Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat

17-Iun-2019
1836

In studiul de caz propus astazi vom vorbi despre situatia unei societati comerciala cu sediul in Bacau care construieste in Mangalia o cladire pentru care primaria a acordat autorizatie de constructie pentru apartamente si garsoniere.

Cladirea a fost construita cu scopul de a fi inchiriata in perioada sezonului de vara, fara a se executa servicii de restaurant, bar sau servicii turistice.

Cititorul care a apelat la sfatul specialistilor nostri are mai multe nelamuriri pe care le redam in cele ce urmeaza:

1. Daca este nevoie sa se deschida un punct de lucru in Mangalia?

2. Daca se poate inchiria catre personae fizice fiecare dintre spatiile din cladire in baza unor contracte de inchiriere,chiar daca perioada pentru care se inchiriaza este de 2-3 zile?

3. Daca este necesara casa de marcat pentru punctul de lucru si daca este obligatoriu sa fie achizitionata de la Mangalia?

4. Daca pentru punctul de lucru este necesara autorizatia de functionare emisa de primaria Mangalia?

5. In cazul in care nu poate desfasura activitate prin inchiriere directa, care ar putea fi solutia pentru a realiza venituri impozabile din aceasta investitie ?

6. Ar putea fi o solutie inchirierea intregii cladirii catre o persoana fizica, in baza unui contract? Daca da, mai este nevoie de punctul de lucru si casa de marcat?

Raspunsul specialistului

Constructie in vederea inchirierii iConform art. 2 din OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, constituie structura de primire turistica - orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, cazarii turistilor, servirii mesei pentru turisti, agrementului, transportului special destinat turistilor, tratamentului balnear pentru turisti, impreuna cu serviciile aferente. 

Structurile de primire turistice includ: 
- structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, vile turistice,cabane, bungalouri, sate de vacanta, campinguri, camere de inchiriat in locuinte familiale, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice si pensiuni agroturistice si alte unitati cu functiuni de cazare turistica; (….).

Hotelul-apartament este acel hotel compus numai din apartamente si/sau garsoniere, dotate astfel incat sa asigure pastrarea si prepararea alimentelor, precum si servirea mesei in incinta acestora, sau care are restaurant propriu, cu servire permanenta prin room-service.

Cu privire la aspectele legate de desfasurarea activitatilor de cazare in regim hotelier trebuie sa va adresati unor persoane cu pregatire juridica corespunzatoare in vederea autorizarii acestor activitati (Primarie, Ministerul Turismului).

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la: 
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat; 
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a). 
In acest sens prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. 

Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal. 

Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca nu orice imobil detinut de catre societate trebuie inregistrat ca sediu secundar ci doar acele locuri in care se desfasoara activitate, integral sau partial. Ca atare consider ca societatea nu are obligatia sa inregistreze ca sedii secundare spatiile in care nu desfasoara activitate ci doar le inchiriaza. 

Daca insa apartamentele sunt inchiriate in scop turistic, in regim hotelier, aceasta presupune desfasurarea unei activitati la aceasta locatie (predare-primire, curatenie s.a.) si, in acest caz apreciez ca intervine obligatia de a inregistra un punct de lucru. 

Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. 

Art. 1 alin. (2) din normele de aplicare a OUG 28/1999, stabileste ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.

Astfel,daca beneficiarii, persoane fizice, efectueaza plata serviciilor (inchiriere/cazare) in numerar, substitute de numerar, card de debit/credit, societatea este obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat. 

Casa de marcat poate fi achizitionata de la orice distribuitor autorizat in scop turistic.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Agriculturii: Asteptam mai multi bani pentru investitii, la rectificarea bugetara!
    • Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, a declarat, marti – in cadrul unei conferinte de presa, ca i se pare normal ca, la rectificarea bugetara, sa primeasca mai multi bani pentru investitii, dat fiind ca sunt deja lucrari foarte avansate in acest sector, care au nevoie de finantare. „Reglajele sunt firesti, asteptam mai multi bani pentru investitii. Avem lucrari avansate, unele cu un an de zile inainte de plan si trebuie sa aduc bani”, a precizat seful de la...» citeste mai departe aici

  • MMACA prezinta lista acordurilor semnate in cadrul Start-Up Nation 2018-2019
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat lista primelor 8.597 de acorduri de finantare care au fost semnate pana la finalul saptamanii trecute, in data de 12 iulie 2019 inclusiv, in cadrul programului Start-Up Nation, editia 2018-2019. Ministerul anunta ca lista centralizata a acordurilor de finantare semnate va fi actualizata in perioada urmatoare, continuand etapele de semnare a acordurilor conform procedurilor specifice fiecarui program...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016