Inregistrarea din oficiu se face daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp. OPANAF nr. 2921/2016
ANAF reaminteste faptul ca acei contribuabilii care nu depun in termenele prevazute de legislatia in vigoare declaratia de inregistrare fiscala ca platitor de salarii sunt inregistrati fiscal din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial si care coreleaza o astfel de procedura cu prevederile noului sistem fiscal.
Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2921/2016 (OANAF 2921/2016) pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii a aparut in Monitorul Oficial din 26.10.2016, Partea I, nr. 850, data de la care este in vigoare.
Potrivit normelor in vigoare, obligatia inregistrarii fiscale revine subiectilor de drept fiscal ce intra intr-un raport juridic fiscal, in vederea luarii in evidenta si obtinerii codului de identificare fiscala. Astfel, documentul publicat astazi vizeaza persoanele fizice si firmele, precum si entitatile fara personalitate juridica si sediile secundare ale acestora care trebuie sa se inregistreze ca platitori de impozit pe salarii.
Totusi, procedura inregistrarii din oficiu nu se aplica, persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit, cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale.
Concret, potrivit actului normativ amintit, exista deacum doua modalitati prin care organul fiscal competent, prin compartimentele sale de specialitate, realizeaza inregistrarea fiscala a contribuabililor. Concret, este vorba despre:
• inregistrarea din oficiu, pe baza constatarilor compartimentelor cu atributii de administrare fiscala;
• inregistrarea la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.
De altfel, in cazul in care inregistrarea din oficiu se realizeaza pe baza constatarilor compartimentelor fiscale responsabile sau a organelor de inspectie fiscala, acestea intocmesc si transmit o solicitare motivata, insotita de copii de pe actele care au stat la baza formularii solicitarii.
Daca inregistrarea fiscala apare ca urmare a cererii formulate de o alta autoritate ce administreaza creante fiscale, documentul prevede obligatia transmiterii unei solicitari motivate de catre respectiva autoritate organului fiscal competent, solicitare ce trebuie semnata de conducatorul autoritatii solicitante si care va contine atat dovada faptului ca acel contribuabil a carui inregistrare fiscala va fi solicitata este subiect al unui raport juridic fiscal, cat si toate elementele de identificare ale acestuia, prin care se intelege: denumire /nume si prenume, adresa si, dupa caz, cod numeric personal.
Continuarea aici.
Atentie contabili!
Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme