Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Indemnizatie de detasare facturata de societatea-mama. Tot ce trebuie sa stiti despre facturare si obligatiile TVA

30-Mai-2017
674

Cheltuielile de transport, de la bonuri de combustibil, cheltuieli de cazare pana la bilete de avion si alte costuri aferente perioadelor de detasare sunt aspecte pe care le aducem in atentia dumneavoastra prin nenumarate studii de caz. De data aceasta, in analiza de mai jos, facem referire la o firma care are un contract de detasare pentru directorul general incheiat cu firma mama din alt stat UE (inregistrata in scop de TVA). In baza acestui contract firma straina factureaza indemnizatia acestuia. 

Vom vedea daca acesta factura se declara in declaratia 390 la servicii intracomunitare. In contractul de detasare este prevazut ca firma din Romania trebuie sa suporte in fiecare an si costul unui bilet de avion pentru directorul general si familia acestuia pe ruta dintre aceste doua tari, dus-intors.

Factura pentru biletul de avion este emisa de o societate din alt stat UE (cu cod de TVA din tara respectiva) pe numele directorului general fara TVA romanesc. Stabilim care este tratamentul din punct de vedere al TVA-ului pentru aceasta factura si in ce masura cheltuiala este deductibila fiscal.

 

Din punctul de vedere al taxei pe valoare adaugata, conform art. 268 alin. (1) din Codul fiscal, sunt operatiuni impozabile in Romania cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: 
a) operatiunile care, in sensul art. 270-272, constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in sfera taxei, efectuate cu plata; 
b) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 275 si 278; 


c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila, astfel cum este definita la art. 269 alin. (1), actionand ca atare; 
d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor sa rezulte din una dintre activitatile economice prevazute la art. 269 alin. (2). 
In situatia in care directorul presteaza activitatea din dispozitia angajatorului – societatea din Italia consider ca sumele facturare de societatea mama reprezinta contravaloarea unor servicii prestate ce intra in sfera de aplicare a TVA. Societatea din Romania efectueaza o achizitie de servicii intracomunitare ce se declara in Formularul 390.

In ceea ce priveste factura pentru biletul de avion nefiind emisa pe numele societatii aceasta nu se raporteaza in decontul de TVA. Societatea nu datoreaza TVA in Romania pentru aceasta achizitie efectuata de salariat. 

Conform normelor metodologice date in aplicarea art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, deductibile la determinarea rezultatului fiscal si cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate efectuate pentru alte persoane fizice in conditiile in care cheltuielile respective sunt efectuate in legatura cu lucrari executate sau servicii prestate de acestea in scopul desfasurarii activitatii economice a contribuabilului.

Astfel, cheltuielile de transport pentru salariatul detasat constituie cheltuieli deductibile fiind efectuate in legatura cu activitatea prestata de acesta in scopul desfasurarii activitatii economice a societatii.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Indemnizatie de detasare facturata de societatea-mama. Tot ce trebuie sa stiti despre facturare si obligatiile TVA":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016