Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Implicatii fiscale pentru vanzarile sub pretul de achizitie

18-Iul-2012
2922
Vom stabili, prin randurile urmatoare, in ce conditii se poate vinde sub costul de achizitie in cazul in care avem de-a face cu produse alimentare, iar vanzarea sub costul de achizitie se face numai in momentul promitiilor la clientul final.

Raspuns:
Regulile si conditiile conform carora se desfasoara activitatea de comercializarea produselor si serviciilor sint stabilite prin OG 99/2000 privind comercia lizarea produselor si serviciilor de piata - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, la art. 16 din aceasta ordonanta se definesc vinzarile cu pret redus ca fiind, conform literei g) "vinzari accelerate ale produselor susceptibi le de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pina la limita termenului de valabilitate;".

Conform normelor din 2003 pentru aceasta OUG:

"13. In aceasta categorie intra:

a) produsele agroalimentare si produsele horticole, in clusiv seminte, atunci cand acestea sunt amenintate de o alterare rapida datorita apropierii datei de depasire a termenului de valabilitate sau, dupa caz, a datei durabilitatii minimale, precum si produsele agroalimentare perisabile, cum ar fi, dar fara a se limita la: carne si preparate din carne, peste si fructe de mare, lapte si preparate din lapte, unt, oua, produse de cofetarie - patiserie si preparate culinare care necesita pastrarea in vitrine, alte spatii frigorifice sau sisteme de climatizare, a caro r conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate datorita defectarii din cauze obiective, independente de vointa comerciantului sau a personalului din structura de vinzare respectiva, a spatiilor frigorifice in care acestea sunt pastrate;".

La art. 17 din aceeasi ordonanta se stabileste o interdictie privind vinzarea sub costul de achizitie sau de productie, insa interdictia nu se aplica pentru situatiile prevazute la art. 16 lit. a) - c), e) - i), precum si in cazul produselo r aflate in pachete de servcii.

Conform punctului 16 din norme, costul de achizitie este egal cu pretul de cumparare, taxele nerecuperabile, cheltuielile de transport -aprovizionare si alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea in starea de utilitate sau intrarea in gestiune a produsului respectiv.

Ca urmare, in cazul produselor alimentare, cu respectarea cerintelor OUG 99/2000, vinzarea sub costul de achizitie este permisa. In ceea ce priveste partea fiscala a problemei, chiar daca OUG 99/2000 pe rmite vinzarile sub pretul de achizitie pentru acest gen de produse, chiar si in cazul produselor alimentare cu termene de valabilitate aproape de final, degradate, perisabile etc, care trebuie valorificate, pretul de vinzare trebuie sa reflecte pretul pie tei pentru astfel de produse.

Acest pret este definit la art. 7 punctul 26 din codul fiscal astfel: "pret de piata - suma care ar fi platita de un client independent unui furnizor independent in acelasi moment si in acelasi loc, pentru acelasi bun sau serv iciu ori pentru unul similar, in conditii de concurenta loiala;".

Ca urmare, daca sint respectate conditiile impuse de OUG 99/2000 si pretul de vinzare este unul corect (chiar mai mic decit pretul de achizitie), atunci diferenta in minus nu este cheltuiala nedeductibila, deoarece cheltuiala cu marfa vinduta este considerata a fi efectuata in scopul obtinerii de venituri impozabile. La art. 21 alin. (1) se mentioneaza:

"Pentru determinarea profitului impozabil sint considerate cheltuieli deductibile numaicheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare".

Observam ca nu se face referire la marimea cheltuielilor in raport cu marimea veniturilor impozabile obtinute. Nici in ceea ce priveste TVA nu regasim mentiuni referitoare la colectarea acesteia in cazul vinzarilor sub pretul de achizitie. La art. 128 din codul fiscal sint enumerate situatiile care reprezinta livrare de bunuri sau care sint asimilate livrarii de bunuri si care co nduc la colectarea de TVA. Printre acestea nu se regaseste situatia vinzarii unor marfuri sub pretul de achizitie.

De asemenea, nu se pune problema efectuarii ajustarilor prevazute la art. 148 sau 149, deoarece aceste ajustari nu opereaza in cazul in care are loc o livrare de bunuri. Un alt argument pentru a nu se colecta TVA este dat de art. 137 alin. (1) litera a):

"Baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:

a) pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decit ce le prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni".

Din citatul prezentat rezulta ca in baza de impozitare a TVA se cuprind elementele care constituie contrapartida obtinuta, in cazul acesta - venitul obtinut prin vinzare, fara a se tine cont de cheltuiala aferenta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Implicatii fiscale pentru vanzarile sub pretul de achizitie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

05-Aug-2012

ak1w7N , [url=http://hbbtwkuqsjeb.com/]hbbtwkuqsjeb[/url], [link=http://hliwqpffzewz.com/]hliwqpffzewz[/link], http://rkqowcjqpafn.com/

04-Aug-2012

WgL0X4 winqjunalefc

03-Aug-2012

LMztJj , [url=http://aywtdqoykcnv.com/]aywtdqoykcnv[/url], [link=http://hleptskxrooc.com/]hleptskxrooc[/link], http://imdmllwlssfe.com/

03-Aug-2012

O0rNY8 ogflpwjnkufa

02-Aug-2012

?? nu prea primesc Å?tiri din noul lac. eensÄ? crede-mÄ? cÄ? numai mnrliaagizat nu poate fi acolo: e un lac de vreo 20 de ori mai mare deceet cel din care l-am luat. totusi, mai stii ce geendeÅ?te bÄ?treenu? drept sÄ?-Å£i spun, deÅ?i cred cÄ? avea vreo 75 de luni de viaÅ£Ä? ceend i-am dat drumul, se comporta vioi, ca la 45





Subiectele saptamanii

  • ANAF simplifica procedurile de administrare fiscala: Reducerea numarului de formulare, acordarea de asistenta si depunerea TUTUROR declaratiilor DOAR electronic
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat. Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume: I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale” Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical cod 06. Baza de calcul indemnizatie
    • baza de calcul indemnizatie, concediu medical, pensionar "O societate a angajat un pensionar pe perioada determinata de 36 luni. Angajatul a prezentat la contabilitate concediu medical pentru incapacitate temporara de munca pentru 7 zile, cod 06. Cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical?" Raspunsul specialistului Conform art. 10 alin. (1) din OUG 158/2005, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B, baza de calcul al indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca...» citeste mai departe aici

  • Inspectia muncii, in control! Amenzi de milioane de euro pentru munca la negru
    • Inspectorii de la Inspectia Muncii au aplicat amenzi de 1.264.778 euro pentru munca la negru, dar si pentru nerespectarea securitatii si sanatatii in munca, potrivit unui comunicat remis de institutie. “Inspectia Muncii a desfasurat, in perioada 3 – 14 iunie 2019, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare totala de 1.264.778 euro, adica 5.982.400 de lei”, anunta institutia. In total, au fost depistate 355 de persoane care desfasurau munca fara forme...» citeste mai departe aici

  • Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a prezentat marti, 25 iunie, proiectul de Ordonanta de Urgenta privind restructurarea financiara, scotand in evidenta modul in care se va face aceasta restructurare in functie de datoriile pe care companiile le au catre stat. "Trebuie clarificat ca nu discutam despre o amnistie fiscala. Discutam despre o restructurare financiara […]. Ideea a pornit de la companiile de stat, pentru care ar fi singura solutie de salvare. Este o sansa pe care...» citeste mai departe aici

  • Reducere de TVA pentru produsele traditionale, de la 1 iunie 2019
    • Vara a inceput cu o veste buna pentru cei care livreaza produse traditionale, eco sau montane: incepand cu 1 iunie 2019, acestora le este acordata o reducere a TVA-ului, de la 9% la 5%, pe baza anumitor acte doveditoare. Aceasta masura incurajeaza comercializarea de produse traditionale romanesti si favorizeaza, din punct de vedere economic, firmele care aleg sa livreze astfel de preparate, in detrimentul celor care nu sunt traditionale. Produsele traditionale sunt apreciate pentru calitatea lor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016