Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia comerciantilor ONLINE! Toate firmele care obtin venituri din aceste vanzari vor fi controlate de ANAF in perioada urmatoare

30-Oct-2020
3696

Un comunicat de presa din 8.10.2020 afisat pe pagina de Internet a ANAF spune ca aceasta institutie „a declansat operatiunea Mercur, cea mai ampla actiune de verificare a veniturilor nedeclarate obtinute din comertului electronic nefiscalizat.

»»pentru mai multe detalii despre operatiunea Mercur, click AICI««

Actiunea are loc ca urmare a extinderii acestui tip de acte de comert si are in vedere identificarea si sanctionarea tranzactiilor care aduc incasari fara indeplinirea obligatiilor fiscale, a fraudelor TVA de tip carusel, a firmelor-fantoma, a tranzactiilor cu produse contrafacute etc.

Desigur, dvs. nu faceti parte din randul firmelor cu asemenea probleme, dar ANAF nu stie lucrul acesta. Ca urmare, sunt sanse foarte mari sa fiti controlat in urmatoarea perioada. Si orice mici nereguli pot trezi suspiciuni si pot declansa o verificare amanuntita si stresanta de care chiar nu aveti nevoie.

Iata ce trebuie sa faceti pentru a fi 100% protejat in cazul controlului!

V-am pregatit un ghid complet, Controale la COMERCIANTII ONLINE, care va arata ce obiective urmareste ANAF prin operatiunea „Mercur”, ce aspecte sunt verificate in mod concret, care sunt regulile de baza pentru ca afacerea dvs. online sa functioneze in legalitate, particularitati privind organizarea contabilitatii in cadrul magazinelor online etc. 

9 aspecte pe care ANAF le verifica in mod special!

Controlul ANAF din urmatoarea perioada este o certitudine!

Autoritatile au decis, iata, sa faca ceea ce planuiau de mult, anume o actiune in forta privind combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, actiune care va urmari cu precadere urmatoarele lucruri:
-interferenta vanzarilor prin intermediul magazinelor online cu fraudele clasice de tip firma-fantoma, la achizitia intracomunitara;
-vanzarile cu pret redus, subevaluat;
-comertul fara inregistrarea si declararea veniturilor;
-comertul cu marfuri contrafacute;
-achizitiile din UE si importurile extracomunitare cu vanzari online;
-livrarile cu incasare ramburs sau plata online realizate de firmele de curierat rapid (s-au evidentiat tipologii de actiune, in principal de catre persoane fizice care cumpara produse la preturi subevaluate, pe care le vand en-detail online si incaseaza de la cumparatori contravaloarea, fara plata obligatiilor fiscale);
-fapte de comert cu aparenta de tip C2C (de la persoana fizica la persoana fizica), desfasurate pe platforme de vanzari, in realitate fiind vandute volume mari de produse cu valoare ridicata, fara a exista o forma de inregistrare;
-situatiile de depasire a pragului de vanzari la distanta de catre firme din alte state membre;
identificarea magazinelor online care practica preturi reduse, sub nivelul preturilor de relativa referinta de pe piata internationala, la care trebuie adaugata cota nationala de TVA (ca valoare minima).

ANAF stie ca marile probleme apar la TVA (sunt situatii complexe, in functie de tara in care se face vanzarea), la impozitarea nerezidentilor (impozitul pe venit) si la inregistrarile contabile aferente. Iar ghidul pe care vi-l oferim va arata cum sa eliminati neplacerile pe aceste subiecte.Vreti sa fiti ferit de necazuri cu Fiscul?

Iata ce probleme va trebui sa rezolvati!

1. Bunurile/serviciile tranzactionate online trebuie urmarite si incadrate corect fiscal


Cumparati din Bulgaria si vindeti in Romania? Cumparati din China si vindeti in SUA? Cumparati din Bulgaria si vindeti in Germania? Aceste operatiuni implica regimuri fiscale diferite, apar chestiuni specifice legate de TVA si de inregistrarile contabile. Ghidul nostru va arata cum sa procedati in fiecare caz in parte.

