Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii

23-Mai-2017
1695

In analiza de mai jos, o societate nu retine doi ani consecutiv impozitul pe nerezidenti (2011, 2012, iar facturile sunt achitate). Stabilim noile conditii de acordare credit fiscal, precum si posibilitatea de retinere in prezent a impozitului. 

Conform codului de procedura fiscala, perioada de prescriere este de 5 ani , incepand de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care se datoreaza obligatia, pentru creante nascute anterior anului 2016. Prin urmare, datoriile aferente anului 2011 la acest moment se prescriu in 2017 si mai exact pentru datoria dvs nedeclarata, termenul de prescriere se implineste in 25 iunie 2017. Totodata trebuie sa aveti in vedere ca termenul de prescriere se poate intrerupe in anumite situatii specifice. Mai exact, legislatia fiscala stabileste trei situatii in care prescritia se intrerupe, dupa cum urmeaza:
• in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
• la data depunerii de catre contribuabil/ platitor a declaratiei de impunere dupa expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
• la data la care contribuabilul/ platitorul corecteaza declaratia de impunere sau efectueaza un alt act voluntar de recunoastere a creantei fiscale datorate.

Datoriile din 2012 nu sunt prescrise. Impozitul pe veniturile nerezidentilor este un impozit care se retine la sursa la data platii facturilor catre nerezident si prin urmare acest impozit trebuia retinut la sursa in anul 2012 cand s-au achitat facturile. Acum puteti retine acest impozit prin metoda sutei marite, considerand practic valoarea platita partenerului extern suma neta si determinand impozitul astfel:

Impozit = valoare facturata x16%/84 

Acest impozit calculat astfel reprezinta o cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit si totodata nu se obtine credit fiscal, nefiind retinut la sursa. In acest caz, veti depune declaratia 100 completata cu data cand era datorata obligatia. Se vor calcula si dobanzi si penalitati de intarziere. Ar mai exista posibilitatea sa declarati si sa platiti impozitul pe veniturile nerezidnetilor la valoarea cat ar reprezenta daca s-ar fi retinut la sursa impozitul, asa cum era corect de la inceput, iar partenerul extern sa va vireze suma neretinuta la sursa inapoi. Si in acest caz va trebui sa depuneti declaratia 100 cu impozitul retinut la sursa la data cand era scadenta obligatia, sa achitati impoiztul, dobanzile si penalitatile de intarizere, sa depuneti declaratiileinformative privind impozitul retinut la sursa din veniturile nerezidnetilor care avea scadenta ultima zi a anului urmator celui in care se datora obligatia. In aceste conditii este posibil sa obtineti certificat de atestare a platii impozitului pe veniturile nerezidentilor, insa putin probabil, avand in vedere ca datoriile nu au fost declarate /platite la timp. deoarece acest impozit este unul care se retinea la sursa, ori in 2012 ati achitat integral suma nerezidentului.

In opinia noastra se pot retine din platile aferente anului 2017 sume aferente celor din 2012, dar separate, cu depunere declaratiilor in mod corespunzator, insa este destul de greu de explicat / documentat la fisc valoarea sumelor retinute atunci cand solicitati certificatul pentru 2017, deoarece va cer si dovada platii facturilor nerezidentului si cea a impozitului retinut, astfel ca cele doua plati vor trebui sa dea adunate valoarea facturata.

Pentru 2012 se depune declaratie rectificativa la acest impozit numai daca ati mai avut declarat un impozit pe veniturile nerezidentului la acea data. Altfel se depune Declaratia 100 in mod normal, nu rectificata, cu data de atunci.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016