Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrare facturi de leasing in cazul unei societati suspendate. TVA

08-Iun-2011
4797
Problema:
As dori sa stiu ce se intampla cu facturile de leasing (in cazul meu firma are 3 leasing-uri) in cazul unei firme suspendate la Registrul Comertului pe o perioada de 3 ani?

Am aflat ca in momentul suspendarii firma nu mai figureaza de exemplu pe site-ul mfinante cu atribut fiscal RO, aceasta nemafiind platitoare de TVA pe perioada suspendarii. La mine, la Craiova, pentru firmele suspendate nu se mai primeste Declaratia 300, insa in alta parte chiar mi-au cerut Declaratia 300 intr-o luna cand am uitat sa-l depun pentru o astfel de firma.

Intrebarea este: aceste facturi de leasing se inregistreaza normal pe ct de 167,666 si 4426 in fiecare luna, iar TVA deductibila se depune in decont normal sau nu se inregistreaza nimic lunar, iar in momentul activarii se inregistreaza toate facturile de leasing pe ct.167,117.4 (dobanda) si 4426 si se inscrie TVA deductibila aferenta tuturor facturilor la randul regularizari TVA?

Solutie:
Legea societatilor comerciale permite suspendarea temporara a activitatii unei firme, caz in care se considera ca firma respectiva se afla in inactivitate temporara. De aici se poate deduce faptul ca in perioada declarata de inactivitate firma respectiva nu mai poate realiza venituri, dar poate inregistra cheltuieli. In situatia prezentata, firma pe care o reprezentati poate inregistra cheltuieli si alte operatiuni specifice derularii unui contract de leasing financiar. Deoarece in aceasta perioada firma nu realizeaza venituri, cheltuielile generate de amortizarea autoturismului si suportarea dobanzii in cadrul contractului de leasing sunt nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Suma TVA inscrisa in factura locatorului urmeaza acelasi regim fiscal de nedeductibilitate datorita faptului ca in aceasta perioada nu se realizeaza operatiuni taxabile.

Baza legala pentru aplicarea acestui tratament fiscal este reprezentata de:
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

a) referitor la impozitul pe profit: articolul 21 "Cheltuieli" alineatul 1 conform caruia pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile
b) referitor la TVA: articolul 145 alineatul 2 conform caruia orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul urmatoarelor operatiuni:
- operatiuni taxabile;
- operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in
strainatate;
- operatiuni scutite de taxa, cu drept de deducere a TVA;
Deoarece exista unul sau mai multe contracte de leasing in derulare, firma dvs. nu are posibilitatea sa solicite regimul derogatoriu de declarare a impozitelor, taxelor si contributiilor la organul fiscal de administrare reglementat prin OMFP 1221/2009. Regimul de declarare derogatoriu presupune atat depunerea la alte termene si in alte conditii decat cele uzuale a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cat si nedepunerea acestora pentru intreaga perioada declarata pentru inactivitate. Datorita faptului ca se primesc lunar facturi de la societatea de leasing, firma dvs. este obligata sa declare pentru fiecare perioada fiscala suma TVA deductibila la randul 21 din decontul de TVA denumit "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%". Pentru aceasta suma nu se exercita dreptul de deducere datorita faptului ca vehiculul respectiv nu este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice. In aceasta situatie, la randul 26 "SUB-TOTAL TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SI ART. 145^1 SAU ART. 147 SI ART. 145.1", suma TVA dedusa va fi zero. De asemenea, trebuie sa aveti in vedere ca operatiunea trebuie raportata, semestrial, prin declaratia cod 394 chiar daca nu s-a exercitat dreptul de deducere a TVA aferenta sumei inscrisa in factura locatorului.

In concluzie, pentru intreaga perioada de inactivitate declarata nu este admisa deducerea cheltuielilor efectuate si a sumei TVA aferente unui contract de leasing in derulare sau al oricarui contract de achizitii servicii (utilitati, chirie, telefoane, etc.). Din inregistrarea cheltuielilor pe intreaga perioada de inactivitate temporara, firma respectiva va inregistra o pierdere contabila si fiscala care nu va putea fi dedusa din profiturile aferente perioadelor viitoare, la reluarea activitatii. In mod similar, nici suma TVA limitata la deducere in perioada de suspendare nu va putea fi dedusa la data reinceperii activitatii.
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca pentru intreaga perioada de suspendare a activitatii, se considera ca persoana impozabila respectiva desfasoara exclusiv operatiuni scutite fara drept de deducere a TVA. Din acest motiv, la intrarea in perioada de suspendare voluntara a activitatii trebuie ajustat dreptul de deducere a TVA aferenta imobilizarilor corporale si necorporale, dar si suma TVA aferenta stocurilor de marfuri.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrare facturi de leasing in cazul unei societati suspendate. TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"