Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inchiderea contului 455 in cazul lichidarii. Procedura recomandata de expertul contabil!

26-Oct-2016
17330

Societatea supusa analizei urmatoare doreste sa afle cum se inchide contul 455 in cazul in care firma (microintreprindere) se lichideaza voluntar si inregistreaza pierdere. Totodata, avand in vedere ca respectivele creditari de firma, la momentul inregistrarii lor, nu genereaza cheltuieli, vom vedea si care este tratamentul pentru trecerea acestora pe venituri.

In creditul contului 455 "Sume datorate actionarilor/ asociatilor" se inregistreaza sumele lasate temporar la dispozitia entitatii de catre actionari/asociati (512, 531). Intr-adevar, operatiunea nu genereaza cheltuieli.

Sume reprezentand datorii fata de actionari/asociati, prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii se inregistreaza in debitul contului 455 in corespondenta cu 758. Astfel, in cazul renuntatii la datorie ori in cazul anularii datoriei fata de asociati, sumele ar trebui recunoscute ca venit.

Prin urmare, abordarea potrivit careia anularea datoriei fata de asociati genereaza un venit, se reflecta clar in OMFP 1802/2014.

Totusi, potrivit punctului 597 al OMFP 1802/2014, la reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila.

Prevederile respective nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico?financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora.



Majorarea capitalului social se poate face, potrivit Legii societatilor comerciale, prin compensarea unor creante lichide si exigibile asupra societatii cu actiuni ale acesteia.

Compensarea creantei fata de asociati pentru capitalul subscris cu datoria fata de asociati pentru imprumutul acordat societatii se inregistreaza fara recunoasterea unui venit:
455 = 456

Ulterior, capitalul social poate fi redus pentru acoperirea pierderilor.
Pe scurt, in aceasta succesiune, in mod evident s-au acoperit pierderile din imprumutul acordat de asociat.

In concluzie, pe fondul lipsei de reglementari contabile pentru aceasta situatie, puteti proceda la majorarea capitalului social prin incorporarea imprumutului si apoi acoperirea pierderilor din capitalul social, pentru a evita plata impozitului pentru ceva ce nu este un venit propriu-zis.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016