Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?

04-Ian-2018
570

In analiza urmatoare, vom discuta despre o societate care are la aceeasi adresa atat sediul social (o camera), cat si punctul de lucru (hala de productie). Incepand cu ianuarie 2018, societatea va avea 16 angajati.

Vom stabili ce documente sunt necesare si care este baza legala.

Iata raspunsul specialistului!

Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social indiferent cat de mica este diferenta, daca adresa este distincta, face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

In concluzie, avand in vedere dispozitiile legale de mai sus urmeaza ca noul spatiu sa fie declarat ca sediu secundar (punct de lucru) din momentul in care societatea decide utilizarea in activitatea economica a acestuia. Avand in vedere ca potrivit premiselor enuntate in intrebarea dumneavoastra sediul secundar este deja infiintat si inregistrat conform dispozitiilor legii societatilor nr. 31/1990 si a Registrului comertului nr. 26/1990 urmeaza a fi efectuata analiza doar din perspectiva inregistrarii speciale determinate de calitatea de angajator. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Potrivit dispozitiilor din Legea nr. 273/2006 termenul stabilit pentru indeplinirea obligatiei de declarare este prevazut doar pentru puctele de lucru nou infiintate nu si pentru cele deja existente si care ulterior indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Lege cum este angajarea ulterioara a unui numar egal sau mai mare decat plafonul de 5 salariati. Avand in vedere faptul ca art. 85 alin. (5) din Codul de procedura fiscala precizeaza faptul ca prevederile articolului nu sunt aplicabile in cazul sediilor secundare care se infiinteaza potrivit dispozitiilor speciale ale legii finantelor publice, precum si faptul ca ipoteza depasirii numarului de salariati nu se regaseste reglementata la alin. (1), consideram ca termenul de declarare nu este cel general de 30 de zile prevazut de art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala ci este aplicabil, mutatis mutandis, termenul special, mai scurt, de 15 zile, prevazut de reglementarea speciala, chiar daca nu pentru situatia analizata.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Vezi detalii
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Vezi detalii

Asadar, consideram ca termenul de inregistrare fiscala in conditiile Legii nr. 273/2006 se realizeaza prin depunerea formularului 060 aprobat prin OPANAF nr. 3725/2017 in termen de 15 zile de la indeplinirea conditiei privind numarul minim de salariati.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea fiscala a unui punct de lucru. Ce presupune?":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar si repartizarea profitului
    • Redam mai jos monografia contabila la inchiderea primului an, in cazul obtinerii de profit, dar si in cazul pierderii, pe care o va intocmi o societate nou-infiintata. O.M.F.P. nr. 3.055/2009 stabileste la punctul 8.9.4 tratamentul aplicat rezultatului exercitiului financiar, rezultatului reportat, repartizarii profitului si acoperirii pierderii contabile. "248. - (1) In contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar. (2) Rezultatul...» citeste mai departe aici

  • Creante si datorii prescrise. Cum le inregistram?
    • Problema fiscala Cand se prescriu creantele si datoriile? Cand se intrerupe termenul de prescriptie? Cum se inregistreaza in contabilitate creantele si datoriile prescrise? Creantele reprezinta drepturi patrimoniale care, conform legii, rezulta din raporturile de drept material fiscal, in timp ce datoriile, din punct de vedere contabil, sunt surse de finantare externe puse la dispozitia unei intreprinderi. 1. Cand se prescriu creantele si datoriile? Creantele fiscale se stabilesc: - Fie prin...» citeste mai departe aici

  • Este mai eficient impozitul pe profit decat impozitul pe venit?
    • Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 79/2017, de la 1 ianuarie 2018 a fost eliminata posibilitatea firmelor sa opteze sa aplice impozitul pe profit in cazul detinerii unui capital social de cel putin 45.000 de lei. Insa, aceasta ordonanta trebuie sa fie aprobata prin lege de catre Parlament. Proiectul de lege privind aprobarea OUG nr. 79/2017 prevede reintroduce posibilitatea firmelor care au subscris un capital social reprezentând cel putin suma de 45.000 de lei...» citeste mai departe aici

  • Cand intervine obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare
    • Daca nu sunt inregistrate si nu au obligatia sa se inregistreze normal in scopuri de TVA (conform 316 din Codul fiscal) au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare sau pentru servicii urmatoarele persoane: - persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in martie 2018 si care sunt termenele de depunere
    • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2018. ?Saptamana 5-11 martie Miercuri, 7 martie 1. Formularul 092 - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania. Categorii de contribuabili Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii