Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul forfetar: Un IMM va plati cu 1500% mai mult decat o afacere de lux. O toneta de inghetata plateste aproape cat un restaurant

12-Iul-2016
5140

Impozitul forfetar, revenit in legislatia autohtona sub denumirea de impozit specific, majoreaza enorm cotele de impozitare pentru micile afaceri si favorizeaza, de cealalta parte, marile companii din HORECA. Mai multi consultanti atrag atentia ca acest nou impozit specific sau impozit forfetar reprezinta, in fapt, un ajutor de stat pentru aceste firme cu cifre de afaceri mari.

Asa se face ca un hotel sau un restaurant de lux din centrul Capitalei ar putea plati mai putin sau aproape la fel ca o afacere mica de la marginea Bucurestiului.

Legea privind impozitul specific unor activitati pare, asa cum arata calculele, nu numai sa nu faca o diferentiere corecta in functie de dimensiunile afacerii (mai ales ca nu se mai tine cont de numarul de angajati si cifra de afaceri, acest din urma criteriu fiind esential!), ci ingreuneaza din plin afaceri care vor intra, mai mult ca sigur, in faliment.

"Desi, initial, ratiunea legii era stimularea investitiilor mici si mijlocii in turim, modul in care se calculeaza impozitul forfetar favorizeaza drastic marii operatori din industria hoteliera si a restaurantelor.

Incercand sa conserve ratiunea pentru care e nevoie de o astfel de facilitate pentru IMM-uri, guvernul isi conditionase avizul favorabil doar pentru plafonul maxim de 500 de mii de euro cifra de afaceri anuala.

Cat si cum arata acest impozit si cum sunt favorizate marile retele, in cateva cifre, mai jos :
O bodega de maximum 50 mp de la marginea Bucurestiului plateste jumatate din cât plateste un restaurant de lux din Centru.

Potrivit formulelor de calcul, o pensiune de 3 stele va fi impozitata cu 267 lei/an/loc de cazare in timp ce impozitul maxim este de 891 lei/loc anual la cel mai scump hotel din centrul Bucurestiului.

Un restaurant de lux de 800 (opt sute) mp din centrul Bucurestiului va plati maximum 38.000 lei/an, in timp ce o saormerie de maximum 30 (treizeci) mp va plati 11.200 lei/an impozit. Cu mentiunea ca, in timp ce in al doilea caz vorbim de o mica afacere, in primul vorbim de cifre de afaceri de milioane sau zeci de milioane de euro", a explicat intr-o analiza recenta Cursdeguvernare.ro.

Aceeasi sursa aminteste ca inclusiv o toneta de inghetata plateste cu doar 2,5 ori mai putin decat un restaurant de lux de 800 mp din centrul Bucurestiului.

Pe aceeasi tema, Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul de Finante, a facut urmatoarele precizari, potrivit sursei amintite mai sus:

"1. 38.430 lei.
Atat este suma maxima pe care o vor plati marile restaurante si cluburi (peste 800 mp) din centrul Bucurestiului (cei mari de pe litoral sau alte localitati vor avea de platit mai putin) ca impozit ANUAL! Adica, comparabil cu "darile" pe care un angajat cu salariul mediu pe economie le plateste statului! Ce bine sa ai prieteni in Parlament…

2. 11.214 lei
Atat este suma minima ce va trebui platita de micile afaceri din domeniu (sub 20 mp). Adica un restaurant de 20mp (afacere mica, de subzistenta) va plati un impozit specific pe mp cu 1460% (!!!) mai mare decat unul de 1.000mp (ditamai afacerea!)"
.

De asemenea, Consiliul Concurentei a precizat ca acest sistem de impozitare e susceptibil de a contine masuri de ajutor de stat si considera necesara consultarea Comisiei Europene asupra compabilitatii masurii cu prevederile legislatiei comunitare privind ajutorul de stat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016