Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In ce conditii puteti beneficia de facilitati fiscale in 2016? OUG 44/2015

13-Ian-2016
6535

ANAF reaminteste contribuabililor persoane fizice si juridice ca pot beneficia de facilitati fiscale pentru obligatiile de plata accesorii aferente creantelor fiscale principale datorate la 30 septembrie 2015, conform prevederilor O.U.G. nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale si O.M.F.P. nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 44/2015.

Potrivit prevederilor actelor normative mai sus mentionate, contribuabilii persoane fizice sau juridice pot beneficia de anularea penalitatilor de intarziere precum si o cota de 54,2% din dobanzile aferente obligatiilor de plata datorate bugetului general consolidat, restante la data de 30 septembrie 2015, respectiv:

# Anularea penalitatilor de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015;

# Anularea penalitatilor de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;

# Anularea penalitatilor de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si stinse pana la aceasta data;

# Anularea penalitatilor de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data de 21 octombrie 2015(intrarii in vigoare a OUG 44/2015).

Contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii vor notifica organul fiscal competent cu privire la aceasta intentie, prin depunerea la registratura organului fiscal competent sau prin comunicarea prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, a unei notificari, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor (30 iunie 2016, inclusiv). Notificarea se solutioneaza de catre organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii.

Mentionam faptul ca, depunerea notificarii nu este suficienta pentru anularea obligatiilor accesorii.

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre contribuabili, inclusiv de catre cei care au notificat organul fiscal, in baza unei cereri de anulare a accesoriilor depusa la registratura organului fiscal competent sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fara anexarea altor inscrisuri.

Cererea de anulare a accesoriilor poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, astfel cum acestea sunt prevazute de O.U.G. nr. 44/2015, cu exceptia, dupa caz, a conditiei prevazute la art. 1 alin. (1) lit. c). Pentru a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, contribuabilul poate depune fie o sigura cerere de anulare pentru toate facilitatile, fie cate o cerere pentru fiecare facilitate.

Cererea de anulare a accesoriilor se solutioneaza prin emiterea unei decizii de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau a unei decizii de respingere a cererii de anulare a accesoriilor.

Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, pot beneficia de anularea penalitatilor de intarziere, precum si a cotei de 54,2% din dobanzi, potrivit art. 2-4, daca indeplinesc conditiile prevazute de O.U.G. nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, dar doresc si mentinerea esalonarii la plata.

Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015, beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale pot beneficia, in baza cererii de anularea a accesoriilor, de anularea unei cote de 54,2% din dobanda esalonata la plata si nestinsa la 30 septembrie 2015, inclusiv, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la 31 martie 2016. in acest caz, cota de 54,2% din dobanda achitata odata cu plata ratei de esalonare se restiutie potrivit Codului de procedura fiscala.

Contribuabilii care nu au notificat organul fiscal pot beneficia de anularea la plata a obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 2 alin.(2) din OMFP nr. 3831/2015, daca sunt stinse obligatiile de plata principale prevazute la art. 2 alin.(3) din acelasi ordin, iar diferentele de cote de obligatii de plata accesorii ce nu fac obiectul anularii la plata se achita utilizand numarul de evidenta a platii.

De asemenea, pot beneficia de facilitati fiscale si contribuabilii aflati in insolvabilitate, contribaubilii care se afla in procedura insolventei, precum si cei care sunt declarati inactivi, potrivit legii, daca indeplinesc conditiile de acordare a acestora.

Sursa: ANAF Galati

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia 101 privind impozitul pe profit este un document fiscal esential ce trebuie depus anual de contribuabilii obligati la plata acestui impozit, conform prevederilor Codului fiscal. Formularul trebuie completat cu atentie pentru a reflecta corect rezultatul fiscal al exercitiului financiar. In acest articol, analizam cine are obligatia de a depune declaratia 101, care este termenul limita de depunere, instructiunile de completare si principalele aspecte legislative pe care trebuie sa le...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016