Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat

17-Iun-2019
2439

In studiul de caz propus astazi vom vorbi despre situatia unei societati comerciala cu sediul in Bacau care construieste in Mangalia o cladire pentru care primaria a acordat autorizatie de constructie pentru apartamente si garsoniere.

Cladirea a fost construita cu scopul de a fi inchiriata in perioada sezonului de vara, fara a se executa servicii de restaurant, bar sau servicii turistice.

Cititorul care a apelat la sfatul specialistilor nostri are mai multe nelamuriri pe care le redam in cele ce urmeaza:

1. Daca este nevoie sa se deschida un punct de lucru in Mangalia?

2. Daca se poate inchiria catre personae fizice fiecare dintre spatiile din cladire in baza unor contracte de inchiriere,chiar daca perioada pentru care se inchiriaza este de 2-3 zile?

3. Daca este necesara casa de marcat pentru punctul de lucru si daca este obligatoriu sa fie achizitionata de la Mangalia?

4. Daca pentru punctul de lucru este necesara autorizatia de functionare emisa de primaria Mangalia?

5. In cazul in care nu poate desfasura activitate prin inchiriere directa, care ar putea fi solutia pentru a realiza venituri impozabile din aceasta investitie ?

6. Ar putea fi o solutie inchirierea intregii cladirii catre o persoana fizica, in baza unui contract? Daca da, mai este nevoie de punctul de lucru si casa de marcat?

Raspunsul specialistului

Constructie in vederea inchirierii iConform art. 2 din OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, constituie structura de primire turistica - orice constructie si amenajare destinata, prin proiectare si executie, cazarii turistilor, servirii mesei pentru turisti, agrementului, transportului special destinat turistilor, tratamentului balnear pentru turisti, impreuna cu serviciile aferente. 

Structurile de primire turistice includ: 
- structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, vile turistice,cabane, bungalouri, sate de vacanta, campinguri, camere de inchiriat in locuinte familiale, nave fluviale si maritime, pensiuni turistice si pensiuni agroturistice si alte unitati cu functiuni de cazare turistica; (….).

Hotelul-apartament este acel hotel compus numai din apartamente si/sau garsoniere, dotate astfel incat sa asigure pastrarea si prepararea alimentelor, precum si servirea mesei in incinta acestora, sau care are restaurant propriu, cu servire permanenta prin room-service.

Cu privire la aspectele legate de desfasurarea activitatilor de cazare in regim hotelier trebuie sa va adresati unor persoane cu pregatire juridica corespunzatoare in vederea autorizarii acestor activitati (Primarie, Ministerul Turismului).

Conform art. 85 din Codul de procedura fiscala contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la: 
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat; 
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a). 
In acest sens prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. 

Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal. 

Din interpretarea acestor prevederi rezulta ca nu orice imobil detinut de catre societate trebuie inregistrat ca sediu secundar ci doar acele locuri in care se desfasoara activitate, integral sau partial. Ca atare consider ca societatea nu are obligatia sa inregistreze ca sedii secundare spatiile in care nu desfasoara activitate ci doar le inchiriaza. 

Daca insa apartamentele sunt inchiriate in scop turistic, in regim hotelier, aceasta presupune desfasurarea unei activitati la aceasta locatie (predare-primire, curatenie s.a.) si, in acest caz apreciez ca intervine obligatia de a inregistra un punct de lucru. 

Conform art. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. 

Art. 1 alin. (2) din normele de aplicare a OUG 28/1999, stabileste ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.

Astfel,daca beneficiarii, persoane fizice, efectueaza plata serviciilor (inchiriere/cazare) in numerar, substitute de numerar, card de debit/credit, societatea este obligata sa detina si sa utilizeze casa de marcat. 

Casa de marcat poate fi achizitionata de la orice distribuitor autorizat in scop turistic.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiere camere/apartamente in scop turistic: Deschidere punct de lucru si dotare cu casa de marcat":
Rating:

Nota: 4.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OG 6/2019: Anularea obligatiilor accesorii
    • O societate a primit o decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati aferente impozitului pe profit, TVA, si fond pentru persoane cu handicap pentru trimestrul trecut (iunie 2019). Pot fi anulate printr-o solicitare catre ANAF? Iata care este opinia specialistului nostru: Prin Capitolul II din OG 6/2019 s-a instituit posibilitatea anularii unor obligatii accesorii. Conform art. 23 din ordonanta aceasta facilitate se aplica pentru debitorii - persoane...» citeste mai departe aici

  • Achizitionarea de locuinte, fara adeverinta de venit, pentru romanii din diaspora! (propunere)
    • Ilan Laufer, fost ministru al IMM-urilor si coordonatorul programului Smart Start USA, este de parere ca una dintre cele mai bune masuri de repatriere a romanilor care incearca sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor este ca statul sa le acorde posibilitatea achizitionarii de locuinte fara adeverinta de venit. Acesta a precizat chiar ca are deja in lucru un draft de proiect de lege in acest sens. "Este nevoie de o Lege a repatrierii pentru Romania, pentru care eu o sa ma lupt in...» citeste mai departe aici

  • Spor de noapte? Rezolvari legale pentru problemele privind retribuirea corecta a salariatilor
    • De cate ori nu v-ati aflat in situatia de a nu sti cum sa aplicati legea, a nu sti in ce categorie sa incadrati un anumit interval orar de munca sau de a nu sti cum sa retribuiti corect orele lucrate noaptea sau in weekend? Astazi vom aborda doua astfel de situatii si va vom arata cum trebuie tratate corect. Ore sulimentare in intervalul orar de noapte De exemplu, pentru un angajat care lucreaza zilnic intre 9:00 - 18:00 si care efectueaza suplimentar cate 2 ore in intervalul 22:00 - 6:00, ati...» citeste mai departe aici

  • MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin care completeaza Ordinul nr. 1386/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016