Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informatii suplimentare privind obligatia multinationalelor de a face raportari in statul de rezidenta fiscala pentru combaterea evaziunii fiscale

09-Iun-2017
336

Guvernul a adoptat astazi noi masuri pentru combaterea evaziunii fiscale si a planificarii fiscale, prin reglementarea schimbului automat obligatoriu de informatii din rapoartele pe care grupurile de intreprinderi multinationale urmeaza sa le depuna in statul membru al societatii mama. Aceste noi masuri sunt prevazute intr-o ordonanta de urgenta de modificare si completare a Codului de procedura fiscala.

Actul normativ transpune in legislatia nationala Directiva (UE) 2016/881 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii fiscale. Directiva asigura concurenta loiala intre grupurile de intreprinderi multinationale din Uniunea Europeana si cele din afara acesteia, dar care detin una sau mai multe entitati situate in Uniunea Europeana, intrucat prin prevederile sale ambele categorii de grupuri sunt supuse obligatiei de raportare.

Directiva reglementeaza obligatia grupurilor de a furniza anual rapoarte care includ informatii fiscale referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numarul de salariati si imobilizarile corporale.

Identificarea fiecarei entitati din grupul de intreprinderi multinationale se realizeaza cu precizarea rezidentei fiscale si natura principalelor activitati economice.

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii

Actul normativ detaliaza conditiile care trebuie indeplinite de o entitate rezidenta fiscal in România pentru a deveni raportoare, termenul pentru depunerea raportului si termenul de realizare a schimbului de informatii intre statele membre. Astfel, termenul de depunere a raportului pentru fiecare tara in parte este de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale, iar transmiterea rapoartelor intre autoritatea competenta din România si celelalte autoritati fiscale se realizeaza in termen de 15 luni de la ultima zi a anului fiscal al grupului de intreprinderi multinationale pentru fiecare tara in parte.

Romania poate utiliza informatiile din raport pentru combaterea evaziunii fiscale si a planificarii fiscale si pentru analiza preturilor de transfer, evaluarea riscurilor legate de preturile de transfer si alte riscuri aferente erodarii bazei impozabile si transferului profiturilor. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii suplimentare privind obligatia multinationalelor de a face raportari in statul de rezidenta fiscala pentru combaterea evaziunii fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii