Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrari contabile si implicatii fiscale pentru executare silita a unui imobil

03-Aug-2018
1911

In conditiile in care o societate este executata silit si, implicit, toate bunurile mobile si imobile sunt scoase la licitatie, in contabilitatea raman inca niste semne de intrebare, mai ales din partea asociatilor.

In materialul de fata vom discuta despre situatia unei firme care a fost executata silit de Primarie pentru impozite pe cladire si teren neplatite. Cladirea a fost scoasa la licitatie si a fost adjudecata cu 38.500 lei, desi in contabilitate este prinsa cu o valoarea de 834.947 lei. Cum se procedeaza la scoaterea bunului din patrimoniu (monografie), facturare? Ce implicatii fiscale sunt?

Raspunsul specialistului

In conformitate cu prevederile art. 220 si urmatoarele din Codul de procedura fiscala referitoare la regelementarea procedurii de executare silita a creantelor fiscale in cadrul executari silite a bunurilor imobile are loc transferul proprietatii bunurilor apartinand debitorului prin intermediul procedurii de valorificare pentru care organul de executare silita opteaza. Astfel, valorificarea bunurilor sechestrate se realizeaza potrivit intelegerii partilor (cand debitorul insusi efectuaza vanzarea bunului cu acordul organului de executare, prin vanzare directa sau prin vanzare la licitatie. Asadar, daca in primul caz transferul proprietati se realizeaza prin actul incheiat direct intre debitor si cumparator, in cazul celorlalte doua modalitati procedura se realizeaza de catre organul de executare. Conform art. 232 alin. (1) inaintea valorificarii bunurilor, acestea se evalueaza.

Evaluarea se efectueaza de organul de executare silita prin experti evaluatori proprii sau prin experti evaluatori independenti. Desigur ca evaluarea poate sa determine o valoare mai mica decat cea inregistrata in evidente sau este posibil ca in cadrul procedurii de vanzare la licitatie bunul imobil sa fie adjudecat la o valoare inferioara valorii de evaluare. In acest sens art. 250 alin. (11) din Codul de procedura fiscala precizeaza ca pretul de pornire a licitatiei este pretul de evaluare pentru prima licitatie, diminuat cu 25% pentru a doua licitatie si cu 50% pentru urmatoarele licitatii.

In concluzie, din punct de vedere contabil transferul proprietatii bunului din patrimoniul debitorului supus executarii silite in cel al tertului cumparator nu difera de o vanzare a acestor bunuri efectuata chiar de catre societate fie si sub valoarea din contabilitate. Particularitatea executarii silite este inlocuirea vointei debitorului de a valorifica bunul cu cea a organului de executare care urmareste recuperarea creantei ce apartine creditorului bugetar ANAF sau autoritatea administratiei publice locale.

Pentru vanzare urmeaza a se efectua inregistrarea
461 %
7583 Venituri din vanzarea activelor si alte operatiuni de capital – Valoarea trebuie sa fie cea de vanzare determinata in cadrul procedurii de executare silita


4427 Conform pct. 96 alin. (5) din normele de aplicare ale art. 319 alin. (19) din Codul fiscal care precizeaza obligatia executorul judecatoresc sa colecteze TVA numai pentru operatiuni taxabile (este necesara analiza regimului TVA aplicabil imobilului). In cazul bunurilor supuse executarii silite care sunt livrate prin organele de executare silita, factura se intocmeste de catre organele de executare silita pe numele si in contul debitorului executat silit. In factura se face o mentiune cu privire la faptul ca facturarea este realizata de organul de executare silita.

In succesiune va fi inregistrata descarcarea din gestiune:
6583 Cheltuieli privind activele cedate si alte operatiuni de capital = 212 Constructii
2812 Amortizarea constructiilor
- la nivelul valorii de inregistrare in contabilitate a imobilului

In final urmeaza a se inregistra stingerea obligatiilor corespunzator valorii de vanzare a imobilului
446 Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate = 461 - la nivelul creantelor fata de bugetul local stinse in urma finalizarii procedurii de executare silita.

Eventualele cheltuieli de executare silita suportate de catre societate in calitate de debitor consideram ca vor fi deductibile la calculul rezultatului fiscal in cadrul impozitului pe profit, ele vor fi inregistrate prin intermediul contului 6588 si vor diminua suma alocata stingerii impozitelor si taxelor locale pentru care a fost realizata executarea silita. Consideram ca nu sunt alte implicatii fiscale ca urmare a vanzarii imobilului si a stingerii obligatiilor fiscale constand in impozite si taxe locale in afara celor semnalate mai sus.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrari contabile si implicatii fiscale pentru executare silita a unui imobil":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016