Raportul Special
realizat de specialisti
In studiul de caz propus astazi vom vorbi despre situatia unei societati comerciala cu sediul in Bacau care construieste in Mangalia o cladire pentru care primaria a acordat autorizatie de constructie pentru apartamente si garsoniere.
Cladirea a fost construita cu scopul de a fi inchiriata in perioada sezonului de vara, fara a se executa servicii de restaurant, bar sau servicii turistice.
Cititorul care a apelat la sfatul specialistilor nostri are mai multe nelamuriri pe care le redam in cele ce urmeaza:
1. Daca este nevoie sa se deschida un punct de lucru in Mangalia?
2. Daca se poate inchiria catre personae fizice fiecare dintre spatiile din cladire in baza unor contracte de inchiriere,chiar daca perioada pentru care se inchiriaza este de 2-3 zile?
3. Daca este necesara casa de marcat pentru punctul de lucru si daca este obligatoriu sa fie achizitionata de la Mangalia?
4. Daca pentru punctul de lucru este necesara autorizatia de functionare emisa de primaria Mangalia?
5. In cazul in care nu poate desfasura activitate prin inchiriere directa, care ar putea fi solutia pentru a realiza venituri impozabile din aceasta investitie ?
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
6. Ar putea fi o solutie inchirierea intregii cladirii catre o persoana fizica, in baza unui contract? Daca da, mai este nevoie de punctul de lucru si casa de marcat?
Constructie in vederea inchirierii iConform art. 2 din OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, constituie structura de primire turistica - orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, cazarii turistilor, servirii mesei pentru turisti, agrementului, transportului special destinat turistilor, tratamentului balnear pentru turisti, impreuna cu serviciile aferente.
Structurile de primire turistice includ:
- structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, vile turistice,cabane, bungalouri, sate de vacanta, campinguri, camere de inchiriat in locuinte familiale, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice si pensiuni agroturistice si alte unitati cu functiuni de cazare turistica; (….).
Hotelul-apartament este acel hotel compus numai din apartamente si/sau garsoniere, dotate astfel incat sa asigure pastrarea si prepararea alimentelor, precum si servirea mesei in incinta acestora, sau care are restaurant propriu, cu servire permanenta prin room-service.
Cu privire la aspectele legate de desfasurarea activitatilor de cazare in regim hotelier trebuie sa va adresati unor persoane cu pregatire juridica corespunzatoare in vederea autorizarii acestor activitati (Primarie, Ministerul Turismului).
Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la:
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a).
In acest sens prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca nu orice imobil detinut de catre societate trebuie inregistrat ca sediu secundar ci doar acele locuri in care se desfasoara activitate, integral sau partial. Ca atare consider ca societatea nu are obligatia sa inregistreze ca sedii secundare spatiile in care nu desfasoara activitate ci doar le inchiriaza.
Daca insa apartamentele sunt inchiriate in scop turistic, in regim hotelier, aceasta presupune desfasurarea unei activitati la aceasta locatie (predare-primire, curatenie s.a.) si, in acest caz apreciez ca intervine obligatia de a inregistra un punct de lucru.
Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 1 alin. (2) din normele de aplicare a OUG 28/1999, stabileste ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.
Astfel,daca beneficiarii, persoane fizice, efectueaza plata serviciilor (inchiriere/cazare) in numerar, substitute de numerar, card de debit/credit, societatea este obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat.
Casa de marcat poate fi achizitionata de la orice distribuitor autorizat in scop turistic.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si CASA DE MARCAT electronica fiscala?ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza CASA DE MARCAT?Prestari servicii arhitectura. Cand e obligatoriu sa emitem bonul fiscal?Transportatorii lanseaza ipoteza unui aranjament intre stat si benzinariDaca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!Ultimele articole
Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabilae-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVAArticole similare
Leasing financiar. Care sunt implicatiile contabile si fiscale?A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile in 2022! In total sunt 70 monografii nou-noute, de maxima actualitateReducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrieStabilirea venitului net din activitati independente. Documentar fiscalWebinarii ANAF: Temele dezbatute in luna aprilie 2023 vor fi dedicate preponderent completarii si depunerii Declaratiei UniceUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparutDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriImpozitul pe constructiile speciale, reintrodus din 2025. Cine va avea aceasta obligatieProiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAFSfaturi de la experti
Inregsitrare in Romania contracte de munca incheiate in Franta
Intrebare: Am contractat o firma din Germania care sa se ocupe de: Inregistrarea societatii noastre in scopuri de impozitare pe salarii si asigurari sociale in Germania; Gestionarea angajatilor nostri (cetateni germani cu contract de munca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii: 1. Avem gestiune cantitativ-valorica, receptii de materiale in modulul de gestiune din ERP (bucati cu bucati). In aceasta situatie, in sectiunea "Products" din cadrul SAF-T, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA