Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii

23-Mai-2017
2096

In analiza de mai jos, o societate nu retine doi ani consecutiv impozitul pe nerezidenti (2011, 2012, iar facturile sunt achitate). Stabilim noile conditii de acordare credit fiscal, precum si posibilitatea de retinere in prezent a impozitului. 

Conform codului de procedura fiscala, perioada de prescriere este de 5 ani , incepand de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care se datoreaza obligatia, pentru creante nascute anterior anului 2016. Prin urmare, datoriile aferente anului 2011 la acest moment se prescriu in 2017 si mai exact pentru datoria dvs nedeclarata, termenul de prescriere se implineste in 25 iunie 2017. Totodata trebuie sa aveti in vedere ca termenul de prescriere se poate intrerupe in anumite situatii specifice. Mai exact, legislatia fiscala stabileste trei situatii in care prescritia se intrerupe, dupa cum urmeaza:
• in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
• la data depunerii de catre contribuabil/ platitor a declaratiei de impunere dupa expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
• la data la care contribuabilul/ platitorul corecteaza declaratia de impunere sau efectueaza un alt act voluntar de recunoastere a creantei fiscale datorate.

Datoriile din 2012 nu sunt prescrise. Impozitul pe veniturile nerezidentilor este un impozit care se retine la sursa la data platii facturilor catre nerezident si prin urmare acest impozit trebuia retinut la sursa in anul 2012 cand s-au achitat facturile. Acum puteti retine acest impozit prin metoda sutei marite, considerand practic valoarea platita partenerului extern suma neta si determinand impozitul astfel:

Impozit = valoare facturata x16%/84 

Acest impozit calculat astfel reprezinta o cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit si totodata nu se obtine credit fiscal, nefiind retinut la sursa. In acest caz, veti depune declaratia 100 completata cu data cand era datorata obligatia. Se vor calcula si dobanzi si penalitati de intarziere. Ar mai exista posibilitatea sa declarati si sa platiti impozitul pe veniturile nerezidnetilor la valoarea cat ar reprezenta daca s-ar fi retinut la sursa impozitul, asa cum era corect de la inceput, iar partenerul extern sa va vireze suma neretinuta la sursa inapoi. Si in acest caz va trebui sa depuneti declaratia 100 cu impozitul retinut la sursa la data cand era scadenta obligatia, sa achitati impoiztul, dobanzile si penalitatile de intarizere, sa depuneti declaratiileinformative privind impozitul retinut la sursa din veniturile nerezidnetilor care avea scadenta ultima zi a anului urmator celui in care se datora obligatia. In aceste conditii este posibil sa obtineti certificat de atestare a platii impozitului pe veniturile nerezidentilor, insa putin probabil, avand in vedere ca datoriile nu au fost declarate /platite la timp. deoarece acest impozit este unul care se retinea la sursa, ori in 2012 ati achitat integral suma nerezidentului.

In opinia noastra se pot retine din platile aferente anului 2017 sume aferente celor din 2012, dar separate, cu depunere declaratiilor in mod corespunzator, insa este destul de greu de explicat / documentat la fisc valoarea sumelor retinute atunci cand solicitati certificatul pentru 2017, deoarece va cer si dovada platii facturilor nerezidentului si cea a impozitului retinut, astfel ca cele doua plati vor trebui sa dea adunate valoarea facturata.

Pentru 2012 se depune declaratie rectificativa la acest impozit numai daca ati mai avut declarat un impozit pe veniturile nerezidentului la acea data. Altfel se depune Declaratia 100 in mod normal, nu rectificata, cu data de atunci.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozit pe nerezidenti. Retinerea impozitului dupa perioada de prescriere a facturii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pensie anticipata partial. Cumul venituri din activitati independente
    • Pensia anticipata partial se poate cumula cu veniturile obtinute din activitati independente - expert contabil? Multumesc. Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 118 alin. (12) din Legea 263/2010 a sistemului public de pensii, in sistemul public de pensii astfel cum a fost modificat prin Legea 217/2017, pensionarii pot cumula pensia cu venituri realizate din activitati independente, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)
    • Legea 108/2020 privind modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, partea I nr.588 din 6 iulie 2020. Conform actului normativ care a intra in vigoare la data de 9 iulie 2020, persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice nu mai sunt obligate sa depuna Declaratia privind beneficiarul real, atunci...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2068/2020 modifica si completeaza mecanismul de transfer al granturilor pentru sustinerea IMM-urilor
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 3 iulie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2068/2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, a modelului Conventiei privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legala
    • Societate cu 2 angajati, magazin in mall, inchis pana la 15 iunie. Salariatii au beneficiat de somaj tehnic de la 23 martie pana la 15 iunie, data la care au revenit la locul de munca. Societatatea doreste decontarea somajului tehnic pe luna iunie (01-14) iunie. Poate sa solicite, pentru aceiasi salariati, decontarea de 41,5% din salariu conform oug nr. 92/2020 pentru restul de perioada, 15.06-30.06 sau doar incepand cu 01.07? Si daca da, calculam cele trei luni pana la 15.09 sau pana la 31.08?...» citeste mai departe aici

  • Prevederi legale privind impozitul specific in anul 2020. Informare ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov clarifica, printr-un comunicat de presa, prevederile legale privind impozitul specific in anul 2020. Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru anul 2020, nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 zile calculata de la data intrarii in vigoare a acestei ordonante (25.06.2020 – 22.09.2020). Pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016