Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia managerilor de IMM-uri: Folosirea cadrului de business pentru afaceri

09-Iun-2014
1954
Intr-o prezentare a unei analize legate de cardurile personale si cardurile de business, se remarca aceleasi avantaje destinate firmelor precum sunt cele destinate persoanelor fizice.

Capital.ro mentioneaza astfel ca produsele destinate firmelor "ii scutesc pe manageri de un efort suplimentar in ceea ce priveste inregistrarea tranzactiilor in contabilitate si permit un control crescut asupra cheltuielilor realizate de angajati in numele firmei. Pe de alta parte, managerii de IMM-uri trebuie sa faca cel putin o hartie in plus pentru contabilitate daca aleg sa plateasca cu cardul personal pentru firma".

Cardurile de tip business permit "un control mai amanuntit si in timp real al tranzactiilor fara a mai fi nevoie de inregistrarea lor intr-o evidenta contabila separata. Tranzactiile pe cardurile de firma sunt inregistrate direct in contul firmei si in extrasul de cont prin internet banking dar si in formatul clasic, tiparit pe hartie de banca, fapt care permite administrarea mult mai facila a cheltuielilor".

Multe astfel de carduri de firma ofera posibilitatea unor plati fara comision deoarece se incheie parteneriate cu anumiti furnizori. Managerii de IMM-uri pot verifica astfel ce banci ofera aceste optiuni pentru a beneficia de avantaje create special pentru afaceri.

"Platile directe catre furnizorii firmei simplifica functionarea zilnica a afacerii si, in plus, confera un plus de credibilitate. Din ce in ce mai multi furnizori accepta plati plata cu cardul avand in vedere ca primesc pe loc dovada tranzactiei, un avantaj important in conditiile in care incidentele de plata prin canale clasice (bilete la ordin, cecuri si cambii) sunt din ce in ce mai prezente in economia Romaniei. Anual, sumele refuzate la plata pentru astfel de instrumente ating zeci de milioane de euro, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei. Acest lucru se intampla in principal din cauza companiilor care intra in insolventa sau in incapacitate de plata, iar procedura de recuperare a banilor este adesea extrem de anevoioasa in astfel de cazuri", noteaza Capital.ro.


In ce priveste bilete la ordin, noteaza aceeasi sursa, s-a constatat ca incidentele la plata cumuleaza, doar in perioada ianuarie-aprilie a acestui an, aproape 2,5 miliarde de lei, cu o medie lunara pe 2013 de peste 750 de milioane de lei.

Se precizeaza astfel ca cele mai sigure instrumente electronice de plata pentru companii raman cardurile de business.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016