Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?

04-Ian-2018
1364

In analiza urmatoare, vom discuta despre o societate care are la aceeasi adresa atat sediul social (o camera), cat si punctul de lucru (hala de productie). Incepand cu ianuarie 2018, societatea va avea 16 angajati.

Vom stabili ce documente sunt necesare si care este baza legala.

Iata raspunsul specialistului!

Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social indiferent cat de mica este diferenta, daca adresa este distincta, face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

In concluzie, avand in vedere dispozitiile legale de mai sus urmeaza ca noul spatiu sa fie declarat ca sediu secundar (punct de lucru) din momentul in care societatea decide utilizarea in activitatea economica a acestuia. Avand in vedere ca potrivit premiselor enuntate in intrebarea dumneavoastra sediul secundar este deja infiintat si inregistrat conform dispozitiilor legii societatilor nr. 31/1990 si a Registrului comertului nr. 26/1990 urmeaza a fi efectuata analiza doar din perspectiva inregistrarii speciale determinate de calitatea de angajator. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit dispozitiilor din Legea nr. 273/2006 termenul stabilit pentru indeplinirea obligatiei de declarare este prevazut doar pentru puctele de lucru nou infiintate nu si pentru cele deja existente si care ulterior indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Lege cum este angajarea ulterioara a unui numar egal sau mai mare decat plafonul de 5 salariati. Avand in vedere faptul ca art. 85 alin. (5) din Codul de procedura fiscala precizeaza faptul ca prevederile articolului nu sunt aplicabile in cazul sediilor secundare care se infiinteaza potrivit dispozitiilor speciale ale legii finantelor publice, precum si faptul ca ipoteza depasirii numarului de salariati nu se regaseste reglementata la alin. (1), consideram ca termenul de declarare nu este cel general de 30 de zile prevazut de art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala ci este aplicabil, mutatis mutandis, termenul special, mai scurt, de 15 zile, prevazut de reglementarea speciala, chiar daca nu pentru situatia analizata.

Asadar, consideram ca termenul de inregistrare fiscala in conditiile Legii nr. 273/2006 se realizeaza prin depunerea formularului 060 aprobat prin OPANAF nr. 3725/2017 in termen de 15 zile de la indeplinirea conditiei privind numarul minim de salariati.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016