Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inspectorii Antifrauda au identificat un circuit de tranzactionare fictiva de bunuri si servicii creat din 46 de firme

03-Nov-2017
283

Inspectorii antifrauda au constatat in urma verificarii a 46 de operatori economici ca a fost creat un circuit de tranzactionare fictiva de bunuri si servicii, in scopul sustragerii de la plata obligatiilor fiscale, prin diminuarea bazei impozabile a profitului si deducerea nelegala a TVA. Prejudiciul adus bugetului general consolidat al statului este in suma de 7.125.369 lei. Totodata, au fost sesizate organele de cercetare penala.

Societatile implicate au inregistrat, in evidenta contabila, achizitii de bunuri si servicii (in functie de domeniul de activitate al fiecareia) de la furnizori, persoane juridice, avand un comportament fiscal inadecvat, de tip fantoma, in scopul diminuarii obligatiilor fiscale datorate bugetului general consolidat al statului.

Au fost infiintate sau reactivate societati, care au pretins realizarea unor activitati economice, al caror scop a fost de a permite celorlalte verigi din lantul de tranzactionare sa realizeze deducerea unor sume de bani, reprezentand impozite si taxe datorate, prin inregistrarea/declararea in evidentele contabile a unor operatiuni fictive de vanzari/cumparari de bunuri sau servicii.

Societatile furnizoare, de tip fantoma, nu inregistrau obligatii fiscale de plata la bugetul de stat intrucat datele inscrise in declaratiile si deconturile de TVA nu generau obligatii de plata. Sumele de bani reprezentand contravaloarea bunurilor si serviciilor, inscrise in facturile emise de societatile cu comportament fiscal inadecvat, au fost rulate prin intermediul conturilor bancare, fiind retrase, in numerar, la perioade scurte de timp, in principal prin intermediul ATM-urilor.

Pe langa rolul de a crea documente de provenienta pentru societatile beneficiare si a sustrage sume de bani de pe circuitul tranzactional, o parte dintre societatile furnizoare au fost infiintate si pentru atragerea nelegala de ajutoare financiare nerambursabile, prin intermediul Programului pentru stimularea infiintarii ?i dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In urma explicatiilor oferite de catre o parte dintre administratorii "furnizorilor", inspectorii antifrauda au constatat cã acestia sunt oameni simpli, fara posibilitati materiale, unii dintre ei fara locuinta sau adapost si cu un nivel scazut de cultura si cunostinte, toate acestea cauzand dificultati in desfasurarea unor activitati economice cu cifre de afaceri de milioane de lei. in realitate, societatile erau administrate de alte persoane.

Sursa: DGAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inspectorii Antifrauda au identificat un circuit de tranzactionare fictiva de bunuri si servicii creat din 46 de firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016