Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea din oficiu se face daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp. OPANAF nr. 2921/2016

28-Oct-2016
586

ANAF reaminteste faptul ca acei contribuabilii care nu depun in termenele prevazute de legislatia in vigoare declaratia de inregistrare fiscala ca platitor de salarii sunt inregistrati fiscal din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial si care coreleaza o astfel de procedura cu prevederile noului sistem fiscal.

Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2921/2016 (OANAF 2921/2016) pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii a aparut in Monitorul Oficial din 26.10.2016, Partea I, nr. 850, data de la care este in vigoare.

Potrivit normelor in vigoare, obligatia inregistrarii fiscale revine subiectilor de drept fiscal ce intra intr-un raport juridic fiscal, in vederea luarii in evidenta si obtinerii codului de identificare fiscala. Astfel, documentul publicat astazi vizeaza persoanele fizice si firmele, precum si entitatile fara personalitate juridica si sediile secundare ale acestora care trebuie sa se inregistreze ca platitori de impozit pe salarii.

Totusi, procedura inregistrarii din oficiu nu se aplica, persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit, cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale.

Concret, potrivit actului normativ amintit, exista deacum doua modalitati prin care organul fiscal competent, prin compartimentele sale de specialitate, realizeaza inregistrarea fiscala a contribuabililor. Concret, este vorba despre:

• inregistrarea din oficiu, pe baza constatarilor compartimentelor cu atributii de administrare fiscala;

• inregistrarea la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

De altfel, in cazul in care inregistrarea din oficiu se realizeaza pe baza constatarilor compartimentelor fiscale responsabile sau a organelor de inspectie fiscala, acestea intocmesc si transmit o solicitare motivata, insotita de copii de pe actele care au stat la baza formularii solicitarii.

Daca inregistrarea fiscala apare ca urmare a cererii formulate de o alta autoritate ce administreaza creante fiscale, documentul prevede obligatia transmiterii unei solicitari motivate de catre respectiva autoritate organului fiscal competent, solicitare ce trebuie semnata de conducatorul autoritatii solicitante si care va contine atat dovada faptului ca acel contribuabil a carui inregistrare fiscala va fi solicitata este subiect al unui raport juridic fiscal, cat si toate elementele de identificare ale acestuia, prin care se intelege: denumire /nume si prenume, adresa si, dupa caz, cod numeric personal.

Continuarea aici.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea din oficiu se face daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp. OPANAF nr. 2921/2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"