Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii

23-Mai-2017
1603

In analiza de mai jos, o societate nu retine doi ani consecutiv impozitul pe nerezidenti (2011, 2012, iar facturile sunt achitate). Stabilim noile conditii de acordare credit fiscal, precum si posibilitatea de retinere in prezent a impozitului. 

Conform codului de procedura fiscala, perioada de prescriere este de 5 ani , incepand de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care se datoreaza obligatia, pentru creante nascute anterior anului 2016. Prin urmare, datoriile aferente anului 2011 la acest moment se prescriu in 2017 si mai exact pentru datoria dvs nedeclarata, termenul de prescriere se implineste in 25 iunie 2017. Totodata trebuie sa aveti in vedere ca termenul de prescriere se poate intrerupe in anumite situatii specifice. Mai exact, legislatia fiscala stabileste trei situatii in care prescritia se intrerupe, dupa cum urmeaza:
• in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
• la data depunerii de catre contribuabil/ platitor a declaratiei de impunere dupa expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
• la data la care contribuabilul/ platitorul corecteaza declaratia de impunere sau efectueaza un alt act voluntar de recunoastere a creantei fiscale datorate.

Datoriile din 2012 nu sunt prescrise. Impozitul pe veniturile nerezidentilor este un impozit care se retine la sursa la data platii facturilor catre nerezident si prin urmare acest impozit trebuia retinut la sursa in anul 2012 cand s-au achitat facturile. Acum puteti retine acest impozit prin metoda sutei marite, considerand practic valoarea platita partenerului extern suma neta si determinand impozitul astfel:

Impozit = valoare facturata x16%/84 

Acest impozit calculat astfel reprezinta o cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit si totodata nu se obtine credit fiscal, nefiind retinut la sursa. In acest caz, veti depune declaratia 100 completata cu data cand era datorata obligatia. Se vor calcula si dobanzi si penalitati de intarziere. Ar mai exista posibilitatea sa declarati si sa platiti impozitul pe veniturile nerezidnetilor la valoarea cat ar reprezenta daca s-ar fi retinut la sursa impozitul, asa cum era corect de la inceput, iar partenerul extern sa va vireze suma neretinuta la sursa inapoi. Si in acest caz va trebui sa depuneti declaratia 100 cu impozitul retinut la sursa la data cand era scadenta obligatia, sa achitati impoiztul, dobanzile si penalitatile de intarizere, sa depuneti declaratiileinformative privind impozitul retinut la sursa din veniturile nerezidnetilor care avea scadenta ultima zi a anului urmator celui in care se datora obligatia. In aceste conditii este posibil sa obtineti certificat de atestare a platii impozitului pe veniturile nerezidentilor, insa putin probabil, avand in vedere ca datoriile nu au fost declarate /platite la timp. deoarece acest impozit este unul care se retinea la sursa, ori in 2012 ati achitat integral suma nerezidentului.

In opinia noastra se pot retine din platile aferente anului 2017 sume aferente celor din 2012, dar separate, cu depunere declaratiilor in mod corespunzator, insa este destul de greu de explicat / documentat la fisc valoarea sumelor retinute atunci cand solicitati certificatul pentru 2017, deoarece va cer si dovada platii facturilor nerezidentului si cea a impozitului retinut, astfel ca cele doua plati vor trebui sa dea adunate valoarea facturata.

Pentru 2012 se depune declaratie rectificativa la acest impozit numai daca ati mai avut declarat un impozit pe veniturile nerezidentului la acea data. Altfel se depune Declaratia 100 in mod normal, nu rectificata, cu data de atunci.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale
    • UPDATE 20 iunie 2019 Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala. In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor. La Camera, pana...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016