
Raportul Special
realizat de specialisti
In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto.
Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de vanzare-cumparare pe masura ce se efectueaza importul. Vom vedea daca este obligata firma sa-si deschida punct de lucru in aceasta locatie, dat fiind faptul ca nu are personal care lucreaza acolo, si nu se efectueaza vanzari partiale catre clienti diferiti.
Iata raspunsul specialistului:
Situatia descrisa de intrebarea dvs. nu este foarte clar reglementata la momentul prezentului raspuns. Astfel, sunt aplicabile prevederile art. 85 alin. (3)-(4) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, referitoare la obligatia contribuabilului de a declara infiintarea de sedii secundare/puncte de lucru:
"In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se in?elege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se in?elege si un santier de construc?ii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activita?i de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal".
De asemenea, dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile:
"Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Avand in vedere faptul ca societatea dvs. nu are personal angajat in judetul in care are loc importul si nu este indeplinita conditia de minim 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, prevazuta de art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006, societatea nu are obligatia de a deschide un punct de lucru, inregistrat fiscal, ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor.
Totusi, in ce priveste declararea unui sediu secundar, cadrul normativ poate fi interpretat in ambele sensuri. Prin expresia "si altele asemenea" regasita la art. 85 alin. (3) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala este posibila practic oricare dintre variante. In opinia noastra, prudent ar fi ca societatea sa declare infiintarea unui sediu secundar, neplatitor de taxe si impozite, mai ales daca sunt importate si produse accizabile.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana - Consultant fiscal
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Achizitie imobil pentru INFIINTARE PUNCT DE LUCRU. Cum intocmim monografia contabila?INFIINTARE PUNCT DE LUCRU sau sediu secundar. Un depozit poate fi punct de lucru?Articole similare
Deducere cheltuiala TVA. Facturi leasingLichidarea unei societati cu datorii la bugetul de statImpozitul pe dividende platite catre o persoana juridica romana - Capitolul V - Taxe si impozite stabilite de CODUL FISCALImpozitul pe veniturile microintreprinderilor. Intrebari si raspunsuri sesiune online ANAFScutirea de impozit pentru autoturismele comercializate ca marfaUltimele articole
Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Declaratia 101. Cum sa tratezi provizioanele in mod corectImpozitul pe constructii 2025: cine il achita, cum se calculeaza + o speta utilaDeclaratia 101 in 2025. Cum se completeaza pierderile fiscale in formularul 101Articole similare
Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?Cum refacturam cheltuielile cu serviciile achizitionate pentru recuperarea creantelor?Solutii practice legale pentru contabilitatea HoReCaRevisal poate fi accesat online de angajati/fosti salariati . NU mai este nevoie de consimtamantul angajatorilor sau al ITMInregistrarea in scopuri de TVA: Prevederi privind criteriile de evaluare a riscului fiscal. Anexele 5 si 6 (proiect MFP)Ultimele articole
GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internIntocmire bilant contabil. Poate fi semnat de un consultant fiscal?Erori contabile. Cum se pot corecta in mod legalControale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna augustE-Factura: Cand poate fi ANULATA factura intocmita in mod eronatSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA