Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit pe profit - Doua perioade fiscale in decursul anului calendaristic 2010

21-Mar-2011
6230
Prezentarea Lectorului Gabriel Gheorghe, Senior Tax Consultant Soter & Partners, in cadrul Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate - Martie 2011


Abrogare impozit minim => (?!) 2 perioade fiscale

Contribuabilii care in Q1-Q3 2010, urmare a comparatiei impozitului pe profit cu impozitul minim au datorat imp pe profit in cele 3 trimestre calculeaza si depun o singura declaratie privind impozitul pe profit pentru intreg anul 2010.

Contribuabilii obligati la plata efectiva a impozitului minim in 2010 (Q1, Q2 si/sau Q3) vor considera anul calendaristic 2010 ca avand doua perioade fiscale:

Perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010
Perioada 1 octombrie ? 31 decembrie 2010


Contribuabili exceptati implicit:

- contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discoteci, cazinouri si pariuri sportive; (art. 18 (1) din Codul Fiscal);

- nerezidentii platitori de impozit pe profitul din asocieri sau pe castigul de capital realizat in Romania (art. 13 lit. c) ?e) din Codul Fiscal);

- contribuabilii scutiti de plata impozitului pe profit (art. 15 si art. 38);

- contribuabilii aflati pe tot parcursul lui 2010 in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului (pct. 11^5 din Normele in aplicarea art. 18 din Codul Fiscal);

- contribuabilii infiintati in 2010 (pct. 11^6 din Normele in aplicarea art. 18 din Codul Fiscal);

- contribuabilii aflati pe tot parcursul lui 2010 in procedura insolventei (art. 18 alin. (7) lit. a) din Codul Fiscal);

- contribuabilii aflati pe tot parcursul lui 2010 in procedura de dizolvare (art. 18 alin. (7) lit. b) din Codul Fiscal).


Declarare impozit pe profit pentru 2010 in cazul contribuabililor cu 2 perioade fiscale in 2010:

- depunere formular 101 pana la data de 25 februarie 2011 pentru Q1-Q3 2010, respectiv depunerea formularului 101 pana la data de 25 aprilie 2011 pentru Q4 2010; sau

- depunere formulare 101 pana la data de 25 februarie 2011 pentru ambele perioade in cazul celor care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la aceasta data

(presupune ca nu s-a declarat prin 100 pana la 25 ianuarie impozitul pe profit aferent trim. IV).

Atentie: DEFINITIVARE nu inseamna DEPUNERE SIT FIN

Precizari Norme
? cheltuielile deductibile limitat se stabilesc in functie de baza aferenta fiecarei perioade, sumele pentru fiecare perioada fiind definitive

? limitele in cuantum valoric (400 eur, 250 eur, 4000 eur) se urmaresc pe intreg anul, nu pe perioade.

? gradul de indatorare se calculeaza pe fiecare perioada in parte

? la depasire plafon protocol, TVA se calculeaza asupra depasirii aferente fiecarei perioade, prin insumarea acestora

? deducerile de rezerva legala au loc in fiecare perioada (!?)

? provizioanele fiscale se deduc in perioada daca sunt indeplinite conditiile de deducere (art. 22)

Atentie: nu sunt furnizate exemple pentru sponsorizare!

Un aspect particular apare in legatura cu pierderile fiscale care se vor reporta astfel:

- pierderile fiscale inregistrate prin declaratiile de impozit pe profit aferente anilor 2005 ? 2009 se recupereaza pe termen de 5 ani (pierderile fiscale din 2005, 2006, 2007, 2008) sau 7 ani (2009), anul 2010 socotindu-se integral ca un singur an fiscal;

Ex.: pierderea fiscala a anului 2008 se va avea in vedere atat la calculul impozitului pe profit din Q1-Q3 2010, dar si, ce ramane, si la calculul impozitului pe profit aferent Q4 2010, respectiv in urmatorii 3 ani fiscali ulteriori.

- pierderea fiscala inregistrata prin declaratia de impozit pe profit aferenta Q1-Q3 2010 se recupereaza pe un termen de 7 ani, insa (in baza alin. (18) de mai sus) se va socoti drept an fiscal si Q4 2010;

Ex.: pierderea fiscala a Q1-Q3 2010 se va avea in vedere la calculul impozitului pe profit din Q4 2010, respectiv, ce ramane, si la calculul impozitului pe profit aferent urmatorilor 6 ani fiscali ulteriori.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozit pe profit - Doua perioade fiscale in decursul anului calendaristic 2010":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016