Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat

17-Iun-2019
4929

In studiul de caz propus astazi vom vorbi despre situatia unei societati comerciala cu sediul in Bacau care construieste in Mangalia o cladire pentru care primaria a acordat autorizatie de constructie pentru apartamente si garsoniere.

Cladirea a fost construita cu scopul de a fi inchiriata in perioada sezonului de vara, fara a se executa servicii de restaurant, bar sau servicii turistice.

Cititorul care a apelat la sfatul specialistilor nostri are mai multe nelamuriri pe care le redam in cele ce urmeaza:

1. Daca este nevoie sa se deschida un punct de lucru in Mangalia?

2. Daca se poate inchiria catre personae fizice fiecare dintre spatiile din cladire in baza unor contracte de inchiriere,chiar daca perioada pentru care se inchiriaza este de 2-3 zile?

3. Daca este necesara casa de marcat pentru punctul de lucru si daca este obligatoriu sa fie achizitionata de la Mangalia?

4. Daca pentru punctul de lucru este necesara autorizatia de functionare emisa de primaria Mangalia?

5. In cazul in care nu poate desfasura activitate prin inchiriere directa, care ar putea fi solutia pentru a realiza venituri impozabile din aceasta investitie ?

6. Ar putea fi o solutie inchirierea intregii cladirii catre o persoana fizica, in baza unui contract? Daca da, mai este nevoie de punctul de lucru si casa de marcat?

Raspunsul specialistului

Constructie in vederea inchirierii iConform art. 2 din OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, constituie structura de primire turistica - orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, cazarii turistilor, servirii mesei pentru turisti, agrementului, transportului special destinat turistilor, tratamentului balnear pentru turisti, impreuna cu serviciile aferente. 

Structurile de primire turistice includ: 
- structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, vile turistice,cabane, bungalouri, sate de vacanta, campinguri, camere de inchiriat in locuinte familiale, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice si pensiuni agroturistice si alte unitati cu functiuni de cazare turistica; (….).

Hotelul-apartament este acel hotel compus numai din apartamente si/sau garsoniere, dotate astfel incat sa asigure pastrarea si prepararea alimentelor, precum si servirea mesei in incinta acestora, sau care are restaurant propriu, cu servire permanenta prin room-service.

Cu privire la aspectele legate de desfasurarea activitatilor de cazare in regim hotelier trebuie sa va adresati unor persoane cu pregatire juridica corespunzatoare in vederea autorizarii acestor activitati (Primarie, Ministerul Turismului).

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la: 
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat; 
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a). 
In acest sens prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. 

Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal. 

Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca nu orice imobil detinut de catre societate trebuie inregistrat ca sediu secundar ci doar acele locuri in care se desfasoara activitate, integral sau partial. Ca atare consider ca societatea nu are obligatia sa inregistreze ca sedii secundare spatiile in care nu desfasoara activitate ci doar le inchiriaza. 

Daca insa apartamentele sunt inchiriate in scop turistic, in regim hotelier, aceasta presupune desfasurarea unei activitati la aceasta locatie (predare-primire, curatenie s.a.) si, in acest caz apreciez ca intervine obligatia de a inregistra un punct de lucru. 

Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. 

Art. 1 alin. (2) din normele de aplicare a OUG 28/1999, stabileste ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.

Astfel,daca beneficiarii, persoane fizice, efectueaza plata serviciilor (inchiriere/cazare) in numerar, substitute de numerar, card de debit/credit, societatea este obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat. 

Casa de marcat poate fi achizitionata de la orice distribuitor autorizat in scop turistic.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit 2021 - Calcul, declaratii si termene de plata
    • Ce trebuie sa stim despre impozitul pe profit? In primul rand vrem sa stim cum calculam impozitul pe profit. Urmeaza o alta intrebare dureroasa: cand trebuie sa platim impozitul pe profit? Pentru a evita amenzile trebuie sa stim ce declaratii trebuie sa depunem si, desigur, cand trebuie sa depunem declaratiile. 1. Cum calculam impozitul pe profit? In vederea determinarii impozitului pe profit rezultatul fiscal se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile inregistrate conform...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 15/2021. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE ianuarie 2021: Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 14/2021: Declaratia Unica valabila in 2021
    • UPDATE 15.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Descarca Soft A, actualizat in 15.01.2021,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2021
    • UPDATE februarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 23 februarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al MFP/MMJS/MS din 2.2021, valabil incepand cu luna de raportare 01/2021 - publicat in data de 20.02.2021. Descarca Soft A, aici«« Descarca Soft J, aici«« Ca...» citeste mai departe aici

  • Ce cotizatii trebuie achitate de consultantii fiscali in 2021
    • Update februarie 2021: Cotizatiile fixe si variabile pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali care sunt inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, dar si pentru cei care devin membri ai CCF in 2021 raman aceleasi cu cele din 2020. CCF a publicat cotizatiile fixe si variabile stabilite pentru anul 2021. A. Cotizatii fixe Potrivit actului normativ, au fost stabilite urmatoarele cotizatii fixe pentru anul 2021: - 410 lei - pentru...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 239/2021. Noi prevederi pentru inregistrarea in scopuri de TVA
    • Ordinul nr. 239/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 182 din 23 februarie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din 23 februarie 2021, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016