Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea din oficiu se face daca o firma nu se inregistreaza fiscal la timp. OPANAF nr. 2921/2016

28-Oct-2016
2203

ANAF reaminteste faptul ca acei contribuabilii care nu depun in termenele prevazute de legislatia in vigoare declaratia de inregistrare fiscala ca platitor de salarii sunt inregistrati fiscal din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial si care coreleaza o astfel de procedura cu prevederile noului sistem fiscal.

Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2921/2016 (OANAF 2921/2016) pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii a aparut in Monitorul Oficial din 26.10.2016, Partea I, nr. 850, data de la care este in vigoare.

Potrivit normelor in vigoare, obligatia inregistrarii fiscale revine subiectilor de drept fiscal ce intra intr-un raport juridic fiscal, in vederea luarii in evidenta si obtinerii codului de identificare fiscala. Astfel, documentul publicat astazi vizeaza persoanele fizice si firmele, precum si entitatile fara personalitate juridica si sediile secundare ale acestora care trebuie sa se inregistreze ca platitori de impozit pe salarii.

Totusi, procedura inregistrarii din oficiu nu se aplica, persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit, cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale.

Concret, potrivit actului normativ amintit, exista deacum doua modalitati prin care organul fiscal competent, prin compartimentele sale de specialitate, realizeaza inregistrarea fiscala a contribuabililor. Concret, este vorba despre:

• inregistrarea din oficiu, pe baza constatarilor compartimentelor cu atributii de administrare fiscala;

• inregistrarea la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.

De altfel, in cazul in care inregistrarea din oficiu se realizeaza pe baza constatarilor compartimentelor fiscale responsabile sau a organelor de inspectie fiscala, acestea intocmesc si transmit o solicitare motivata, insotita de copii de pe actele care au stat la baza formularii solicitarii.

Daca inregistrarea fiscala apare ca urmare a cererii formulate de o alta autoritate ce administreaza creante fiscale, documentul prevede obligatia transmiterii unei solicitari motivate de catre respectiva autoritate organului fiscal competent, solicitare ce trebuie semnata de conducatorul autoritatii solicitante si care va contine atat dovada faptului ca acel contribuabil a carui inregistrare fiscala va fi solicitata este subiect al unui raport juridic fiscal, cat si toate elementele de identificare ale acestuia, prin care se intelege: denumire /nume si prenume, adresa si, dupa caz, cod numeric personal.

Continuarea aici.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016