Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In conditiile in care o societate este executata silit si, implicit, toate bunurile mobile si imobile sunt scoase la licitatie, in contabilitatea raman inca niste semne de intrebare, mai ales din partea asociatilor.
In materialul de fata vom discuta despre situatia unei firme care a fost executata silit de Primarie pentru impozite pe cladire si teren neplatite. Cladirea a fost scoasa la licitatie si a fost adjudecata cu 38.500 lei, desi in contabilitate este prinsa cu o valoarea de 834.947 lei. Cum se procedeaza la scoaterea bunului din patrimoniu (monografie), facturare? Ce implicatii fiscale sunt?
In conformitate cu prevederile art. 220 si urmatoarele din Codul de procedura fiscala referitoare la regelementarea procedurii de executare silita a creantelor fiscale in cadrul executari silite a bunurilor imobile are loc transferul proprietatii bunurilor apartinand debitorului prin intermediul procedurii de valorificare pentru care organul de executare silita opteaza. Astfel, valorificarea bunurilor sechestrate se realizeaza potrivit intelegerii partilor (cand debitorul insusi efectuaza vanzarea bunului cu acordul organului de executare, prin vanzare directa sau prin vanzare la licitatie. Asadar, daca in primul caz transferul proprietati se realizeaza prin actul incheiat direct intre debitor si cumparator, in cazul celorlalte doua modalitati procedura se realizeaza de catre organul de executare. Conform art. 232 alin. (1) inaintea valorificarii bunurilor, acestea se evalueaza.
Evaluarea se efectueaza de organul de executare silita prin experti evaluatori proprii sau prin experti evaluatori independenti. Desigur ca evaluarea poate sa determine o valoare mai mica decat cea inregistrata in evidente sau este posibil ca in cadrul procedurii de vanzare la licitatie bunul imobil sa fie adjudecat la o valoare inferioara valorii de evaluare. In acest sens art. 250 alin. (11) din Codul de procedura fiscala precizeaza ca pretul de pornire a licitatiei este pretul de evaluare pentru prima licitatie, diminuat cu 25% pentru a doua licitatie si cu 50% pentru urmatoarele licitatii.
In concluzie, din punct de vedere contabil transferul proprietatii bunului din patrimoniul debitorului supus executarii silite in cel al tertului cumparator nu difera de o vanzare a acestor bunuri efectuata chiar de catre societate fie si sub valoarea din contabilitate. Particularitatea executarii silite este inlocuirea vointei debitorului de a valorifica bunul cu cea a organului de executare care urmareste recuperarea creantei ce apartine creditorului bugetar ANAF sau autoritatea administratiei publice locale.
Pentru vanzare urmeaza a se efectua inregistrarea
461 %
7583 Venituri din vanzarea activelor si alte operatiuni de capital – Valoarea trebuie sa fie cea de vanzare determinata in cadrul procedurii de executare silita
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
In succesiune va fi inregistrata descarcarea din gestiune:
6583 Cheltuieli privind activele cedate si alte operatiuni de capital = 212 Constructii
2812 Amortizarea constructiilor
- la nivelul valorii de inregistrare in contabilitate a imobilului
In final urmeaza a se inregistra stingerea obligatiilor corespunzator valorii de vanzare a imobilului
446 Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate = 461 - la nivelul creantelor fata de bugetul local stinse in urma finalizarii procedurii de executare silita.
Eventualele cheltuieli de executare silita suportate de catre societate in calitate de debitor consideram ca vor fi deductibile la calculul rezultatului fiscal in cadrul impozitului pe profit, ele vor fi inregistrate prin intermediul contului 6588 si vor diminua suma alocata stingerii impozitelor si taxelor locale pentru care a fost realizata executarea silita. Consideram ca nu sunt alte implicatii fiscale ca urmare a vanzarii imobilului si a stingerii obligatiilor fiscale constand in impozite si taxe locale in afara celor semnalate mai sus.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
OPANAF nr. 632/2015: aprobarea modelului si continutului formularului 311Sfera de aplicare a dreptului de deducereMAT propune implementarea unui Program de accelerare a dezvoltarii IMM-urilor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele?Achizitiile de la contribuabili inactivi | Anularea inregistrarii in scopuri de TVAAmnistia fiscala, publicata in Monitorul Oficial. Cum trebuie aplicata procedura pentru a scapa de penalitati?Ultimele articole
RO e-Factura: CCF a sesizat 6 probleme legate de facturarea in RO e-Factura. Finantele sunt asteptate cu un raspunsReminder ANAF! Intalnirea cu un inspector fiscal la sediul institutiei poate fi programata on-lineVerificare datorii ANAF (lista alba vs lista datornici). Cum poti verifica daca partenerii tai de afaceri au datorii la FISCVenituri asimilate salariilor. Studii de caz utilePrecizari ANAF despre faptul ca institutia ar pune popriri pe conturile romanilor fara vreo instiintare in prealabilArticole similare
Tot ce trebuie sa stii despre functionarea unui PFADeducere TVA limitata pentru auto in leasing. Ce IMPLICATII FISCALE apar?Cum tratam tichetele cadou de la furnizori si acordate salariatilor?Incadrare fiscala pentru cesionare parti sociale. Opinia specialistuluiMicrointreprindere. Ce IMPLICATII FISCALE apar la achizitia unei case de marcat?Ultimele articole
Consecinte pentru firmele care NU respecta obligatia de auditare a situatiilor financiare anualeCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileActiuni ANAF pentru colectarea veniturilor: 4.000 controale fiscale si decizii de impunere de 446 milioane de lei in noiembrie 2023Obiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarAchizitii de marfuri pe baza de bon fiscal. Pana in ce perioada poate fi solicitata factura?Sfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<