Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi. Intalnire MFP privind Strategia Europa 2020

08-Iul-2014
2438
Ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu si ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea vor participa la prima reuniune a Consiliului Ecofin sub Presedintia Italiana a Consiliului UE, care a avut loc in data de 8 iulie, la Bruxelles.

Agenda reuniunii cuprinde prezentarea programului de lucru al Presedintiei Italiene, o dezbatere a ministrilor pe tema revizuirii Strategiei Europa 2020, o informare din partea Comisiei Europene privind stadiul negocierii cu state terte pentru modificarea acordurilor incheiate in baza Directivei 2003/48/CE privind impozitarea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi.

De asemenea, va fi dezbatuta o informare din partea Comisiei Europene privind stadiul pregatirii legislatiei referitoare la stabilirea contributiilor bancilor la fondul de rezolutie, conform directivei care prevede redresarea si rezolutia institutiilor de credit si, respectiv, Regulamentului privind Mecanismul Unic de Rezolutie.

Directiva 2003/48/CE a Consiliului se aplica in statele membre de la 1 iulie 2005 si s-a dovedit a fi eficace in primii trei ani de aplicare, in limitele stabilite de domeniul sau de aplicare. Cu toate acestea, primul raport al Comisiei din 15 septembrie 2008 privind aplicarea directivei arata ca aceasta nu se ridica pe deplin la inaltimea ambitiilor exprimate in concluziile adoptate in unanimitate de Consiliu cu ocazia reuniunii sale din 26-27 noiembrie 2000. In special, anumite instrumente financiare echivalente cu titlurile purtatoare de dobanda si anumite mijloace indirecte de detinere a unor titluri purtatoare de dobanda nu sunt acoperite de domeniul de aplicare.

Se mentioneaza ca pentru a realiza mai bine obiectivul Directivei 2003/48/CE, este necesar in primul rand sa se imbunatateasca calitatea informatiilor utilizate pentru stabilirea identitatii si a domiciliului beneficiarilor efectivi. in aceasta privinta, agentul platitor ar trebui sa utilizeze atat data si locul nasterii, cat si, daca exista, numarul de identificare fiscala sau echivalentul acestuia alocate de statele membre. Directiva 2003/48/CE nu impune statelor membre o obligatie de a introduce numere de identificare fiscala. in aceasta privinta, ar trebui de asemenea imbunatatite informatiile cu privire la conturile comune si la alte tipuri de proprietate efectiva partajata.


Potrivit normelor, Directiva 2003/48/CE se aplica numai platilor de dobanda efectuate in folosul imediat al persoanelor fizice rezidente pe teritoriul Uniunii. Aceste persoane fizice au astfel posibilitatea de a eluda dispozitiile Directivei 2003/48/CE prin intermediul unei entitati sau al unei constructii juridice interpuse, in special in cazul in care aceste entitati sau constructii juridice sunt stabilite intr-o jurisdictie in care nu se asigura impozitarea veniturilor care le sunt transferate. Prin urmare, avand in vedere si masurile de combatere a spalarii banilor prevazute de Directiva 2005/60/CE a Parlamentului European si a Consiliului, este oportun sa se solicite agentilor platitori sa adopte o abordare "prin transparenta" (look-through approach) in ceea ce priveste platile efectuate catre anumite entitati sau constructii juridice stabilite sau avand sediul conducerii efective in anumite tari sau teritorii in care Directiva 2003/48/CE sau masurile care au acelasi efect sau un efect echivalent nu se aplica.

Agentii platitori respectivi ar trebui sa utilizeze informatiile aflate deja la dispozitia lor cu privire la adevaratul (adevaratii) beneficiar (i) efectiv (i) al (ai) acestor entitatii sau constructii juridice, pentru a se asigura ca se aplica dispozitiile Directivei 2003/48/CE in situatia in care beneficiarul efectiv astfel identificat este o persoana fizica rezidenta intr-un alt stat membru decat statul in care este stabilit agentul platitor. Pentru a reduce sarcina administrativa a agentilor platitori, ar trebui sa se intocmeasca o lista orientativa cu entitatile si constructiile juridice din tarile si jurisdictiile terte vizate de aceasta masura.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016