Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare facturi de leasing in cazul unei societati suspendate. TVA

08-Iun-2011
5690
Problema:
As dori sa stiu ce se intampla cu facturile de leasing (in cazul meu firma are 3 leasing-uri) in cazul unei firme suspendate la Registrul Comertului pe o perioada de 3 ani?

Am aflat ca in momentul suspendarii firma nu mai figureaza de exemplu pe site-ul mfinante cu atribut fiscal RO, aceasta nemafiind platitoare de TVA pe perioada suspendarii. La mine, la Craiova, pentru firmele suspendate nu se mai primeste Declaratia 300, insa in alta parte chiar mi-au cerut Declaratia 300 intr-o luna cand am uitat sa-l depun pentru o astfel de firma.

Intrebarea este: aceste facturi de leasing se inregistreaza normal pe ct de 167,666 si 4426 in fiecare luna, iar TVA deductibila se depune in decont normal sau nu se inregistreaza nimic lunar, iar in momentul activarii se inregistreaza toate facturile de leasing pe ct.167,117.4 (dobanda) si 4426 si se inscrie TVA deductibila aferenta tuturor facturilor la randul regularizari TVA?

Solutie:
Legea societatilor comerciale permite suspendarea temporara a activitatii unei firme, caz in care se considera ca firma respectiva se afla in inactivitate temporara. De aici se poate deduce faptul ca in perioada declarata de inactivitate firma respectiva nu mai poate realiza venituri, dar poate inregistra cheltuieli. In situatia prezentata, firma pe care o reprezentati poate inregistra cheltuieli si alte operatiuni specifice derularii unui contract de leasing financiar. Deoarece in aceasta perioada firma nu realizeaza venituri, cheltuielile generate de amortizarea autoturismului si suportarea dobanzii in cadrul contractului de leasing sunt nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Suma TVA inscrisa in factura locatorului urmeaza acelasi regim fiscal de nedeductibilitate datorita faptului ca in aceasta perioada nu se realizeaza operatiuni taxabile.

Baza legala pentru aplicarea acestui tratament fiscal este reprezentata de:
a) referitor la impozitul pe profit: articolul 21 "Cheltuieli" alineatul 1 conform caruia pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile
b) referitor la TVA: articolul 145 alineatul 2 conform caruia orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul urmatoarelor operatiuni:
- operatiuni taxabile;
- operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in
strainatate;
- operatiuni scutite de taxa, cu drept de deducere a TVA;
Deoarece exista unul sau mai multe contracte de leasing in derulare, firma dvs. nu are posibilitatea sa solicite regimul derogatoriu de declarare a impozitelor, taxelor si contributiilor la organul fiscal de administrare reglementat prin OMFP 1221/2009. Regimul de declarare derogatoriu presupune atat depunerea la alte termene si in alte conditii decat cele uzuale a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cat si nedepunerea acestora pentru intreaga perioada declarata pentru inactivitate. Datorita faptului ca se primesc lunar facturi de la societatea de leasing, firma dvs. este obligata sa declare pentru fiecare perioada fiscala suma TVA deductibila la randul 21 din decontul de TVA denumit "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%". Pentru aceasta suma nu se exercita dreptul de deducere datorita faptului ca vehiculul respectiv nu este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice. In aceasta situatie, la randul 26 "SUB-TOTAL TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SI ART. 145^1 SAU ART. 147 SI ART. 145.1", suma TVA dedusa va fi zero. De asemenea, trebuie sa aveti in vedere ca operatiunea trebuie raportata, semestrial, prin declaratia cod 394 chiar daca nu s-a exercitat dreptul de deducere a TVA aferenta sumei inscrisa in factura locatorului.

In concluzie, pentru intreaga perioada de inactivitate declarata nu este admisa deducerea cheltuielilor efectuate si a sumei TVA aferente unui contract de leasing in derulare sau al oricarui contract de achizitii servicii (utilitati, chirie, telefoane, etc.). Din inregistrarea cheltuielilor pe intreaga perioada de inactivitate temporara, firma respectiva va inregistra o pierdere contabila si fiscala care nu va putea fi dedusa din profiturile aferente perioadelor viitoare, la reluarea activitatii. In mod similar, nici suma TVA limitata la deducere in perioada de suspendare nu va putea fi dedusa la data reinceperii activitatii.
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca pentru intreaga perioada de suspendare a activitatii, se considera ca persoana impozabila respectiva desfasoara exclusiv operatiuni scutite fara drept de deducere a TVA. Din acest motiv, la intrarea in perioada de suspendare voluntara a activitatii trebuie ajustat dreptul de deducere a TVA aferenta imobilizarilor corporale si necorporale, dar si suma TVA aferenta stocurilor de marfuri.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare facturi de leasing in cazul unei societati suspendate. TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016