Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitul pe locuintele in care sunt sedii de firme. Cum se calculeaza din 2016 si cine va plati mai mult?

21-Dec-2015
11282

Incepand din 2016 se modifica regulile privind modul in care se va calcula impozitul pe locuinte in care se afla sedii de firme.



Discutam, in concret, despre impozitul pe locuintele in care sunt sedii de firme (folosinta mixta).

Secretarul de stat Gabriel Biris a publicat pe pagina sa de Facebook, la 19.12.2015, cateva lamuriri in ce priveste reglementarile care se aplica de la inceputul anului 2016.

Acesta a amintit astfel urmatoarele:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


"Art. 459 a fost gandit ca reasezarea impozitului pe cladiri sa NU afecteze micii intreprinzatori/pfa/pfi care isi au sediul inregistrat acasa!

- impozitul pe cladirile cu destinatie de locuinta in care sunt inregistrate sedii de firma/PFA/PFI unde NU se desfasoara activitati economice se calculeaza conform regulilor de la locuinte;

- chiar si daca se desfasoara activitati economice, dar cheltuielile cu imobilul (utilitati, reparatii, impozit) NU sunt inregistrate pe firma, impozitul se calculeaza la fel ca la locuinta.


Impozitul va fi calculat proportional cu folosinta (locuinta/activitati economice) doar daca sunt inregistrate cheltuieli cu spatiul afectat afacerii".

O problema concreta a fost ridicata de un utilizator care a amintit de situatia avocatilor care nu sunt inregistrati la ORC si care nu au certificat constatator de avize, au sediul cabinetului la domiciliu si nu isi deduc cheltuielile cu utilitatile de la domiciliu. Pentru a lamuri confuzia care se face odata cu noile prevederi, retinem ca nu se va tine cont de consumabile, ci de utilitati. Practic, nu trebuie dovedit ca nu se desfasoara activitate. Impozitul nu se va majora daca nu sunt inregistrate cheltuielile privind utilitatile.

Reamintim insa si sfaturile acordate in toamna acestui an de consultantul fiscal Adrian Benta, cu privire la noile modificari aduse de Legea 227/2015:

"Din perspectiva desfasurarii activitatii economice, legiuitorul ne prezinta ca fiind o diferenta intre a presta servicii si a fi o locuinta rezidentiala, doar decontarea cheltuielilor cu intretinerea si utilitatile, conform art. 459 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal. Intrebarile de substanta sunt: daca in aceasta locuinta exista doar sediul oficial al unei societati, sau sediul oficial al unui PFA, iar aceste entitati isi desfasoara activitatea in alta locatie, se datoreaza un impozit majorat?", atrage atentia consultantul fiscal.


Astfel, trebuie amintit ca acest criteriu de existenta a societatii sau criteriul de recunoastere a acelei activitati independente este chiar detinerea acestui spatiu. Prin urmare, suntem rezervati in a afirma in totalitate ca nu se datoreaza impozit majorat.

De asemenea, daca in incinta acelei locuinte, cunoastem cu certitudine ca intr-o camera se desfasoara activitati economice, iar restul locuintei este folosit chiar cu o destinatie rezidentiala, in acest caz impozitarea este mixta, in sensul ca impozitul majorat se datoreaza numai pentru suprafata acelei camere, iar pentru restul locuintei, se va calcula si datora un impozit cu cota redusa.

ATENTIE! Asa cum atarge atentia sursa amintita, "in calitate de persoana fizica proprietar al unei locuinte, doar in cazul in care in aceasta se desfasoara si activitati economice, trebuie sa depuna la Directia de specialitate a autoritatii locale, o declaratie speciala, conform art. 495 lit. a) din Codul fiscal".

De retinut ca nu toti proprietarii de locuinte depun aceasta declaratie, ci numai cei ce detin cladiri nerezidentiale sau cu destinatie mixta, dupa cum urmeaza: "Art. 495. - In vederea stabilirii impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2016, se stabilesc urmatoarele reguli: a) persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta au obligatia sa depuna declaratii pana la data de 29 februarie 2016, conform modelului aprobat prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romanei, Partea I, a prezentului cod. (...)".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitul pe locuintele in care sunt sedii de firme. Cum se calculeaza din 2016 si cine va plati mai mult?":
Rating:

Nota: 3.26 din 33 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

  • Cresterea productiei industriale: Romania, locul doi in UE, in luna iunie
    • Romania a avut o crestere a productiei industruiale care a clasat-o pe locul doi in UE, in luna iunie 2018, dupa Irlanda, arata raportul publicat, marti, de Eurostat. Printre tarile cu cele mai semnificative scaderi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se numara Danemarca, Portugalia si Olanda. Dintre statele membre UE pentru care sunt disponibile date, cele mai mari cresteri ale productiei industriale din luna iunie 2018, comparativ cu perioada similara din anul precedent, au fost...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016