
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu 1 ianuarie 2017 printre cheltuielile deductibile la determinarea rezultatului fiscal au fost introduse si cheltuielile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, potrivit reglementarilor legale din domeniul educatiei nationale.
Invatamantul profesional si tehnic face parte din sistemul national de invatamant preuniversitar si este reglementat de Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
Invatamantul dual, ca parte a invatamantului profesional si tehnic, se organizeaza in unitati de invatamant de stat, particulare sau confesionale in baza unui contract de parteneriat care se incheie intre unul sau mai multi operatori economici sau asociatie/consortiu de operatori economici, unitatea de invatamantul si unitatea administrativ- teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara.
In cazul invatamantului profesional si tehnic finantarea din partea operatorilor economici se realizeaza in baza unui contract de parteneriat incheiat intre unitatea de invatamant, unitatea administrativ-teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara si operatorul sau operatorii economici. Categoriile de cheltuieli pentru operatorii economici, pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, sunt:
a) cheltuieli cu organizarea procesului de invatamant, si anume: cheltuieli efectuate pentru elevi, precum: burse si premii oferite elevilor, echipamente de lucru/protectie, transport, masa, cazare pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, alte facilitati oferite acestora, respectiv cheltuieli cu securitatea si sanatatea in munca si analize medicale obligatorii (in functie de domeniul de activitate), cheltuieli pentru asigurari de raspundere civila in cazul unor eventuale accidente, daune sau vatamari corporale generate in timpul pregatirii practice la operatorul economic etc., cheltuieli materiale pentru sustinerea activitatilor desfasurate pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, reprezentand rechizite, carti de specialitate, auxiliare didactice, softuri educationale, costuri legate de evaluarea si certificarea elevilor, materii prime si materiale consumabile si alte cheltuieli de acest tip, cheltuieli aferente achizitiei, punerii in functiune si exploatarii mijloacelor fixe utilizate la operatorul economic pe parcursul pregatirii practice a elevilor, cheltuieli aferente salarizarii si pregatirii personalului propriu al operatorilor economici (tutori, formatori) pentru pregatirea practica a elevilor, cheltuieli aferente pregatirii si sprijinirii cadrelor didactice din unitatea de invatamant partenera, precum si sumele platite direct cadrelor didactice in baza unor contracte incheiate in conditiile legii cu operatorul sau operatorii economici pentru alte activitati decat cele prevazute in norma didactica;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii
b) cheltuieli de investitii in spatii de invatamant existente sau nou-edificate, precum si in echipamente de natura mijloacelor fixe achizitionate si puse in functiune pentru a fi utilizate in vederea pregatirii elevilor realizate in unitatea de invatamant.
Cheltuielile cu investitiile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic precum si cele pentru achizitionarea mijloacelor fixe detinute si utilizate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic se deduc prin intermediul amortizarii fiscale, conform art. 28 din Codul fiscal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Titlul II, Capitolul II pct. 49 - 702Daianu, BNR, atrage atentia asupra unor potentiale dezavantaje in cazul unei aderari rapide la euroTitlul II, Capitolul 2, partea IIAmortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodatInvestitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?Ultimele articole
Amenajare spatiu inchiriat. Care este tratamentul fiscal si contabil?Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?Contract de comodat. Cele mai importante aspecte contabile si fiscale!Tratament investitii in mijloace fixe. Se pot incadra in categoria de investitii la mijloace fixe si lucrarile de consolidare?Dezbaterea bugetului a inceput fara ministrul de FinanteArticole similare
SAF-T: Firme care au obligatia depunerii D406 la inceput de mai 2022Dobandirea unui cod de ?inregistrare vamala? (EORI)Noutati Legislatie Fiscala 23 - 27 februarie 2009Cum se completeaza raportarile la 30.06.2012 in situatia in care in anul anterior nu au fost depuse situatii financiare?Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integralUltimele articole
Adaosul comercial pe intelesul tuturor: cat castiga comerciantii?Coduri CAEN. OPERATORII ECONOMICI sunt obligati sa actualizeze codurile CAEN pana in septembrie 2026Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Articole similare
Recuperare contravaloare piese de schimbSocietate in insolventa. Cum gestionam scoaterea din evidenta a datoriilor?Amortizare nedeductibila fiscal. Stabilirea valorii fiscaleTratamentul fiscal al veniturilor si al cheltuielilor din cedarea imobilizarilorAnunt ANAF: Deductibilitate amortizare fiscalaUltimele articole
Valoarea de intrare a mijloacelor fixe va fi majorata de la 2.500 lei la 5.000 lei, dupa 9 ani de stagnareTratamentul fiscal-contabil legal al Mijloacelor fixe si noile reguli de Impozitare a Profitului ReinvestitAspecte contabile si fiscale in cazul transferului de active. Analiza cu Irina DumitrescuTrecere de la impozit pe profit la microintreprindere. Tratament cheltuieli cu amortizareaReevaluare activ complet amortizatArticole similare
Declaratia de mentiuni 010 pentru schimbarea vectorului fiscal trebuie depusa pana la data de 31 martieCine depune Declaratia 311? Ordinul ANAF 632/2015Stabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectualaAnaliza consultantului Irina Dumitrescu: Certificate de amanare de la plata in vama a TVADeclaratia 204, modificata de ANAF. A fost introdusa o noua categorie de venit in formularUltimele articole
Impozitul pe constructii. Bonificatie de 10% pentru firmele care achita impozitul pana pe data de 25 maiTaxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscaleIntreprinderi legate. Cum se calculeaza plafonul microLista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Venituri din chirii. Care este baza calcul CASS si cum se completeaza D. UnicaArticole similare
Declaratia 101 si impozitarea in regim mixt. Explicatiile specialistuluiNoile cote de TVA care se aplica de la 1 ianuarie 2016Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Noi reguli privind impozitul pe mijloacele de transport in 2016Taxa pe valoarea adaugata - Capitolul XXIII - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscalReinregistrarea in scopuri de TVA. Cum facem ajustarea pozitiva?Ultimele articole
Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Pana pe 1 ianuarie 2024 listele contribuabililor vor fi actualizate. ANAF propune noi reguli pentru administrarea firmelorTipuri de impozite: tot ce trebuie sa stii despre impozitele din RomaniaMagazinele mici vor fi OBLIGATE sa introduca POS-uri pentru plata cu cardulAu fost publicate noi formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Ordinul 362/2022)Sfaturi de la experti
Inregistrare in contabilitate raport evaluare teren
Intrebare: Avem un teren intravilan cumparat in anul 2019. In octombrie 2024 se face un raport de evaluare cu scopul de a se estima valoarea de piata a terenului. Acest raport de evaluare trebuie sa fie inregistrat in contabilitate? Daca da,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Corectie impozit pe profit 2023
Intrebare: Firma SRL, platitoare de impozit pe profit, a terminat anul 2023 pe pierdere. Sold debitor 121 = 4.800 lei. In declaratia 101 depusa pentru anul 2023, la rubrica ?Diferenta de impozit pe profit de recuperat? am suma de 890 lei (am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale
Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]
Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]
Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA