Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto.
Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de vanzare-cumparare pe masura ce se efectueaza importul. Vom vedea daca este obligata firma sa-si deschida punct de lucru in aceasta locatie, dat fiind faptul ca nu are personal care lucreaza acolo, si nu se efectueaza vanzari partiale catre clienti diferiti.
Iata raspunsul specialistului:
Situatia descrisa de intrebarea dvs. nu este foarte clar reglementata la momentul prezentului raspuns. Astfel, sunt aplicabile prevederile art. 85 alin. (3)-(4) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, referitoare la obligatia contribuabilului de a declara infiintarea de sedii secundare/puncte de lucru:
"In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se in?elege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului/platitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se in?elege si un santier de construc?ii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activita?i de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal".
De asemenea, dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile:
"Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Avand in vedere faptul ca societatea dvs. nu are personal angajat in judetul in care are loc importul si nu este indeplinita conditia de minim 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, prevazuta de art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006, societatea nu are obligatia de a deschide un punct de lucru, inregistrat fiscal, ca platitor de salarii si venituri asimilate salariilor.
Totusi, in ce priveste declararea unui sediu secundar, cadrul normativ poate fi interpretat in ambele sensuri. Prin expresia "si altele asemenea" regasita la art. 85 alin. (3) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala este posibila practic oricare dintre variante. In opinia noastra, prudent ar fi ca societatea sa declare infiintarea unui sediu secundar, neplatitor de taxe si impozite, mai ales daca sunt importate si produse accizabile.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Popescu Diana - Consultant fiscal
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
Articole similare
Achizitie imobil pentru INFIINTARE PUNCT DE LUCRU. Cum intocmim monografia contabila?INFIINTARE PUNCT DE LUCRU sau sediu secundar. Un depozit poate fi punct de lucru?Articole similare
Venituri din alte surse. Regim fiscal actual conform normelor in vigoareCalendar ANAF. 4 declaratii importante cu scadenta pe 30 septembrie 2024Impozit pe venitul microintreprinderilor. Cum se calculeaza pentru o microintreprindere cu un singur angajat?Distribuire dividende in natura. Cum se face inregistrarea acestei tranzactii si ce scutiri se aplica?Optiune de impozitare, a anumitor venituri utilizate de angajatori pentru optimizarea fiscalaUltimele articole
Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentulCalendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024. Util pentru persoanele fizice si juridiceSituatii financiare interimare. Termen legal de depunereFormulare de inregistrare fiscala. Cum au fost modificate formularele 010, 015 si 700 prin Ordinul 6580/2024E-Factura: Are ONRC obligatia de a trimite facturile catre firme prin SPV?Articole similare
Plata arenda prin produse agricole. Ce tratament fiscal se aplica?Cum e influentata cifra de afaceri daca se anuleaza prin hotarare achizitia unei cladiri?Ne confruntam cu o factura prestare de serviciu nerealizat. Iata solutia rapida!Facturati corect evitand erorile care apar privind locul prestarii de servicii!Tratament fiscale cheltuieli cazare si masaUltimele articole
Erori contabile. Cum se pot corecta in mod legalControale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna augustE-Factura: Cand poate fi ANULATA factura intocmita in mod eronatRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelSfaturi de la experti
Radiere societate, raport repartizare autoturism asociatului.
Intrebare: Am fost la ONRC si mi-au spus ca e inregistrata dizolvarea si ca trebuie sa mai depun doar o cerere care o iau de acolo si o decizie cu repartizarea activului net. Ma puteti ajuta sa inteleg mai bine ce presupune si cum arata o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Decontare servicii turistice. Tratament fiscal.
Intrebare: Daca factura de servicii turistice este emisa pe firma pentru administrator, iar valoarea serviciilor depaseste procentul admis de 33% din salariul brut in luna efectuarii serviciilor, cum se contabilizeaza diferenta? Ca si o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA