Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?

04-Ian-2018
992

In analiza urmatoare, vom discuta despre o societate care are la aceeasi adresa atat sediul social (o camera), cat si punctul de lucru (hala de productie). Incepand cu ianuarie 2018, societatea va avea 16 angajati.

Vom stabili ce documente sunt necesare si care este baza legala.

Iata raspunsul specialistului!

Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social indiferent cat de mica este diferenta, daca adresa este distincta, face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

In concluzie, avand in vedere dispozitiile legale de mai sus urmeaza ca noul spatiu sa fie declarat ca sediu secundar (punct de lucru) din momentul in care societatea decide utilizarea in activitatea economica a acestuia. Avand in vedere ca potrivit premiselor enuntate in intrebarea dumneavoastra sediul secundar este deja infiintat si inregistrat conform dispozitiilor legii societatilor nr. 31/1990 si a Registrului comertului nr. 26/1990 urmeaza a fi efectuata analiza doar din perspectiva inregistrarii speciale determinate de calitatea de angajator. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Potrivit dispozitiilor din Legea nr. 273/2006 termenul stabilit pentru indeplinirea obligatiei de declarare este prevazut doar pentru puctele de lucru nou infiintate nu si pentru cele deja existente si care ulterior indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Lege cum este angajarea ulterioara a unui numar egal sau mai mare decat plafonul de 5 salariati. Avand in vedere faptul ca art. 85 alin. (5) din Codul de procedura fiscala precizeaza faptul ca prevederile articolului nu sunt aplicabile in cazul sediilor secundare care se infiinteaza potrivit dispozitiilor speciale ale legii finantelor publice, precum si faptul ca ipoteza depasirii numarului de salariati nu se regaseste reglementata la alin. (1), consideram ca termenul de declarare nu este cel general de 30 de zile prevazut de art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala ci este aplicabil, mutatis mutandis, termenul special, mai scurt, de 15 zile, prevazut de reglementarea speciala, chiar daca nu pentru situatia analizata.

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii

Asadar, consideram ca termenul de inregistrare fiscala in conditiile Legii nr. 273/2006 se realizeaza prin depunerea formularului 060 aprobat prin OPANAF nr. 3725/2017 in termen de 15 zile de la indeplinirea conditiei privind numarul minim de salariati.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?":
Rating:

Nota: 3.5 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Lucratorii sezonieri din turism ar putea primi indemnizatie de somaj dupa doar 6 luni lucrate
    • Un nou proiect de modificare si completare a legii asigurarilor de somaj a fost initiat de parlamentarii. Acest proiect vizeaza categoriile de personal sezonier din domeniul turismului si din cel hotelier, si prevede ca lucratorii sa beneficieze de indemnizatie de somaj daca au un stagiu de cotizare de minimum sase luni in ultimul an dinaintea inregistrarii cererii. In prezent, legea prevede ca somajul sa fie acordat la un stagiu de cotizare de 12 luni din ultimele 24 de luni premergatoare datei...» citeste mai departe aici

  • Conditiile de prescriere a datoriilor fiscale ale unei societati
    • Despre prescrierea obligatiilor fiscale ale unei societati vorbeste Otilia Roman, consultant fiscal portalcodulfiscal.ro, care ofera toate lamuririle de care aveti nevoie pentru a intelege cand si in ce conditii sunt perimate datoriile unei companii, dupa trecerea termenului de cinci ani. Accesoriile datorate de contribuabil pentru neachitarea in termen a datoriilor bugetare sunt reglementate de Codul de procedura fiscala, atat de cel valabil pana la data de 01 ianuarie 2016, cat si de cel...» citeste mai departe aici

  • S-a dat start accesarii fondurilor europene pentru formare profesionala
    • S-a dat start depunerii proiectelor pentru formarea profesionala a persoanelor defavorizate din zona Delta Dunarii, program ce dispune de un buget de 3,5 milioane de euro. Angajatorii, organizatiile patronale, asociatiile si fundatiile, intreprinderile sociale de insertie, dar si furnizorii de formare profesionala, toti pot adera la fondurile Uniunii Europene, daca indeplinesc conditiile din Ghidul solicitantului. Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman (POCU), din...» citeste mai departe aici

  • BRI: Fondurile care ofera credite ar putea avea criterii mai stricte
    • Banca Reglementelor Internationale (BRI), din care face parte si BNR, cere ca regulile de acordare a fondurilor care ofera credite sa fie inasprite. Aceasta solicita ca reglementarile destinate asigurarii sectorului bancar, care au fost introduse dupa criza financiara mondiala din 2008, sa fie extinse si catre fondurile pentru credite, asa-zisele banci din umbra, si firmelor de tip fintech. Desi intoducerea politicilor “macroprudentiale” a fost considerata o inovatie majora dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016