Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim

16-Oct-2012
21468
Analizam cazul unei societati care deruleaza lucrari de instalatii pe teritoriul Frantei conform unui contract pe o perioada de 9-16 luni. Vom stabili astfel in ce masura este obligatorie deschiderea unui punct de lucru pe teritoriul unde se desfasoara lucrarea, precum si care sunt formalitatile si suportul legal pentru deschiderea unui punct de lucru in aceste conditii.


Raspuns:

Alaturi de filiale si sucursale alin. (3) al art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990 enumera si celelalte tipuri de sedii secundare: agentii, puncte de lucru sau alte asemenea. Acesta sunt si ele dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza in registrul comertului de la sediul principal potrivit Legii 26/1990.

In ceea ce priveste infiintarea de sedii secundare in strainatate art. 74 alin. (2) din Codul de procedura fiscala stabileste in mod expres obligatia contribuabililor cu domiciliul fiscal in Romania de a declara in termen de 30 de zile infiintarea acestor subunitati. In mod expres alin. (4) al aceluiasi articol stabileste ca Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Legea 31/1990 nu instituie obligativitatea inregistrarii sediului secundar pentru situatia in care societatea desfasora lucrari de aceasta natura astfel ca, in opinia noastra nu ar trebui efectuata si inregistrarea la Registrul comertului. Consideram ca aceasta ar insemna practic faptul ca s-ar determina/impune indeplinirea conditiilor de constituire a unui sediu stabil in Franta deoarece punctul de lucru presupune existenta unui spatiu anume deteminat prin care se deruleaza operatiuni economice ale societatii.

Obligatii fiscale in raport cu statul francez sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia insa daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.

In temeiul acestui act normativ, in functie de circunstantele realizarii venitului, va fi stabilit regimul de impunere a acestora.

In conformitate cu art. 7 pct. 1 din Conventie beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acest stat afara de cazul cand intreprinderea nu exercita activitatea sa in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu stabil aflat in acesta. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, beneficiile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat, dar numai in masura in care aceste beneficii sunt realizate de catre acest sediu stabil.

Asadar, impunerea in Franta a veniturilor realizate ca urmare a lucrarilor de instalatii este determinata de indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 din Conventie referitoare la conditiile ce trebuie indeplinite pentru a se considera ca societatea detine pe teritoriul francez un sediu stabil. In raport cu situatia concreta vor fi incidente prevederile paragrafului 2 lit. g) referitoare la lucrarile de montaj. In cazul in care acestea se intind pe o perioada ce depaseste 12 luni atunci societatea va detine un sediu stabil in Franta ceea ce va permite acestui stat ca in temeiul art. 7 sa impuna veniturile realizate prin intermediul acestuia. Desigur ca veniturile vor fi impuse si in Romania insa pentru impozitul platit in Franta va beneficia de credit fiscal conform art. 31 din Codul fiscal . In cazul in care nu este indeplinita conditia de durata, veniturile vor fi inpuse exclusiv in Romania in virtutea aceleiasi prevederi.

Tehnic, prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea punctului de lucru din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a fi indeplinita obligatia fiscala de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza. Ulterior, avand in vedere cele de mai sus urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale franceze in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul in temeiul carora se deruleaza lucrarile si sunt realizate veniturile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim":
Rating:

Nota: 3.97 din 34 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

27-Ian-2015

A-si avea si o intrebare. Desfasor o activitate in Germania cu oameni detasati din Romania, de la firma la care lucrez. Am contract cu o firma germana. Beneficiez de scutire de la plata impozitelor in Germania. S-a iscat o adevarata isterie cu noua lege a salariului minim in Germania valabila de la 01.01.2015. Oamenii mei sunt platiti cu salariul in tara si cu diurna in Germania. Cum ma afecteaza si daca ma afecteaza noua lege germana?





Subiectele saptamanii

  • Pana la 30 octombrie, ANAF va emite deciziile privind CAS pentru anii 2016 si 2017
    • In M.Of nr. 854 din data de 09.10.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 2323/2018 pentru aprobarea termenului de emitere si transmitere a deciziilor de impunere privind stabilirea contributiilor de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii 2016 si 2017. Ordinul prevede ca pana la data de 30 octombrie 2018, organul fiscal central competent trebuie sa stabileasca obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii fiscali 2016...» citeste mai departe aici

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • BNR: Datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 648 de milioane de euro
    • In primele doua trimestre din anul in curs, perioada ianuarie - august 2018, datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 0,66% (648 de milioane de euro), fata de perioada similara a anului trecut, urcand acum pana la 98 de miliarde de euro, potrivit datelor provizorii anuntate, luni, de Banca Natioanala a Romaniei - BNR. Potrivit sursei citate, datoria externa pe termen lung a insumat 67,395 de miliarde de euro la 31 august 2018 (68,8% din totalul datoriei externe), in scadere cu 1,6% fata de...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Programul Start-up Nation, modificat! Ministerul pentru IMM renunta la regula: primul venit, primul servit!
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat, marti, 16 octombrie, noua versiune a programului Start-Up Nation 2018. Versiunea actualizata a proiectului Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, act normativ care se afla in dezbatere publica incepand cu data de 1 octombrie 2018 a suferit modificari ca urmare a sugestiilor primite de la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016