Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?

07-Dec-2016
4749

In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto.

Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de vanzare-cumparare pe masura ce se efectueaza importul. Vom vedea daca este obligata firma sa-si deschida punct de lucru in aceasta locatie, dat fiind faptul ca nu are personal care lucreaza acolo, si nu se efectueaza vanzari partiale catre clienti diferiti.

Iata raspunsul specialistului:

Situatia descrisa de intrebarea dvs. nu este foarte clar reglementata la momentul prezentului raspuns. Astfel, sunt aplicabile prevederile art. 85 alin. (3)-(4) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, referitoare la obligatia contribuabilului de a declara infiintarea de sedii secundare/puncte de lucru:

"In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se in?elege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se in?elege si un santier de construc?ii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activita?i de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal".

De asemenea, dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile:

 "Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."

Avand in vedere faptul ca societatea dvs. nu are personal angajat in judetul in care are loc importul si nu este indeplinita conditia de minim 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, prevazuta de art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006, societatea nu are obligatia de a deschide un punct de lucru, inregistrat fiscal, ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor.

Totusi, in ce priveste declararea unui sediu secundar, cadrul normativ poate fi interpretat in ambele sensuri. Prin expresia "si altele asemenea" regasita la art. 85 alin. (3) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala este posibila practic oricare dintre variante. In opinia noastra, prudent ar fi ca societatea sa declare infiintarea unui sediu secundar, neplatitor de taxe si impozite, mai ales daca sunt importate si produse accizabile.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana - Consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentul

    • Daca obtineti venituri din activitati independente sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF). Acesta este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate. REF vizeaza toti contribuabilii pentru care...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Termen legal de depunere

    • Situatiile financiare interimare sunt situatii financiare cu scop special, fiind destinate repartizarii de dividende in cursul exercitiului financiar. Situatiile financiare interimare se intocmesc pe baza balantei de verificare in care sunt cuprinse rezultatele inventarierii si sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand: - numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar; - calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana desemnata prin decizie scrisa...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024. Util pentru persoanele fizice si juridice

    • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna noiembrie 2024 a fost publicat de ANAF. Acesta este de mare ajutor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele jurdice. Primul termen limita este data de 7, cand trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024 In continuare redam cele mai importante termene limita si declaratiile aferente, pentru luna noiembrie 2024. Termen limita Joi 7 noiembrie Obligatia Depunerea declaratiei...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016