Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Info ANAF: Restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017

17-Aug-2017
3449

Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.644/07.08.2017, contribuabilii care au achitat in perioada 01.01.2007-31.01.2017 taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si/sau timbrul de mediu pentru autovehicule, respectiv proprietarii care au achizitionat autovehicule prin sistemul de leasing financiar in perioada mentionata si care nu au beneficiat de restituire pana in prezent, pot solicita restituirea acestora, precum si a dobanzilor datorate pentru perioada cuprinsa intre data perceperii si data restituirii.

Pentru a solicita restituirea, contribuabilii pot depune pana cel tarziu in 31 august a anului urmator (31.08.2018), la organul fiscal de domiciliu, o cerere de restituire, al carei model va fi aprobat in 15 zile prin ordin comun al ministrului mediului si ministrului finantelor publice. La cerere se va anexa, in original sau in copie, documentul doveditor al platii taxei/timbrului de mediu (chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont), precum si copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare. Cererea de restituire se solutioneaza de catre organul fiscal prin decizie, care se comunica contribuabilului.

Restituirile se vor efectua in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iar pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. Restituirea sumelor se realizeaza in contul bancar indicat de solicitant in cerere.

Contribuabilii carora li s-au emis deja decizii de restituire pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, si mai au sume ramase de restituit, precum si cei care au depus deja cerere pe vechea legislatie, nu mai depun cerere, ci sumele ramase li se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (normele se vor aproba in 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta). De asemenea, pentru cei care mai au sume ramase de restituit, reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, acestea se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

Hotararile judecatoresti definitive care au ca obiect restituirea taxelor auto, pentru care nu au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, precum si cele care devin executorii dupa 31.08.2018, se aduc la indeplinire potrivit dispozitiilor stabilite de catre instanta, de catre organul fiscal central sau Administratia Fondului pentru Mediu (in functie de unde depune contribuabilul hotararea judecatoreasca), prin decizie.

Sursa: ANAF Brasov

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 300: Cine o depune, termen si model de formular

    • Declaratia 300 „Decontul de TVA” este un document fiscal esential pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA din Romania. Prin aceasta declaratie, persoanele juridice informeaza autoritatile fiscale asupra TVA-ului colectat si a celui deductibil, pentru a determina diferenta de plata sau suma de recuperat. In acest articol vom discuta in detaliu despre declaratia 300, cine are obligatia sa o depuna, care este termenul de depunere si cum se completeaza formularul!» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016