Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea fiscala a PFA, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice

03-Dec-2008
5492

Multumim Revistei Romane de Fiscalitate

dir. ex. Cristian Nicolae Stoina, D.G.F.P. ? M.B.

Avand in vedere modificarile intervenite in anul 2008 cu privire la autorizarea persoanelor fizice (PFA), am considerat importanta abordarea modului de autorizare si a inregistrarii fiscale a acestora.

1. Accesul la activitatea economica, procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii si regimul juridic al persoanelor fizice autorizate (PFA) sa desfasoare activitati economice, precum si al intreprinderilor individuale si familiale sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), de catre intreprinderile individuale si intreprinderile familiale (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 328 din 25.04.2008).

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

De precizat este faptul ca aceasta ordonanta de urgenta nu se aplica profesiilor liberale, precum si acelor activitati economice a caror desfasurare este organizata si reglementata prin legi speciale.

De asemenea, nu se aplica acelor activitati economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restrictii de desfasurare sau alte interdictii.

Activitatea economica este definita astfel: ?activitatea agricola, industriala, comerciala, desfasurata pentru obtinerea unor bunuri sau servicii a caror valoare poate fi exprimata in bani si care sunt destinate vanzarii ori schimbului pe pietele organizate sau unor beneficiari determinati ori determinabili, in scopul obtinerii unui profit?.

Una din noutatile aduse prin acest act normativ este definirea intreprinderii individuale si inlocuirea asociatiei familiale cu intreprindere familiala, ambele fara personalitate juridica:

- intreprindere individuala ? intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica;
- intreprindere familiala ? intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica, impreuna cu familia sa.

O alta noutate o constituie faptul ca, potrivit acestui act normativ, intreprinzatorul persoana fizica, titular al intreprinderii individuale, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, in timp ce persoana fizica autorizata si intreprinderea familiala nu pot angaja terte persoane cu contract de munca.

Potrivit art. 3. alin. (1) din Legea nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, incluzand si O.U.G. nr. 44/2008, ?inmatricularea persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale in registrul comertului si inregistrarea fiscala a acestora se fac pe baza rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, potrivit legii speciale, fara a fi necesara pronuntarea de catre judecatorul delegat a incheierii prevazute la art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.?

Daca, potrivit Legii nr. 300/2004, in cazul desfasurarii activitatii, ?in contextul dreptului de stabilire, asociatia familiala se constituia din membrii de familie care au domiciliul sau resedinta in Romania?, potrivit O.U.G. nr. 44/2008, art. 3. alin. (1), ?in temeiul dreptului la libera initiativa, al dreptului la libera asociere si al dreptului de stabilire, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege?.

2. Potrivit art. 46. din Codul fiscal, veniturile din activitati independente cuprind: veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

Avand in vedere prevederile art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, contribuabilii, precum si asociatiile fara personalitate juridica, care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent o declaratie referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie de la aceasta prevedere contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.

De asemenea, contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal au obligatia sa depuna o declaratie privind venitul estimat, in termen de 15 zile de la incheierea contractului intre parti. Declaratia privind venitul estimat se depune odata cu inregistrarea la organul fiscal a contractului incheiat intre parti.

Veniturile platite pentru care platitorii au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate (art. 52. alin. (1) din Codul fiscal) sunt:

? venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
? venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
? venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
? venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, altele decat cele mentionate la art. 78 alin. (1) lit. e);
? venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
? venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV, care nu genereaza o persoana juridica.

Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente, pentru care platile anticipate se fac prin retinere la sursa de catre platitorii de venituri, au obligatia, in vederea inregistrarii, sa depuna la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala (Codul de procedura fiscala art. 72 alin. (5)).

Trebuie precizat faptul ca, pentru veniturile asimilate salariilor, beneficiarii acestora nu au obligatia sa se inregistreze fiscal. Este vorba despre:

- indemnizatia lunara bruta, precum si suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societati nationale, societati comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si la regiile autonome;
- indemnizatia lunara a asociatului unic, la nivelul valorii inscrise in declaratia de asigurari sociale;
- indemnizatia administratorilor, precum si suma din profitul net cuvenite administratorilor societatilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor;
- orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor.

Potrivit art. 152 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ?remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii (...)?.

3. Inregistrarea fiscala a acestor contribuabili este reglementata de Codul de procedura fiscala, la art. 72 ?Obligatia de inregistrare fiscala?.

In cazul persoanelor fizice, codul de identificare fiscala este:

? pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
? pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
? pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (de ex. PFA), codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se inregistreaza fiscal potrivit procedurii speciale in materie.

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau dobandirii calitatii de angajator, in cazul persoanelor fizice.

Modelul si continutul formularelor de inregistrare fiscala sunt aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 262/2007:

a) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane (020), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/2

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior (de exemplu: contract de inchiriere, drepturi de autor, conventii civile, contract de mandat).

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

b) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice straine (030), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/3.

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice straine, altele decat persoanele fizice straine care desfasoara in mod independent activitati economice autorizate sau care exercita profesii libere cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

c) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (070), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/5

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane sau straine care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (ca PFA), in conformitate cu prevederile legale, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul.

