Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

IMM-urile cer majorarea salariilor bugetare abia peste un an de la aprobarea Codului fiscal

01-Sep-2015
736

Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) transmite faptul ca este necesar ca aplicarea masurilor de crestere a salariilor personalului bugetar sa se realizeze dupa minim un an de la adoptarea noului Cod fiscal.

Potrivit declaratiilor facute de Ovidiu Nicolescu, presedintele CNIPMMR, in cadrul unei conferinte de presa, citate de Agerpres, majorarea salariilor in sectorul bugetar e o masura care ar trebui sa se aplice la cel putin un an de la adoptarea noului Cod Fiscal, respectiv dupa producerea efectelor masurilor de stimulare a investitiilor si infiintarea de noi locuri de munca, care sa asigure generarea resurselor bugetare aferente unei cresteri sustenabile a salariilor.

De asemenea, se precizeaza ca membrii Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania si-au exprimat ingrijorarea privind cresterile salariilor bugetarilor recent anuntate si solicita luarea in considerare a unor aspecte vizand necesitatea respectarii principiilor responsabilitatii si a precautiei, respectarea tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB pentru bugetul de stat pe 2016 si necesitatea reducerii fiscalitatii asupra mediului de afaceri, fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori. De asemenea, salariile bugetarilor trebuie corelate cu salariile din industrie, potrivit bunelor practici europene.

Presedintele CNIPMMR a amintit de Norvegia, precizand ca aceasta e tara in care industria, expusa la concurenta pe piata externa, negociaza prima salariile, "iar rezultatele sunt un reper pentru toate celelalte sectoare, inclusiv pentru salariatii bugetari, pentru asigurarea cresterii concurentei si pentru ca preturile sa nu se majoreze, cu consecinte pentru export", scrie Agerpres.

Totodata, acesta considera necesara respectarea, elaborarea si adoptarea unei legi unitare a salarizarii bugetarilor, cu consultarea inclusiv a reprezentantilor confederatiilor patronale reprezentative, amintind ca e necsar sa se stabileasca masuri de crestere a salariilor bugetarilor corelat cu evolutia economiei Romaniei, inclusiv cu implementarea noului Cod fiscal.

CNIPMMR considera ca salariile bugetarilor ar trebui sa fie legate de salariile din industrie, astfel incat salariile din sectorul public sa nu fie mai mari decat salariile din sectorul privat, pentru a preveni aparitia unor discrepante nejustificate, generatoare de multiple efecte negative precum inflatie, falimente sau lipsa competitivitatii la export.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM-urile cer majorarea salariilor bugetare abia peste un an de la aprobarea Codului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016