Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Importanta informarii corecte despre asigurarile private de sanatate

31-Mar-2017
954

In Romania, asigurarile private de sanatate sunt pe locul doi in topul beneficiilor preferate de angajatori, dupa tichetele de masa. Desi tot mai multi angajatori ofera acest beneficiu salariatilor, exista multi salariati care fie nu stiu ce anume cuprinde asigurarea lor, fie nu o folosesc deloc.



Nivelul de informare si de constientizare difera de la un angajat la altul. Rolul tau este sa le oferi informatii complete si corecte despre asigurarea de sanatate pe care le-o oferi si sa ii determini sa constientizeze ca starea de sanatate influenteaza calitatea vietii si, implicit, calitatea muncii lor si a safisfactiei profesionale.

Realizarea unui plan de informare corecta  

Avand angajati cu atributii si nevoi diferite, e foarte posibil ca in cadrul companiei sa existe mai multe tipuri de asigurari de sanatate private. Ca tu sa poti educa angajatii cu privire la pachetul de asigurari pe care il oferi, in primul rand trebuie sa cunosti foarte bine caracteristicile fiecarui tip de pachet pe care l-ai contractat.

In planul de informare ai putea include actiuni ca:  

  • Realizarea unei brosuri pentru fiecare tip de asigurare oferit in cadrul companiei;
  • Explicarea detaliata a avantajelor pentru cei aflati la prima asigurare de sanatate din cariera lor;
  • Evidentierea noilor avantaje sau a diferentelor intre pachetul anterior si cel actual in cazul angajatilor care au mai beneficiat de astfel de asigurari in trecut;
  • Comunicarea datei intrarii in vigoare a beneficiilor si perioada valabilitatii;
  • Prezentarea listei complete de servicii acoperite de asigurarea privata;
  • Alegerea unui canal de comunicare a tuturor noutatilor legate de serviciile medicale;
  • Stabilirea unei persoane responsabile pentru a raspunde la intrebarile angajatilor si pentru trimiterea de memento-uri celor care nu au folosit beneficiile asigurarilor.

Aceste actiuni de informare pot fi incluse in programul de sanatate pe termen lung. Alcatuirea unui astfel de program pentru angajati incepe cu analizarea tipului de servicii medicale potrivite pentru fiecare grup de angajati din cadrul companiei. Urmatorul pas este sa faci o cercetare in randul companiilor care ofera asigurari private de sanatate si sa gasesti oferta care se potriveste nevoilor din cadrul companiei.

Scopul e sa gasesti acea oferta care se incadreaza in buget si ofera maximum de beneficii in schimbul sumei investite in asigurari de sanatate. Dupa cum spuneam, programul de sanatate are nevoie de un plan de informare pentru toti angajatii, o comunicare constanta si o evaluare periodica a succesului pe care l-ai obtinut.

Cum determini salariatii sa foloseasca asigurarea privata?

Investitia in asigurari private de sanatate personalizate e doar un pas din programul tau. Rezultatele apar doar daca fiecare angajat merge la vizitele medicale de rutina sau cand se confrunta cu o problema de sanatate.

Cum incurajezi tu angajatii sa foloseasca serviciile acoperite de asigurare?

Ofera-le flexibilitate pentru programarile la medic
Sunt mari sanse ca, in caz de urgente medicale, angajatii sa nu prinda loc la medici decat in timpul programului de munca al companiei, deci, fii intelegator si ofera-le posibilitatea sa isi rezolve problemele medicale.

Beneficiile asigurarii private se reflecta in calitatea muncii
Un angajat care merge la investigatii de preventie regulat si care are grija sa urmeze sfaturile medicului va fi capabil sa isi realizeze sarcinile eficient, ceea ce duce la cresterea productivitatii la nivel de companie.

Lista serviciilor medicale si ale partenerilor trebuie sa fie actualizata
Multi dintre noi amana consultatiile medicale de teama costurilor prea mari, insa odata cu asigurarile private de sanatate, angajatii trebuie sa stie ca au o serie de servicii pentru care nu trebuie sa plateasca nimic sau pentru care au reduceri substantiale. 

Daca vrei sa afli mai multe despre asigurarile private de sanatate si cauti solutia potrivita de asigurare tine cont de toate cele mentionate in acest material si cauta un consilier care sa iti ofere cele mai bune sfaturi pentru programul tau de sanatate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Importanta informarii corecte despre asigurarile private de sanatate":
Rating:

Nota: 4 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016