Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

IMM-uri: Informare privind participarea la cea de-a 105-a Sesiune Anuala a O.I.M

09-Iun-2016
322

In perioada 31 mai-11 iunie 2016, la Geneva se organizeaza, potrivit traditiei, sesiunea anuala a O.I.M. Din partea Romaniei a participat o delegatie tripartita: guvern, patronate si sindicate. Delegatia patronala a fost condusa de Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu avandu-l ca supleant pe Dl. Florian Costache. Din delegatia patronatelor au facut parte Dl Mihalache D., Dl Sbera V, Dna Vlasceanu S.

Lucrarile sesiunii au fost deschise pe data de 31 mai 2016 cand au fost alese organisemele conducatoare ale sesiunii si s-au prezentat rapoartele Directorului General ILO Guy Rider si presedintelui Consiliului Guvernator ale OIM, in care au fost punctate principalele activitati derulate in perioada iunie 2015-mai 2016, precum si repere privind derularea sesiunii din 2016 si obiectivele majore ale organizatiei pentru urmatoarele luni.

Rapoartele s-au referit la 24 de probleme majore de care s-au ocupat organizatia, grupate pe 6 sectiuni:

institutionale,
politici de dezvoltare,
probleme juridice si standarde internationale,
programe si probleme financiare si administrative
relatii la nivel inalt ale organizatiei,

Dintre cele 24 de probleme abordate mentionam pe cele care, in opinia noastra, prezinta un interes mai mare pentru Romania:

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Actiunile referitoare la implementarea Rezolutiei privind IMM-urile, munca decenta si crearea de locuri de munca,
Pregatirea evaluarii impactului Declaratiei OIM privind dreptatea sociala si globalizarea onesta,
Raportul privind progresele inregistrate in implementarea "initiativei intreprinderilor",
Agenda 2030 prentru o dezvoltare sustenabila,
Ocuparea resurselor umane si protectia sociala,
Dezvoltarea dialogului social,
Cooperarea in domeniul dezvoltarii economice,
intreprinderile multinationale,
Standardele de munca internationale si drepturile umane,
Derularea programelor si activitatilor financiare si administrative in 2014-2015,
Realizarile si lectiile invatate din aplicarea Strategiei referitoare la cunostinte in 2014-2015 si pasii urmatori,
Dimensiunea social a globalizarii.

In finalul reuniunii de deschidere a sesiunii a fost prezentat si a luat cuvantul Presedintele Confederatiei Elvetiene Dl. R. Sneider care a prezentat evolutia situatiei economico-sociale a Elvetiei, modul de colaborare cu OIM si a "indemnat" la reformarea OIM, pentru a raspunde mai bine marilor si dificilelor provocari ale perioadei actuale.

in cadrul actualei sesiuni reprezentantii celor 192 de tari prezente au participat la activitatea celor 4 comisii de lucru:

– comisia privind munca decenta in lanturile de aprovizionare (comerciale) globale,

– comisia pentru ocuparea resurselor umane si munca decenta in vederea unei tranzitii pasnice,

– comisia privind "Declaratia referitoare la dreptatea sociala",

– comisia pentru aplicarea standardelor OIM.

Componentii delegatiei patronale din Romania au acoperit cele patru comisii in modul urmator:

Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu la toate comisiile (in calitate de titular) si in mod special la comisia pentru dreptate social care acorda o atentie special promovarii intreprinderilor sustenabile,
Florian Costache si Mihalache D. la comisia pentru ocuparea resurselor umane si tranzitia pasnica,
Sbera V la comisia pentru aplicarea standardelor si la comisia privind munca sociala in lanturile de aprovizionare globale,
Vlasceanu Silvia (venita pe 3 iunie) in cadrul comisiei pentru dreptate sociala si "Comisia pentru amplificarea standardelor de munca".

In fiecare zi, se derulau trei tipuri de reuniuni:

- de la 9-10, reuniunea informativa cu toti membrii delegatiilor patronale la OIM in sala XXI,
- reuniuni patronale separate pe fiecare din cele patru comitete de lucru, in care se pregateau punctele de vedere pentru discutiile tripartite din comisia integratoare,
- sedintele fiecarei comisii integratoare (de regula 2 pe zi), unde se prezentau si armonizau (de regula) punctele de vedere ale celor trei parti: guverne, patronate si sindiate,
- separat, guvernul, patronatele si sindicatele.

Incepand cu 1 iunie 2016 au demarat si lucrarile plenului conferintei in care reprezentantii tarilor isi prezinta punctele de vedere privind activitatea OIM din ultimul an, asa cum a fost reflectata in documentele prezentate la sesiune si in problematica analizata in cadrul celor 4 comisii. Lucrarile in plen se deruleaza in mare parte in paralel cu lucrarile celor 4 comisii.

In ziua de 1 iunie 2016 la orele 15,20, Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, a avut o interventie in plenul intregii conferinte axata asupra amplificarii muncii decente in Romania prin eleborarea si implentarea unei strategii focalizate pe dezvoltarea intreprinderilor sustenabile si prin utilizarea asistentei OIM. Anexam luarea de cuvant prezentata in plenul conferintei.

Pe data de 3 iunie, potrivit programului facut de Romania, m-am intors in tara. Membrii delegatiei patronale din Romania si-au continuat activitatea sub conducerea supleantului Dl. Florian Costache.

 

Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu,

Presedinte de onoare al CNIPMMR


Sursa: CNIPMMR

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM-uri: Informare privind participarea la cea de-a 105-a Sesiune Anuala a O.I.M":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.