Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat

17-Iun-2019
4270

In studiul de caz propus astazi vom vorbi despre situatia unei societati comerciala cu sediul in Bacau care construieste in Mangalia o cladire pentru care primaria a acordat autorizatie de constructie pentru apartamente si garsoniere.

Cladirea a fost construita cu scopul de a fi inchiriata in perioada sezonului de vara, fara a se executa servicii de restaurant, bar sau servicii turistice.

Cititorul care a apelat la sfatul specialistilor nostri are mai multe nelamuriri pe care le redam in cele ce urmeaza:

1. Daca este nevoie sa se deschida un punct de lucru in Mangalia?

2. Daca se poate inchiria catre personae fizice fiecare dintre spatiile din cladire in baza unor contracte de inchiriere,chiar daca perioada pentru care se inchiriaza este de 2-3 zile?

3. Daca este necesara casa de marcat pentru punctul de lucru si daca este obligatoriu sa fie achizitionata de la Mangalia?

4. Daca pentru punctul de lucru este necesara autorizatia de functionare emisa de primaria Mangalia?

5. In cazul in care nu poate desfasura activitate prin inchiriere directa, care ar putea fi solutia pentru a realiza venituri impozabile din aceasta investitie ?

6. Ar putea fi o solutie inchirierea intregii cladirii catre o persoana fizica, in baza unui contract? Daca da, mai este nevoie de punctul de lucru si casa de marcat?

Raspunsul specialistului

Constructie in vederea inchirierii iConform art. 2 din OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, constituie structura de primire turistica - orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, cazarii turistilor, servirii mesei pentru turisti, agrementului, transportului special destinat turistilor, tratamentului balnear pentru turisti, impreuna cu serviciile aferente. 

Structurile de primire turistice includ: 
- structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, vile turistice,cabane, bungalouri, sate de vacanta, campinguri, camere de inchiriat in locuinte familiale, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice si pensiuni agroturistice si alte unitati cu functiuni de cazare turistica; (….).

Hotelul-apartament este acel hotel compus numai din apartamente si/sau garsoniere, dotate astfel incat sa asigure pastrarea si prepararea alimentelor, precum si servirea mesei in incinta acestora, sau care are restaurant propriu, cu servire permanenta prin room-service.

Cu privire la aspectele legate de desfasurarea activitatilor de cazare in regim hotelier trebuie sa va adresati unor persoane cu pregatire juridica corespunzatoare in vederea autorizarii acestor activitati (Primarie, Ministerul Turismului).

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la: 
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat; 
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a). 
In acest sens prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. 

Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal. 

Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca nu orice imobil detinut de catre societate trebuie inregistrat ca sediu secundar ci doar acele locuri in care se desfasoara activitate, integral sau partial. Ca atare consider ca societatea nu are obligatia sa inregistreze ca sedii secundare spatiile in care nu desfasoara activitate ci doar le inchiriaza. 

Daca insa apartamentele sunt inchiriate in scop turistic, in regim hotelier, aceasta presupune desfasurarea unei activitati la aceasta locatie (predare-primire, curatenie s.a.) si, in acest caz apreciez ca intervine obligatia de a inregistra un punct de lucru. 

Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. 

Art. 1 alin. (2) din normele de aplicare a OUG 28/1999, stabileste ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.

Astfel,daca beneficiarii, persoane fizice, efectueaza plata serviciilor (inchiriere/cazare) in numerar, substitute de numerar, card de debit/credit, societatea este obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat. 

Casa de marcat poate fi achizitionata de la orice distribuitor autorizat in scop turistic.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inlesniri la plata pentru obligatiile bugetare instituite prin OUG 181/2020
    • Prin O.U.G. nr. 181/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, publicata in M.Of. nr. 988/26.10.2020 s-a instituit posibilitatea de a beneficia de esalonarea la plata pentru obligatiile bugetare datorate dupa data declararii starii de urgenta, administrate de organul fiscal central. Esalonarea poate fi obtinuta: -pe o perioada de cel mult 12 luni; -pentru obligatiile fiscale principale si accesorii a...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale clarifica modul in care este stabilita valoarea tichetelor de masa
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale clarifica, printr-un comunicat de presa, modul in care este stabilita valoarea tichetelor de masa. Astfel, suma este stabilita de specialisti in baza unei formule de calcul neschimbate, prevazuta de lege. Valoarea nominala indexata a unui tichet de masa se stabileste prin aplicarea unei formule de calcul clare, aprobata prin Hotarârea Guvernului nr. 1045/2018 privind Normele de aplicare ale Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de...» citeste mai departe aici

  • Taxa inscriere examen CECCAR. Suma poate fi considerata deductibila?
    • Se poate deconta o chitanta emisa pe numele salariatului pentru taxa inscriere la un examen CECCAR? Daca DA, se poate considera aceasta cheltuiala deductibila? Raspunsul specialistului: Din punct de vedere al determinarii rezultatului fiscal, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, privind Codul fiscal,cu modificarile ulterioare, art. 25, alin. (1) sunt considerate deductibile acele cheltuieli care sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice precum si cele care sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016