Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In analiza urmatoare, vom discuta despre o societate care are la aceeasi adresa atat sediul social (o camera), cat si punctul de lucru (hala de productie). Incepand cu ianuarie 2018, societatea va avea 16 angajati.
Vom stabili ce documente sunt necesare si care este baza legala.
Iata raspunsul specialistului!
Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social indiferent cat de mica este diferenta, daca adresa este distincta, face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.
In concluzie, avand in vedere dispozitiile legale de mai sus urmeaza ca noul spatiu sa fie declarat ca sediu secundar (punct de lucru) din momentul in care societatea decide utilizarea in activitatea economica a acestuia. Avand in vedere ca potrivit premiselor enuntate in intrebarea dumneavoastra sediul secundar este deja infiintat si inregistrat conform dispozitiilor legii societatilor nr. 31/1990 si a Registrului comertului nr. 26/1990 urmeaza a fi efectuata analiza doar din perspectiva inregistrarii speciale determinate de calitatea de angajator. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Potrivit dispozitiilor din Legea nr. 273/2006 termenul stabilit pentru indeplinirea obligatiei de declarare este prevazut doar pentru puctele de lucru nou infiintate nu si pentru cele deja existente si care ulterior indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Lege cum este angajarea ulterioara a unui numar egal sau mai mare decat plafonul de 5 salariati. Avand in vedere faptul ca art. 85 alin. (5) din Codul de procedura fiscala precizeaza faptul ca prevederile articolului nu sunt aplicabile in cazul sediilor secundare care se infiinteaza potrivit dispozitiilor speciale ale legii finantelor publice, precum si faptul ca ipoteza depasirii numarului de salariati nu se regaseste reglementata la alin. (1), consideram ca termenul de declarare nu este cel general de 30 de zile prevazut de art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala ci este aplicabil, mutatis mutandis, termenul special, mai scurt, de 15 zile, prevazut de reglementarea speciala, chiar daca nu pentru situatia analizata.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
SGR Sistemul Garantie-Returnare Obligatii fiscal-contabile
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Impozit pe salariu si obligatii de plata pentru punct de lucru. Cand se cere anularea CIF?Primele declaratii care se amana in luna februarie 2013Inregistrarea si administrarea contribuabililor nerezidenti - apr. 2008Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF persoanele fiziceStudiu de caz: Obligatiile declarative si de impozitare aferente contractului pe drepturi de autor pe o perioada de un anUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Daca firmele trec la impozitul de 3% mai este necesara depunerea D700?Joi, 7 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024Cum pot trece firmele de la regimul micro la cel pe profit in timpul anuluiCalendar ANAF februarie 2024. Ce declaratii fiscale trebuie sa depuna contribuabilii si termenele limitaArticole similare
Tratament fiscal pentru contributiile sociale obligatorie. Venituri din tranzactionarea titlurilor de valoareAtentie: cele 9 obligatii declarative ale lunii octombrie pe care trebuie sa le depuneti electronic!REMINDER: Data de 25 septembrie, termenul limita pentru depunerea a noua declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta pe 29 februarie 2024Impozitul pe constructii in 2014. Suntem obligati sa depunem formularul 100?Ultimele articole
Fondul de rulment: tot ce trebuie sa stiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in luna martie 2024D208, modificata prin Ordinul 253/2024. Ce schimbari au fost aduse formularuluiCalendar ANAF: Joi, 29 februarie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Contribuabilii beneficiaza de reduceri ale impozitului pe profit si micro si pentru anul fiscal 2023Sfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<