Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

IMM-uri: Informare privind participarea la cea de-a 105-a Sesiune Anuala a O.I.M

09-Iun-2016
1613

In perioada 31 mai-11 iunie 2016, la Geneva se organizeaza, potrivit traditiei, sesiunea anuala a O.I.M. Din partea Romaniei a participat o delegatie tripartita: guvern, patronate si sindicate. Delegatia patronala a fost condusa de Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu avandu-l ca supleant pe Dl. Florian Costache. Din delegatia patronatelor au facut parte Dl Mihalache D., Dl Sbera V, Dna Vlasceanu S.

Lucrarile sesiunii au fost deschise pe data de 31 mai 2016 cand au fost alese organisemele conducatoare ale sesiunii si s-au prezentat rapoartele Directorului General ILO Guy Rider si presedintelui Consiliului Guvernator ale OIM, in care au fost punctate principalele activitati derulate in perioada iunie 2015-mai 2016, precum si repere privind derularea sesiunii din 2016 si obiectivele majore ale organizatiei pentru urmatoarele luni.

Rapoartele s-au referit la 24 de probleme majore de care s-au ocupat organizatia, grupate pe 6 sectiuni:

institutionale,
politici de dezvoltare,
probleme juridice si standarde internationale,
programe si probleme financiare si administrative
relatii la nivel inalt ale organizatiei,

Dintre cele 24 de probleme abordate mentionam pe cele care, in opinia noastra, prezinta un interes mai mare pentru Romania:

Actiunile referitoare la implementarea Rezolutiei privind IMM-urile, munca decenta si crearea de locuri de munca,
Pregatirea evaluarii impactului Declaratiei OIM privind dreptatea sociala si globalizarea onesta,
Raportul privind progresele inregistrate in implementarea "initiativei intreprinderilor",
Agenda 2030 prentru o dezvoltare sustenabila,
Ocuparea resurselor umane si protectia sociala,
Dezvoltarea dialogului social,
Cooperarea in domeniul dezvoltarii economice,
intreprinderile multinationale,
Standardele de munca internationale si drepturile umane,
Derularea programelor si activitatilor financiare si administrative in 2014-2015,
Realizarile si lectiile invatate din aplicarea Strategiei referitoare la cunostinte in 2014-2015 si pasii urmatori,
Dimensiunea social a globalizarii.

In finalul reuniunii de deschidere a sesiunii a fost prezentat si a luat cuvantul Presedintele Confederatiei Elvetiene Dl. R. Sneider care a prezentat evolutia situatiei economico-sociale a Elvetiei, modul de colaborare cu OIM si a "indemnat" la reformarea OIM, pentru a raspunde mai bine marilor si dificilelor provocari ale perioadei actuale.

in cadrul actualei sesiuni reprezentantii celor 192 de tari prezente au participat la activitatea celor 4 comisii de lucru:

– comisia privind munca decenta in lanturile de aprovizionare (comerciale) globale,

– comisia pentru ocuparea resurselor umane si munca decenta in vederea unei tranzitii pasnice,

– comisia privind "Declaratia referitoare la dreptatea sociala",

– comisia pentru aplicarea standardelor OIM.

Componentii delegatiei patronale din Romania au acoperit cele patru comisii in modul urmator:

Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu la toate comisiile (in calitate de titular) si in mod special la comisia pentru dreptate social care acorda o atentie special promovarii intreprinderilor sustenabile,
Florian Costache si Mihalache D. la comisia pentru ocuparea resurselor umane si tranzitia pasnica,
Sbera V la comisia pentru aplicarea standardelor si la comisia privind munca sociala in lanturile de aprovizionare globale,
Vlasceanu Silvia (venita pe 3 iunie) in cadrul comisiei pentru dreptate sociala si "Comisia pentru amplificarea standardelor de munca".

In fiecare zi, se derulau trei tipuri de reuniuni:

- de la 9-10, reuniunea informativa cu toti membrii delegatiilor patronale la OIM in sala XXI,
- reuniuni patronale separate pe fiecare din cele patru comitete de lucru, in care se pregateau punctele de vedere pentru discutiile tripartite din comisia integratoare,
- sedintele fiecarei comisii integratoare (de regula 2 pe zi), unde se prezentau si armonizau (de regula) punctele de vedere ale celor trei parti: guverne, patronate si sindiate,
- separat, guvernul, patronatele si sindicatele.

Incepand cu 1 iunie 2016 au demarat si lucrarile plenului conferintei in care reprezentantii tarilor isi prezinta punctele de vedere privind activitatea OIM din ultimul an, asa cum a fost reflectata in documentele prezentate la sesiune si in problematica analizata in cadrul celor 4 comisii. Lucrarile in plen se deruleaza in mare parte in paralel cu lucrarile celor 4 comisii.

In ziua de 1 iunie 2016 la orele 15,20, Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, a avut o interventie in plenul intregii conferinte axata asupra amplificarii muncii decente in Romania prin eleborarea si implentarea unei strategii focalizate pe dezvoltarea intreprinderilor sustenabile si prin utilizarea asistentei OIM. Anexam luarea de cuvant prezentata in plenul conferintei.

Pe data de 3 iunie, potrivit programului facut de Romania, m-am intors in tara. Membrii delegatiei patronale din Romania si-au continuat activitatea sub conducerea supleantului Dl. Florian Costache.

 

Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu,

Presedinte de onoare al CNIPMMR


Sursa: CNIPMMR

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "IMM-uri: Informare privind participarea la cea de-a 105-a Sesiune Anuala a O.I.M":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logistica

    • Azi, cand toata lumea cauta disperat solutii salvatoare, singura la care pot apela acum contabilii/antreprenorii furnizori de servicii de transport si logistica este cunoasterea atenta a legii in vigoare. Pentru ca da, legea iti ofera nenumarate sanse de redresare financiara. Afla acum care sunt si cum poti accesa aceste surse sigure de finantare! Concret: Solutiile optime pentru finantarea unui nou parc auto, acum in plina criza financiara Cum poti beneficia de scutirea de TVA daca...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016