Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Incepand cu 1 ianuarie 2017 printre cheltuielile deductibile la determinarea rezultatului fiscal au fost introduse si cheltuielile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, potrivit reglementarilor legale din domeniul educatiei nationale.
Invatamantul profesional si tehnic face parte din sistemul national de invatamant preuniversitar si este reglementat de Legea educatiei nationale nr. 1/2011.
Invatamantul dual, ca parte a invatamantului profesional si tehnic, se organizeaza in unitati de invatamant de stat, particulare sau confesionale in baza unui contract de parteneriat care se incheie intre unul sau mai multi operatori economici sau asociatie/consortiu de operatori economici, unitatea de invatamantul si unitatea administrativ- teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara.
In cazul invatamantului profesional si tehnic finantarea din partea operatorilor economici se realizeaza in baza unui contract de parteneriat incheiat intre unitatea de invatamant, unitatea administrativ-teritoriala pe raza careia se afla unitatea scolara si operatorul sau operatorii economici. Categoriile de cheltuieli pentru operatorii economici, pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic, sunt:
a) cheltuieli cu organizarea procesului de invatamant, si anume: cheltuieli efectuate pentru elevi, precum: burse si premii oferite elevilor, echipamente de lucru/protectie, transport, masa, cazare pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, alte facilitati oferite acestora, respectiv cheltuieli cu securitatea si sanatatea in munca si analize medicale obligatorii (in functie de domeniul de activitate), cheltuieli pentru asigurari de raspundere civila in cazul unor eventuale accidente, daune sau vatamari corporale generate in timpul pregatirii practice la operatorul economic etc., cheltuieli materiale pentru sustinerea activitatilor desfasurate pe parcursul pregatirii practice la operatorul economic, reprezentand rechizite, carti de specialitate, auxiliare didactice, softuri educationale, costuri legate de evaluarea si certificarea elevilor, materii prime si materiale consumabile si alte cheltuieli de acest tip, cheltuieli aferente achizitiei, punerii in functiune si exploatarii mijloacelor fixe utilizate la operatorul economic pe parcursul pregatirii practice a elevilor, cheltuieli aferente salarizarii si pregatirii personalului propriu al operatorilor economici (tutori, formatori) pentru pregatirea practica a elevilor, cheltuieli aferente pregatirii si sprijinirii cadrelor didactice din unitatea de invatamant partenera, precum si sumele platite direct cadrelor didactice in baza unor contracte incheiate in conditiile legii cu operatorul sau operatorii economici pentru alte activitati decat cele prevazute in norma didactica;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
b) cheltuieli de investitii in spatii de invatamant existente sau nou-edificate, precum si in echipamente de natura mijloacelor fixe achizitionate si puse in functiune pentru a fi utilizate in vederea pregatirii elevilor realizate in unitatea de invatamant.
Cheltuielile cu investitiile efectuate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic precum si cele pentru achizitionarea mijloacelor fixe detinute si utilizate pentru organizarea si desfasurarea invatamantului profesional si tehnic se deduc prin intermediul amortizarii fiscale, conform art. 28 din Codul fiscal.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Daianu, BNR, atrage atentia asupra unor potentiale dezavantaje in cazul unei aderari rapide la euroSpatiu inchiriat. Amenajari in curs nerecuperate de societate. Implicatii fiscaleEmiterea in forma electronica a documentelor financiareImpozit constructii si imobil inchiriat. Ce obligatii are firma si ce alte taxe se platesc?Codul fiscal 2011 - Titlul II (partea a V-a)Ultimele articole
Amenajare spatiu inchiriat. Care este tratamentul fiscal si contabil?Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?Contract de comodat. Cele mai importante aspecte contabile si fiscale!Tratament investitii in mijloace fixe. Se pot incadra in categoria de investitii la mijloace fixe si lucrarile de consolidare?Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?Articole similare
RO e-Factura. Exceptii de la obligativitatea trimiterii facturilor in sistemPentru sumele provenite din bacsis firmele NU vor plati CAS si/sau CASS. Se va retine doar impozit pe venit de 10%Taxa speciala pentru autoturisme si autovehiculeDotarea cu AMEF, obligatorie si la automatele comerciale. Ce amenzi risca contribuabilii in caz contrarAmenzi drastice pentru comerciantii care vand telefoane mobile incompatibile RO-ALERT! (proiect)Ultimele articole
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024Firmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024Sanctiunile pentru e-Transport si e-TVA sunt amanate pana la 1 ianuarie 2025Min. Finantelor: Modalitatea de raportare a informatiilor referitoare la impozitul pe profitRegistrul RO e-Factura optional. Entitati care NU au obligatia, insa pot opta pentru utilizarea sistemuluiArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IVInregistrarea deprecierii din raportul de reevaluareCare sunt din 2016 veniturile neimpozabile la calculul rezultatului fiscal?Revista Romana de Fiscalitate nr. 31, septembrie 2009 - pagina 2Noutati cu privire la reevaluarea mijloacelor fixeUltimele articole
Valoarea de intrare a mijloacelor fixe va fi majorata de la 2.500 lei la 5.000 lei, dupa 9 ani de stagnareTratamentul fiscal-contabil legal al Mijloacelor fixe si noile reguli de Impozitare a Profitului ReinvestitAspecte contabile si fiscale in cazul transferului de active. Analiza cu Irina DumitrescuTrecere de la impozit pe profit la microintreprindere. Tratament cheltuieli cu amortizareaReevaluare activ complet amortizatArticole similare
Vouchere de vacanta si acordare in functie de performante. Cum procedeaza o firma corect?Atentie: Din 2016 se aplica taxare inversa pentru noi categorii de bunuriNoutati fiscale publicate in Monitor in perioada 8-19 august 2022Buletin informativ ANAF! Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala in perioada 22-26 februarie 2021Guvernul propune modificari cu privire la evidenta datoriilorUltimele articole
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistemCalendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest anOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiFirme care nu au depus bilantul pana pe 30 mai 2024. Mai pot reveni la regimul micro din 2025?Articole similare
Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAFImpozit pe dividende si contributii datorate. Care sunt implicatiile fiscale?Zoom fiscal: Impozitarea veniturilor din dividende in anul 2016Noile modificari ale reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, analizate de Irina DumitrescuUnii angajati din HORECA nu mai platesc impozit pe venit de 16%Ultimele articole
Pana pe 1 ianuarie 2024 listele contribuabililor vor fi actualizate. ANAF propune noi reguli pentru administrarea firmelorTipuri de impozite: tot ce trebuie sa stii despre impozitele din RomaniaMagazinele mici vor fi OBLIGATE sa introduca POS-uri pentru plata cu cardulAu fost publicate noi formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Ordinul 362/2022)Ordinul 3942/2020. ANAF a modificat modelul unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscaleSfaturi de la experti
Chirie de la persoana fizica si juridica. Completare declaratia unica. Plata CASS. Depunere C168
Intrebare: 1. O persoana fizica inchiriaza un apartament unei persoane juridice incepand cu 01.08.2023 pana in 31.08.2024. In luna septembrie 2024, intocmeste un act aditional de prelungire pentru perioada 01.09.2024 - 01.09.2025. Chiria...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cesiune creanta. Monografie contabila
Intrebare: Societatea noastra a incheiat cu o banca un contract de cesiune pentru creantele detinute de aceasta (banca) impotriva unui debitor. Dupa achitarea contractului catre banca, societatea noastra doreste cesionarea creantei cumparate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA