Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Incadrare fiscala pentru cesionare parti sociale. Opinia specialistului

20-Apr-2017
623

In situatia de cesionare a partilor sociale, vom beneficia de sfatul specialistului, pornind de la situatia concreta in care actionarul principal vinde 46 parti sociale actionarului minoritar la volarea nominala. Vom vedea astfel ce implicatii fiscale si declarative implica acesta tranzactie.

In cazul prezentat, actionarul principal cesioneaza 46 parti sociale catre actionarul minoritar. Cesionarea se realizeaza la valoarea nominala.
Avand in vedere ca partile sociale se cesioneaza la valoarea nominala, valoarea castigului net obtinut de catre asociatul care le cesioneaza este zero lei (valoare cesionare-valoare nominala=0) si implicit, valoarea impozitului datorat de acesta va fi tot zero lei. Regulile fiscale cu privire stabilirea impozitului si obligatiile declarative sunt urmatoarele:

Cesionarea partilor sociale este supusa predeverilor fiscale cu privire la venitul realizat de o persoana fizica din castiguri din transfer de titluri de participare, conform art.94 alin.(1) coroborat cu art.7 pct.41 Legea 227/2015 privind Codul fiscal.

Castigul/pierderea din transferul titlurilor de valoare, respectiv din cesionarea partilor sociale, se determina asa cum se prevede la art.94 alin.(1) Cod fiscal, respectiv: castigul ori pierderea reprezinta diferenta pozitiva/negativa realizata intre valoarea de instrainare/pretul de vanzare si valoarea lor fiscala, care include costurile aferente tranzactiei, dovedite cu acte justificative.
Data la care se determina castigul/pierderea din transferul titlurilor de valoare – cesiunea actiunilor – este data efectuarii platii pretului tranzaciei, pe baza documentelor justificative, conform art.94 alin.(10) lit.b) Cod fiscal.

Castigul NET ANUAL/pierderea NETA ANUALA din transferul titlurilor de valoare, respectiv din cesionarea partilor sociale, se determina asa cum se prevede la art.96 alin.(1) Cod fiscal, respectiv: castigul ori pierderea se determina ca diferenta intre castigurile si pierderile inregistrate in cursul anului fiscal respectiv, cumulat de a inceputul anului din transferul titlurilor de valoare, definit potrivit legii.

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Vezi detalii
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii

La determinarea castigului net anual/pierderii nete anuale sunt luate in calcul si costurile aferente tranzactiilor care nu pot fi alocate direct fiecarei tranzactii.

Castigul NET ANUAL/pierderea NETA ANUALA din transferul titlurilor de valoare, conform art.96 alin.(2) Cod fiscal, se determina de catre contribuabil, pe baza declaratiei privind venitul realizat - Declaratia 200, depusa potrivit prevederilor art.122 Cod fiscal.

Castigul NET ANUAL/pierderea NETA ANUALA din transferul titlurilor de valoare, conform art.119 coroborat cu art.123 alin.(1) lit.b) Cod fiscal, se stabileste de organul fiscal competent prin aplicarea unei cote de 16% asupra diferentei intre castigul net anual si pierderile reportate din anii fiscali anteriori rezultate din aceste operatiuni.

Pierderea neta anuala stabilita prin declaratia privind venitul realizat – Declaratia 200 se recupereaza din castigurile nete anuale obtinute in urmatrii 7 ani fiscali consecutivi.
Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele:
a) reportul se efectueaza cronologic, in func?ie de vechimea pierderii, in urmatorii 7 ani consecutivi;
b) dreptul la report este personal si netransmisibil;
c) pierderea reportata, necompensata dupa expirarea perioadei prevazute la lit. a), reprezinta pierdere definitiva a contribuabilului.

Contribuabilul, persoana fizica care cesioneaza partile sociale, va determina castigul/pierderea din cesionare prin completarea Declaratiei 200 aferenta venitului realizat in anul 2017, cu termen depunere 25 mai 2018, daca in anul 2017 s-a efectuat plata tranzactiei pe baza documentelor justificative.

Organul fiscal competent va emite in anul 2018 decizie de impunere cu valoarea impozitului pe venitul realizat, precum si cu valoarea CASS-ului pe care persoana fizica are obligatia sa o plateasca, in care se va mentiona si termenul de plata., conform art.155 alin.(1) lit.f) coroborat cu art.178 Cod fiscal.

Societatea la care persoana fizica a detinut partile sociale nu are nicio obligatie declarativa ori de retinere la sursa a impozitului pe venitul din transferul titlurilor de valoare.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Incadrare fiscala pentru cesionare parti sociale. Opinia specialistului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii