Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala

08-Apr-2014
16165
Infiintarea unui SRL-D se recomanda tinerilor de pana in 35 ani si presupune o procedura mult mai simpla decat in cazul altor forme de organizare.

Pentru cei care sunt la prima lor afacere, acest tip de societate este cea recomandata. Veti regasi prin cele ce urmeaza informatii utile referitoare la actele necesare deschiderii unui SRL, documentele obligatorii, pasii de urmat si costurile de infiintare care insotesc procedura de mai jos.

Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile. Actele necesare infiintarii unui SRL-D sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le vei primi si completa pe loc la Registrul Comertului. si pentru ca vrem sa te ajutam cu documentele necesare infiintarii firmei, mai jos ai atasate si doua modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru infiintarea unui SRL-D sunt zero. Fii totusi pregatit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adaugat la dosarul (cu sina) depus la Registrul Comertului.

Pasii de urmat pentru infiintare a unui SRL-D sunt urmatorii:


Ziua 1:

- Mergi la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului in care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregatit cu cel putin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obtine rezervarea de nume pe loc.

- Completeaza si incheie contractul de comodat si actul constitutiv (nu uita ca nu ai voie sa alegi mai mult de 5 grupe CAEN) si impreuna cu rezervarea de nume te duci la orice banca pentru depunerea capitalului social.

- Cu chitanta care atesta plata capitalului social, dar si cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te intorci la Registrul Comertului, unde completezi formularele necesare dosarului de infiintare. Acestea le primesti la biroul de Informatii al Registrului Comertului. De asemenea, in orice oficiu al Registrului Comertului vei gasi toate aceste formulare si completate sub forma de exemplu, fiind relativ facila completarea acestora de catre oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

- Cu dosarul completat, te prezinti la ghiseul destinat depunerii acestuia. si cam asta a fost. intr-o zi, in cel mai bun caz, actele infiintarii unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum astepti infiintarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, in a 3-a zi, daca nu sunt probleme in dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui sa fie gata, putand ridica de la Registrul Comertului, Certificatul de inregistrare. Odata acesta obtinut, poti merge la orice magazin specializat pentru a-ti realiza prima stampila.

Nu uita insa, ca una din obligatiile SRL-D-ului, este ca in termen de 10 zile de infiintare, sa instiintezi Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.

De precizat ca si in cazul infiintarii unui SRL normal, procedura este in mare parte la fel, diferenta principala constand in plata unor taxe de infiintare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de infiintare poate sa fie un pic mai mare in cazul unor evenimente neprevazute sau daca de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesara obtinerea acordului din partea tuturor vecinilor.


Sursa: planul-de-afaceri.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)

    • Legea 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a introdus si reglementarea conform careia actionarii unor societati pot vota online sau prin corespondenta la Adunarile Generale. Legea nr. 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1212 din 3 decembrie 2024. Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016