Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Implicatii fiscale pentru vanzarile sub pretul de achizitie

18-Iul-2012
3211
Vom stabili, prin randurile urmatoare, in ce conditii se poate vinde sub costul de achizitie in cazul in care avem de-a face cu produse alimentare, iar vanzarea sub costul de achizitie se face numai in momentul promitiilor la clientul final.

Raspuns:
Regulile si conditiile conform carora se desfasoara activitatea de comercializarea produselor si serviciilor sint stabilite prin OG 99/2000 privind comercia lizarea produselor si serviciilor de piata - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, la art. 16 din aceasta ordonanta se definesc vinzarile cu pret redus ca fiind, conform literei g) "vinzari accelerate ale produselor susceptibi le de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pina la limita termenului de valabilitate;".

Conform normelor din 2003 pentru aceasta OUG:

"13. In aceasta categorie intra:

a) produsele agroalimentare si produsele horticole, in clusiv seminte, atunci cand acestea sunt amenintate de o alterare rapida datorita apropierii datei de depasire a termenului de valabilitate sau, dupa caz, a datei durabilitatii minimale, precum si produsele agroalimentare perisabile, cum ar fi, dar fara a se limita la: carne si preparate din carne, peste si fructe de mare, lapte si preparate din lapte, unt, oua, produse de cofetarie - patiserie si preparate culinare care necesita pastrarea in vitrine, alte spatii frigorifice sau sisteme de climatizare, a caro r conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate datorita defectarii din cauze obiective, independente de vointa comerciantului sau a personalului din structura de vinzare respectiva, a spatiilor frigorifice in care acestea sunt pastrate;".

La art. 17 din aceeasi ordonanta se stabileste o interdictie privind vinzarea sub costul de achizitie sau de productie, insa interdictia nu se aplica pentru situatiile prevazute la art. 16 lit. a) - c), e) - i), precum si in cazul produselo r aflate in pachete de servcii.

Conform punctului 16 din norme, costul de achizitie este egal cu pretul de cumparare, taxele nerecuperabile, cheltuielile de transport -aprovizionare si alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea in starea de utilitate sau intrarea in gestiune a produsului respectiv.

Ca urmare, in cazul produselor alimentare, cu respectarea cerintelor OUG 99/2000, vinzarea sub costul de achizitie este permisa. In ceea ce priveste partea fiscala a problemei, chiar daca OUG 99/2000 pe rmite vinzarile sub pretul de achizitie pentru acest gen de produse, chiar si in cazul produselor alimentare cu termene de valabilitate aproape de final, degradate, perisabile etc, care trebuie valorificate, pretul de vinzare trebuie sa reflecte pretul pie tei pentru astfel de produse.

Acest pret este definit la art. 7 punctul 26 din codul fiscal astfel: "pret de piata - suma care ar fi platita de un client independent unui furnizor independent in acelasi moment si in acelasi loc, pentru acelasi bun sau serv iciu ori pentru unul similar, in conditii de concurenta loiala;".

Ca urmare, daca sint respectate conditiile impuse de OUG 99/2000 si pretul de vinzare este unul corect (chiar mai mic decit pretul de achizitie), atunci diferenta in minus nu este cheltuiala nedeductibila, deoarece cheltuiala cu marfa vinduta este considerata a fi efectuata in scopul obtinerii de venituri impozabile. La art. 21 alin. (1) se mentioneaza:

"Pentru determinarea profitului impozabil sint considerate cheltuieli deductibile numaicheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare".

Observam ca nu se face referire la marimea cheltuielilor in raport cu marimea veniturilor impozabile obtinute. Nici in ceea ce priveste TVA nu regasim mentiuni referitoare la colectarea acesteia in cazul vinzarilor sub pretul de achizitie. La art. 128 din codul fiscal sint enumerate situatiile care reprezinta livrare de bunuri sau care sint asimilate livrarii de bunuri si care co nduc la colectarea de TVA. Printre acestea nu se regaseste situatia vinzarii unor marfuri sub pretul de achizitie.

De asemenea, nu se pune problema efectuarii ajustarilor prevazute la art. 148 sau 149, deoarece aceste ajustari nu opereaza in cazul in care are loc o livrare de bunuri. Un alt argument pentru a nu se colecta TVA este dat de art. 137 alin. (1) litera a):

"Baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:

a) pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decit ce le prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni".

Din citatul prezentat rezulta ca in baza de impozitare a TVA se cuprind elementele care constituie contrapartida obtinuta, in cazul acesta - venitul obtinut prin vinzare, fara a se tine cont de cheltuiala aferenta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Implicatii fiscale pentru vanzarile sub pretul de achizitie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

05-Aug-2012

ak1w7N , [url=http://hbbtwkuqsjeb.com/]hbbtwkuqsjeb[/url], [link=http://hliwqpffzewz.com/]hliwqpffzewz[/link], http://rkqowcjqpafn.com/

04-Aug-2012

WgL0X4 winqjunalefc

03-Aug-2012

LMztJj , [url=http://aywtdqoykcnv.com/]aywtdqoykcnv[/url], [link=http://hleptskxrooc.com/]hleptskxrooc[/link], http://imdmllwlssfe.com/

03-Aug-2012

O0rNY8 ogflpwjnkufa

02-Aug-2012

?? nu prea primesc Å?tiri din noul lac. eensÄ? crede-mÄ? cÄ? numai mnrliaagizat nu poate fi acolo: e un lac de vreo 20 de ori mai mare deceet cel din care l-am luat. totusi, mai stii ce geendeÅ?te bÄ?treenu? drept sÄ?-Å£i spun, deÅ?i cred cÄ? avea vreo 75 de luni de viaÅ£Ä? ceend i-am dat drumul, se comporta vioi, ca la 45




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OPANAF 3896/2020. Cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse ELECTRONIC de contribuabili. Model formular
    • Agentia Nationala a Finantelor Publice informeaza, printr-un comunicat de presa, ca cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse de contribuabili prin mijloace electronice de transmitere la distanta, incepand din data de 19 noiembrie. Reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobata procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul...» citeste mai departe aici

  • OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni
    • Ordonanta de urgenta nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Declararea adaosului comercial, ANULATA. Ce aduce nou Legea 222/2020
    • Legea nr. 222/2020 pentru abrogarea Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite si pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1018 din 02 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 5 noiembrie 2020, sunt abrogate contraventiile privind declararea adaosului comercial...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale - DECEMBRIE 2020-
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2020. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal: 67 de MODIFICARI aduse in 2 luni. Noutatile valabile din 2021
    • Ultimele 2 luni au adus 67 de modificari in Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2021 se modifica: - art. 456 si art. 464 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 230 din 4 noiembrie 2020 - art. 459 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 241 din 6 noiembrie 2020 - art. 291 din Titlul VII – Taxa pe valoarea adaugata prin Legea nr. 248 din 13 noiembrie 2020 - art. 103 din Titlul IV – Impozitul pe venit, prin Legea nr. 258 din 19 noiembrie 2020...» citeste mai departe aici

  • Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE. Aceste diferente...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016