Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea intarziata in scopuri de TVA. Care vor fi consecintele fiscale?

27-Iul-2016
11058

In randurile de mai jos, exemplul nostru e reprezentat de o microintreprindere (magazin mixt) care a depasit plafonul de trecere la platitor de TVA in luna aprilie 2016, dar a omis declararea la fisc pentru inregistrare ca platitor. In cazul in care va face aceasta cerere in luna august 2016 si doreste sa-si regularizeze singura in primul decont de TVA (sa calculeze TVA colectata si deductibila), vom vedea incepand cu ce luna trebuie sa faca calculul (luna mai sau luna iunie).

Societatea obtine venituri doar prin casa de marcat. Ca magazin mixt are 2 cote de TVA (9% pentru produsele alimentare si 20% pentru nealimentare). Vom stabili cum va face calculul pentru TVA-ul colectat avand in vedere ca gestiunea e doar valorica.

Daca ar fi depus la timp formalitatile de inregistrare in scopuri de TVA pana la data de 10 mai 2016, inclusiv, societatea respectiva ar fi devenit platitoare de TVA in regim normal incepand cu luna iunie 2016. Astfel, dreptul de deducere a sumei TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii, dar si obligatia colectarii TVA pentru realizarea de operatiuni taxabile ia nastere incepand cu luna iunie 2016.

Trebuie sa aveti in vedere faptul ca, la depunerea formalitatilor de inregistrare in luna august 2016, organul fiscal competent va solicita balanta de verificare la data de 31.12.2015, dar si balanta la 31.07.2016 cu rulaje precedente pentru intervalul ianuarie – iunie 2016. Astfel, inspectorul care va prelua dosarul pentru inregistrarea in scopuri de TVA va constata faptul ca solicitarea inregistrarii s-a efectuat cu intarziere. In acest caz, pentru contraventia constatata, este posibil sa se aplice sanctiunea amenzii. Inregistrarea in scopuri de TVA se va efectua incepand cu luna iunie 2016, chiar daca depunerea formalitatilor s-a efectuat cu intarziere.

De la momentul inregistrarii in scopuri de TVA, va fi necesara inventarierea marfurilor pentru formarea noului pret cu amanuntul, caz in care aveti de ales una din urmatoarele doua posibilitati:
1. sa mentineti pretul de vanzare cu amanuntul, caz in care adaosul comercial va fi diminuat datorita faptului ca pretul va include si TVA care va trebui colectata in beneficiul bugetului de stat;
2. sa majorati pretul de vanzare cu amanuntul, prin includerea TVA care trebuie colectata in beneficiul bugetului de stat in noul pret de vanzare, caz in care adaosul comercial va ramane nemodificat datorita faptului TVA se va adauga la pretul cu amanuntul practicat pana la momentul inregistrarii in scopuri de TVA.

Concomitent cu inventarierea, produsele alimentare si nealimentare trebuie marcate distinct, pe coduri, pentru a se aplica, corect, cota TVA aferenta de 9% sau 20%. In acest caz, trebuie sa va adresati si distribuitorului casei de marcat pentru setarea corespunzatoare a acesteia in vederea evidentierii TVA pe bonul fiscal cota TVA aplicata si suma acesteia in total valoare de vanzare cu amanuntul.

Astfel, la aceasta data, avand in vedere faptul ca in luna iunie si iulie 2016 marfurile au fost vandute fara TVA, colectarea retroactiva a TVA este o munca laborioasa: se stabileste valoarea marfurilor alimentare si nealimentare vandute, iar cota TVA corespunzatoare fiecarei grupe de marfuri se aplica la valoarea totala incasata prin casa de marcat electronica fiscala.

Suma TVA astfel colectata, se va inregistra in evidenta contabila prin formula 635 = 4427 si se va raporta in primul decont de TVA cod 300, la randul “Regularizari taxa colectata". Daca delimitarea produselor alimentare de cele nealimentare nu poate fi efectuata datorita modului de organizare a gestiunii, colectarea TVA se efectueaza prin aplicarea cotei standard TVA 20%.
De asemenea, se va exercita si dreptul de deducere, suma TVA dedusa fiind raportata prin decontul de TVA cod 300 la randul 30“Regularizari taxa dedusa".

In alta ordine de idei, in eventualitatea unei inspectii fiscale privind TVA pentru perioada respectiva, daca suma TVA colectata va fi mai mare decat cea dedusa, pentru suma TVA nevirata bugetului de TVA pentru perioada 25 iulie 2016 (termen pentru luna iunie 2016) – 25 septembrie 2016 (termen pentru luna august 2016) vor fi calculate accesorii constand in majorari, dobanzi, penalitati.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea intarziata in scopuri de TVA. Care vor fi consecintele fiscale?":
Rating:

Nota: 3.85 din 10 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?
    • In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica? Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator: “In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria...» citeste mai departe aici

  • Precizari DGRFP: Modificarile aduse "Decontului de TVA". NOUL Formular 300
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti a remis, joi- 22 august, un comunicat de presa in care vine in ajutorul contribuabililor cu precizari privind modificarile aduse Formularului 300 - "Decont de taxa pe valoarea adaugata" . Asadar, iata care sunt principalele modificari amintite de sursa citata: Prin noul Formular 300 adoptat prin OPANAF 2227/2019 s-a introdus posibilitatea depunerii D300 de catre succesori. Acest lucru este posibil in conditiile in care codul de...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

  • Scutire impozit pe profit reinvestit. Monografie contabila
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in urmatoarea situatie: O companie a achizitionat 2 autobetoniere noi cu cod clasificatie 2.1.20.3.1. Compania a ales amortizarea liniara cu durata de amortizare 6 ani, in nomenclator este intre 4 - 8 ani. Este toata valoarea amortizarii lunare fiscale egala cu cea contabila? Este corect sa se faca diminuarea impozitului pe profit cu 16/100? Care sunt inregistrarile contabile? Raspunsul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016