Declaratiile se depun direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Pentru toti contribuabilii prezentati mai sus, care se inregistreaza prin reprezentant fiscal, organul fiscal competent este cel care administreaza persoana impozabila care are calitatea de reprezentant fiscal.

d) Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului (050), cod M.F.P. 14.13.04.16

Se completeaza si se depune in cazul in care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social ori in cazul in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal declarat anterior.

Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare, si va fi insotita de documente care sa faca dovada detinerii sau ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal al contribuabilului.

Domiciliul fiscal este reglementat de art. 32 din Codul de procedura fiscala, astfel:

- pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
- pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

Adresa unde locuiesc efectiv este adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

In cazul celorlalte creante fiscale ale bugetului general consolidat, prin domiciliu fiscal se intelege domiciliul reglementat, potrivit dreptului comun, sau sediul social inregistrat, potrivit legii.

Inregistrarea din punctul de vedere al TVA a persoanelor fizice

Potrivit art. 153 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:

(1) Persoana impozabila care este stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:

a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

b) daca in cursul unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau depasit acest plafon.

c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica si pentru persoana impozabila care:

a) efectueaza operatiuni in afara Romaniei care dau drept de deducere a taxei, conform art. 145 alin. (2) lit. b);
b) efectueaza operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3).

(3) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile persoanei tratate ca persoana impozabila numai pentru ca efectueaza ocazional livrari intracomunitare de mijloace de transport noi.

Norme metodologice:

66. (1) In cazul in care o persoana este obligata sa solicite inregistrarea in conditiile art. 153 alin. (1), (2), (4), (5) sau (7) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane se va considera valabila incepand cu:

a) data comunicarii certificatului de inregistrare, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. a) si, dupa caz, alin. (2), (4) sau (5) din Codul fiscal;

b) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;

c) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. b) si, dupa caz, la alin. (2) din Codul fiscal;

d) prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a comunicat persoanei impozabile actul administrativ de inregistrare, in cazul prevazut la art. 153 alin. (7) din Codul fiscal.

( 2) In aplicarea art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, activitatea economica se considera ca fiind inceputa din momentul in care o persoana intentioneaza sa efectueze o astfel de activitate. Intentia persoanei trebuie apreciata in baza elementelor obiective, de exemplu, faptul ca aceasta incepe sa angajeze costuri si/sau sa faca investitii pregatitoare necesare initierii unei activitati economice.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, conform art. 153 din Codul fiscal, codul de inregistrare in scopuri de TVA, pentru persoanele fizice (si PFA), este codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent, precedat de prefixul ?RO?.

Persoanele fizice (si PFA) vor utiliza codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru operatiunile reglementate de titlul VI ?Taxa pe valoarea adaugata? din Codul fiscal si se inregistreaza prin depunerea formularului (020) ?Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane?. Fac exceptie persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau care exercita profesii libere.

Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor fizice definite mai sus este, dupa caz:

- data comunicarii certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, daca aplica regimul normal de taxa de la inceperea activitatii;
- prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in scopuri de TVA, ca urmare a depasirii plafonului de scutire sau prin optiune, ulterior inceperii activitatii.

In relatia cu organul fiscal, persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA utilizeaza:

- codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru declararea si plata taxei pe valoarea adaugata;
- codul numeric personal, pentru celelalte impozite si taxe, inclusiv pentru impozitul pe venit.

4. Tinand cont de faptul ca, incepand cu anul 2008, o problema destul de discutata o constituie autorizarea, inregistrarea fiscala si inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor fizice care realizeaza venituri din vanzarea constructiilor si a terenurilor, consider ca se impun cateva precizari cu privire la aceasta operatiune:

Potrivit Codului comercial, faptele de comert sunt definite astfel:

?Cumpararile de produse sau marfuri spre a se revinde, fie in natura, fie dupa ce se vor fi lucrat sau pus in lucru, ori numai spre a se inchiria; asemenea si cumpararea spre a se revinde, de obligatiuni ale Statului sau alte titluri de credit circuland in comert?.

Avand in vedere definitia faptelor de comert (din Codul comercial) si a activitatii economice (O.U.G. nr. 44/2008), precum si prevederile pct. 66 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand o persoana fizica (si PFA) cumpara spre revanzare sau angajeaza costuri pentru initierea unei activitati economice trebuie sa se autorizeze si sa se inregistreze fiscal.

Potrivit Codului de procedura fiscala, declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit (...).

Din punctul de vedere al TVA, persoanele care realizeaza tranzactii imobiliare cu terenuri construibile si constructii noi, care au caracter de continuitate, trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 152 din Codul fiscal sau inainte de inceperea activitatii economice, conform prevederilor art. 153 din Codul fiscal.

Desi prin Codul fiscal nu este definit caracterul de ?continuitate?, construirea unui bloc de locuinte sau cu alte destinatii constituie o activitate economica, chiar daca vanzarea a fost efectuata printr-o singura tranzactie.

Potrivit Codului fiscal, pentru tranzactiile imobiliare efectuate ocazional persoanele fizice (si PFA) nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA.

Prin aceasta prezentare, am incercat sa vin in sprijinul persoanelor fizice care desfasoara activitati independente (ca PFA) si care au aceleasi obligatii fiscale ca si persoanele juridice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea fiscala a PFA, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"