijinul Ambasadei Olandei la Bucuresti, al Ministerului Economiei, Comertului si Relatiei cu Mediul de Afaceri si al Ministerului Finantelor Publice.

"Romania a inregistrat mari progrese in ultimii ani, dar trebuie sa isi continue eforturile si sa duca la bun sfarsit reformele. Ea trebuie sa se concentreze pe sporirea investitiilor, imbunatatirea mediului de afaceri si a accesului la finantare. Comisia Europeana este partenerul Romaniei in punerea in practica a reformelor", a declarat comisarul european Elzbieta Bienkowska, in deschiderea conferintei.

Viceprim-ministrul Costin Borc a subliniat faptul ca: "Viziunea Ministerului Economiei are ca tema centrala stimularea productiei oriunde in Romania. Iar acest lucru nu se poate face fara acces la infrastructura de calitate, la educatie si la sanatate, reducerea decalajelor, precum si prin cresterea interconectarii, atat in Romania, cat si cu intreaga Europa."

Planul de investitii pentru Europa urmareste sa inlature obstacolele din calea investitiilor, sa asigure mai multa vizibilitate si asistenta tehnica pentru proiectele de investitii si sa incurajeze o utilizare mai inteligenta a resurselor financiare. Pentru a atinge aceste obiective, planul are trei piloni:

 - mobilizarea unor investitii in valoare de cel putin 315 miliarde de euro in trei ani;

- sprijinirea investitiilor in economia reala; si

- crearea unui mediu propice pentru investitii.


Pana in prezent, in cadrul Planului de investitii pentru Europa, Banca Europeana de Investitii a aprobat 54 de proiecte pentru finantare prin Fondul European de Investitii Strategice, totalizand 7,2 miliarde de euro.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

De asemenea, au fost aprobate mai mult de 150 de acorduri de finantare a IMM-urilor, cu un buget total de 3,4 miliarde de euro. Se estimeaza ca aproximativ 125.000 de IMM-uri si intreprinderi cu capitalizare medie vor beneficia de aceste fonduri.

Investitia totala atrasa de aceste proiecte si acorduri de finantare este estimata la 76,1 miliarde euro.

Conferinta a oferit posibilitatea participantilor de a discuta modul in care acest Plan poate stimula investitiile in Romania atat in proiecte mari, de infrastructura, cat si in IMM-uri. De asemenea, au fost discutate masurile de imbunatatire a mediului investitional, utilizarea platformei online de consiliere si instrumentele UE ce faciliteaza accesul IMM-urilor la finantare.

Context
Conferinta din data de 8 aprilie a fost deschisa de dna Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri. La eveniment au participat dl Costin Borc, viceprim-ministru si ministrul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, ES dna Stella Ronner-Grubacic, ambasadorul Regatului Tarilor de Jos in Romania, reprezentant al Presedintiei Consiliului Uniunii Europene, dl Siegfried Muresan, membru al Parlamentului European, si dl Matthias Woitok, seful departamentului pentru finante structurate in Europa centrala si de sud-est din cadrul Bancii Europene de Investitii. Reprezentanti ai autoritatilor romane, precum si ai mediului de afaceri si academic, ai societatii civile si mass-mediei au luat parte la dezbatere.

Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Imbunatatirea mediului de afaceri. Care au fost concluziile conferintei?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.