Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim

16-Oct-2012
20854
Analizam cazul unei societati care deruleaza lucrari de instalatii pe teritoriul Frantei conform unui contract pe o perioada de 9-16 luni. Vom stabili astfel in ce masura este obligatorie deschiderea unui punct de lucru pe teritoriul unde se desfasoara lucrarea, precum si care sunt formalitatile si suportul legal pentru deschiderea unui punct de lucru in aceste conditii.


Raspuns:

Alaturi de filiale si sucursale alin. (3) al art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990 enumera si celelalte tipuri de sedii secundare: agentii, puncte de lucru sau alte asemenea. Acesta sunt si ele dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza in registrul comertului de la sediul principal potrivit Legii 26/1990.

In ceea ce priveste infiintarea de sedii secundare in strainatate art. 74 alin. (2) din Codul de procedura fiscala stabileste in mod expres obligatia contribuabililor cu domiciliul fiscal in Romania de a declara in termen de 30 de zile infiintarea acestor subunitati. In mod expres alin. (4) al aceluiasi articol stabileste ca Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Legea 31/1990 nu instituie obligativitatea inregistrarii sediului secundar pentru situatia in care societatea desfasora lucrari de aceasta natura astfel ca, in opinia noastra nu ar trebui efectuata si inregistrarea la Registrul comertului. Consideram ca aceasta ar insemna practic faptul ca s-ar determina/impune indeplinirea conditiilor de constituire a unui sediu stabil in Franta deoarece punctul de lucru presupune existenta unui spatiu anume deteminat prin care se deruleaza operatiuni economice ale societatii.

Obligatii fiscale in raport cu statul francez sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia insa daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.

In temeiul acestui act normativ, in functie de circunstantele realizarii venitului, va fi stabilit regimul de impunere a acestora.

In conformitate cu art. 7 pct. 1 din Conventie beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acest stat afara de cazul cand intreprinderea nu exercita activitatea sa in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu stabil aflat in acesta. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, beneficiile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat, dar numai in masura in care aceste beneficii sunt realizate de catre acest sediu stabil.

Asadar, impunerea in Franta a veniturilor realizate ca urmare a lucrarilor de instalatii este determinata de indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 din Conventie referitoare la conditiile ce trebuie indeplinite pentru a se considera ca societatea detine pe teritoriul francez un sediu stabil. In raport cu situatia concreta vor fi incidente prevederile paragrafului 2 lit. g) referitoare la lucrarile de montaj. In cazul in care acestea se intind pe o perioada ce depaseste 12 luni atunci societatea va detine un sediu stabil in Franta ceea ce va permite acestui stat ca in temeiul art. 7 sa impuna veniturile realizate prin intermediul acestuia. Desigur ca veniturile vor fi impuse si in Romania insa pentru impozitul platit in Franta va beneficia de credit fiscal conform art. 31 din Codul fiscal . In cazul in care nu este indeplinita conditia de durata, veniturile vor fi inpuse exclusiv in Romania in virtutea aceleiasi prevederi.

Tehnic, prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea punctului de lucru din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a fi indeplinita obligatia fiscala de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza. Ulterior, avand in vedere cele de mai sus urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale franceze in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul in temeiul carora se deruleaza lucrarile si sunt realizate veniturile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim":
Rating:

Nota: 3.97 din 34 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

27-Ian-2015

A-si avea si o intrebare. Desfasor o activitate in Germania cu oameni detasati din Romania, de la firma la care lucrez. Am contract cu o firma germana. Beneficiez de scutire de la plata impozitelor in Germania. S-a iscat o adevarata isterie cu noua lege a salariului minim in Germania valabila de la 01.01.2015. Oamenii mei sunt platiti cu salariul in tara si cu diurna in Germania. Cum ma afecteaza si daca ma afecteaza noua lege germana?





Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016