2. Atentie la felul cum gestionati relatia cu marile platforme online (eMag, Amazon)


Aceste platforme aplica diferite comisioane de vanzare, acorda vouchere, ofera servicii de depozitare a marfurilor si toate acestea trebuie inregistrate in contabilitate intr-un anumit fel. Exista si riscul de a factura gresit, caz in care va puteti trezi ca Fiscul va impune sa achitati diferente de TVA si obligatii accesorii.

3. Ce tratament fiscal-contabil aplicati in situatiile specifice


Situatii specifice sunt nenumarate:

-cumparati o marfa in scopul revinderii, dar marfa nu ajunge la dvs. in stoc, ci este trimisa de furnizor direct clientului dvs. (nu vindeti din propria gestiune);
-nu va inregistrati in scopuri de TVA in statul in care vindeti, daca ati depasit un anumit plafon, iar Fiscul din statul respectiv va amendeaza si va calculeaza diferente de plata;
-nu emiteti factura pe suma corecta si vi se calculeaza diferente de plata TVA;
-nu inregistrati corect comisionul pentru Amazon si vi se aplica sanctiuni pentru nedeclarare, vi se retine impozit la sursa, vi se impun diferente de plata si accesorii.

Apelati la lucrarea Controale la comerciantii online! Veti gasi exact informatiile de care aveti nevoie pentru a depasi cu bine controlul ANAF!

Ce informatii gasiti in lucrarea “Controale la comerciantii online”?

I. Inspectia fiscala
II. Aspecte controlate de antifrauda
III. Cum decurge controlul antifrauda
IV. Ce e de facut in domeniul comertului online?

1. Comert online. Societati nou-infiintate
2. Ce aspecte trebuie puse la punct pentru un business online functional?
3. Aspecte operationale ale deschiderii unui magazin online
4. Care sunt regulile de baza pentru a functiona in legalitate
5. Cadrul legal aplicabil magazinelor online
6. Datele cu caracter personal in comertul online
7. Particularitati privind organizarea contabilitatii in cadrul magazinelor onlinextrem de util si de interesant este subcapitolul referitor la organizarea contabilitatii in cadrul magazinelor online, unde gasiti informatii detaliate despre:

-Regimul de impozitare pentru magazinele online
-Regimul TVA pentru magazinele online
-Achizitii intracomunitare efectuate de magazinele online platitoare/neplatitoare de TVA
-Achizitii de produse din afara UE efectuate de magazinele online
-Livrari intracomunitare efectuate de magazinele online platitoare/neplatitoare de TVA
-Achizitii de servicii de publicitate online. Obligatii din perspectiva TVA
-Vanzarile la distanta
-Achizitia de servicii de dezvoltare a unei aplicatii informatice
-Documente specifice achizitiei licentei (drept de folosinta) aplicatiei informatice
-Livrari intracomunitare de bunuri. Justificarea scutirii de TVA. Set de documente
-Vanzari prin AMAZON
-Vanzare marfii prin eMAG Marketplace
-Inchirierea in regim hotelier. Booking
-Prestari servicii de taximetrie prin UBER
-Monografie contabila pentru un contract de vanzare prin Food PandaAtentie, orice antreprenor/contabil va trebui sa stapaneasca la perfectie tranzactiile online!

Da, in viitorul foarte apropiat, toate afacerile vor fi conectate la Internet, mare parte din veniturile obtinute vor proveni din vanzarile online. Iar aceste vanzari trebuie gestionate corect din punct de vedere fiscal-contabil.

A stapani contabilitatea specifica acestui domeniu va deveni astfel (este deja) o conditie obligatorie pentru orice antreprenor sau contabil, care isi doreste prestigiu, un portofoliu impresionant de clienti si castiguri pe masura!

 

 

Comandati chiar acum lucrarea Controale la comerciantii online

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016