Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

InfoUtil: Ce firme au obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a salariatilor?

23-Iun-2016
2720

Va aducem la cunostinta ca OUG 20 /2016 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M. Of. nr. 434 din 9 iunie 2016, a adus o serie de modificari in problematica registrului general de evidenta a salariatilor, pe care le regasiti prin cele ce urmeaza.

ART. V

Dupa articolul 7 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 877 din 28 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 7^1. – (1) Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta prevazut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul care este platit din fonduri publice potrivit dispozitiilor prezentei legi, cu respectarea dispozitiilor privind protectia datelor cu caracter personal, precum si, daca este cazul, a dispozitiilor privind protectia informatiilor clasificate.

Art. 34. –

(1) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor.
(2) Registrul general de evidenta a salariatilor se va inregistra in prealabil la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla domiciliul, respectiv sediul angajatorului, data de la care devine document oficial.

(3) Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data incetarii contractului individual de munca.

(4) Registrul general de evidenta a salariatilor este pastrat la domiciliul, respectiv sediul angajatorului, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati care il solicita, in conditiile legii.
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

(6) In cazul incetarii activitatii angajatorului, registrul general de evidenta a salariatilor se depune la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla sediul sau domiciliul angajatorului, dupa caz.
(7) Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(2) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se va inregistra in prealabil la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala se afla sediul institutiei/autoritatii publice, data de la care devine document opozabil.

(3) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor persoanelor platite din fonduri publice, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.

(4) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice este pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei altei autoritati care il solicita, in conditiile legii.

(5) La solicitarea persoanei platite din fonduri publice, institutia/autoritatea publica este obligata sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de aceasta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

(6) in cazul incetarii activitatii institutiei/autoritatii publice, registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se depune la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala s-a aflat sediul institutiei/autoritatii publice.

(7) Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- Hotararea nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor

(8) Modul de aplicare a prevederilor alin. (2)-(4) cu privire la personalul din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala se stabileste prin hotarare a Guvernului.”

ART. VI

La data de 1 august 2016, Legea nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 323 din 10 mai 2011, cu modificarile ulterioare, se abroga.

Sursa: ITM Harghita

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentul

    • Daca obtineti venituri din activitati independente sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF). Acesta este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate. REF vizeaza toti contribuabilii pentru care...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Termen legal de depunere

    • Situatiile financiare interimare sunt situatii financiare cu scop special, fiind destinate repartizarii de dividende in cursul exercitiului financiar. Situatiile financiare interimare se intocmesc pe baza balantei de verificare in care sunt cuprinse rezultatele inventarierii si sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand: - numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar; - calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana desemnata prin decizie scrisa...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024. Util pentru persoanele fizice si juridice

    • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna noiembrie 2024 a fost publicat de ANAF. Acesta este de mare ajutor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele jurdice. Primul termen limita este data de 7, cand trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024 In continuare redam cele mai importante termene limita si declaratiile aferente, pentru luna noiembrie 2024. Termen limita Joi 7 noiembrie Obligatia Depunerea declaratiei...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016