Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Importanta informarii corecte despre asigurarile private de sanatate

31-Mar-2017
1841

In Romania, asigurarile private de sanatate sunt pe locul doi in topul beneficiilor preferate de angajatori, dupa tichetele de masa. Desi tot mai multi angajatori ofera acest beneficiu salariatilor, exista multi salariati care fie nu stiu ce anume cuprinde asigurarea lor, fie nu o folosesc deloc.



Nivelul de informare si de constientizare difera de la un angajat la altul. Rolul tau este sa le oferi informatii complete si corecte despre asigurarea de sanatate pe care le-o oferi si sa ii determini sa constientizeze ca starea de sanatate influenteaza calitatea vietii si, implicit, calitatea muncii lor si a safisfactiei profesionale.

Realizarea unui plan de informare corecta  

Avand angajati cu atributii si nevoi diferite, e foarte posibil ca in cadrul companiei sa existe mai multe tipuri de asigurari de sanatate private. Ca tu sa poti educa angajatii cu privire la pachetul de asigurari pe care il oferi, in primul rand trebuie sa cunosti foarte bine caracteristicile fiecarui tip de pachet pe care l-ai contractat.

In planul de informare ai putea include actiuni ca:  

  • Realizarea unei brosuri pentru fiecare tip de asigurare oferit in cadrul companiei;
  • Explicarea detaliata a avantajelor pentru cei aflati la prima asigurare de sanatate din cariera lor;
  • Evidentierea noilor avantaje sau a diferentelor intre pachetul anterior si cel actual in cazul angajatilor care au mai beneficiat de astfel de asigurari in trecut;
  • Comunicarea datei intrarii in vigoare a beneficiilor si perioada valabilitatii;
  • Prezentarea listei complete de servicii acoperite de asigurarea privata;
  • Alegerea unui canal de comunicare a tuturor noutatilor legate de serviciile medicale;
  • Stabilirea unei persoane responsabile pentru a raspunde la intrebarile angajatilor si pentru trimiterea de memento-uri celor care nu au folosit beneficiile asigurarilor.

Aceste actiuni de informare pot fi incluse in programul de sanatate pe termen lung. Alcatuirea unui astfel de program pentru angajati incepe cu analizarea tipului de servicii medicale potrivite pentru fiecare grup de angajati din cadrul companiei. Urmatorul pas este sa faci o cercetare in randul companiilor care ofera asigurari private de sanatate si sa gasesti oferta care se potriveste nevoilor din cadrul companiei.

Scopul e sa gasesti acea oferta care se incadreaza in buget si ofera maximum de beneficii in schimbul sumei investite in asigurari de sanatate. Dupa cum spuneam, programul de sanatate are nevoie de un plan de informare pentru toti angajatii, o comunicare constanta si o evaluare periodica a succesului pe care l-ai obtinut.

Cum determini salariatii sa foloseasca asigurarea privata?

Investitia in asigurari private de sanatate personalizate e doar un pas din programul tau. Rezultatele apar doar daca fiecare angajat merge la vizitele medicale de rutina sau cand se confrunta cu o problema de sanatate.

Cum incurajezi tu angajatii sa foloseasca serviciile acoperite de asigurare?

Ofera-le flexibilitate pentru programarile la medic
Sunt mari sanse ca, in caz de urgente medicale, angajatii sa nu prinda loc la medici decat in timpul programului de munca al companiei, deci, fii intelegator si ofera-le posibilitatea sa isi rezolve problemele medicale.

Beneficiile asigurarii private se reflecta in calitatea muncii
Un angajat care merge la investigatii de preventie regulat si care are grija sa urmeze sfaturile medicului va fi capabil sa isi realizeze sarcinile eficient, ceea ce duce la cresterea productivitatii la nivel de companie.

Lista serviciilor medicale si ale partenerilor trebuie sa fie actualizata
Multi dintre noi amana consultatiile medicale de teama costurilor prea mari, insa odata cu asigurarile private de sanatate, angajatii trebuie sa stie ca au o serie de servicii pentru care nu trebuie sa plateasca nimic sau pentru care au reduceri substantiale. 

Daca vrei sa afli mai multe despre asigurarile private de sanatate si cauti solutia potrivita de asigurare tine cont de toate cele mentionate in acest material si cauta un consilier care sa iti ofere cele mai bune sfaturi pentru programul tau de sanatate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Importanta informarii corecte despre asigurarile private de sanatate":
Rating:

Nota: 4 din 6 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016