Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intermediere vanzare abonamente reviste. Cum faceti inregistrarile contabile?

15-Iun-2017
4186

In randurile de mai jos, o societate achizitioneaza in data de 5 iunie un abonament revista in valoare de 95 lei (90 lei + 5% TVA) si-l revinde in data de 10 iunie catre o persoana fizica cu valoarea de 105 lei (100 lei + 5% TVA). In cazul intermedierii vanzarii de abonamente reviste/ziare, vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate societatii achizitia si respectiv vanzarea abonamentului de revista si conform carei legislatii.

Daca societatea are ca obiect de activitate intermedierea vanzarii abonamentelor la reviste ori ziare, la contabilizarea operatiunilor se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori (adica intermediarul primeste facturile pe numele sau si emite facturile catre clienti tot in nume propriu). In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In acest caz, pe baza cifrelor prezentate inregistrarile contabile vor fi:

- la primirea facturii cu contravaloarea abonamentului intermediat
% = 401 "Furnizori" 95 lei
461 "Debitori diversi" 90 lei


4426 "TVA deductibila" 5 lei

- la refacturarea abonamentului intermediat
4111 "Clienti" = % 105 lei
461 "Debitori diversi" 90 lei
704 "Venituri din servicii prestate" 10 lei
(sau 708 "Venituri din activitati diverse")
4427 "TVA colectata" 5 lei.

Daca revanzarea abonamentului are un caracter intamplator, la momentul achizitiei neexistand intentia revanzarii acestuia, inregistrarile contabile vor fi:

- la primirea facturii cu contravaloarea abonamentului achizitionat
% = 401 "Furnizori" 95 lei
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" 90 lei
4426 "TVA deductibila" 5 lei

- la facturarea abonamentului in momentul revanzarii
4111 "Clienti" = % 105 lei
461 "Debitori diversi" 90 lei
7588 "Alte venituri din exploatare" 10 lei
(sau 708 "Venituri din activitati diverse")
4427 "TVA colectata" 5 lei.

In ipoteza in care abonamentul nu era la forma digitala, ci la forma tiparita a revistei, in locul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" se poate utiliza contul 604 "Cheltuieli privind materialele nestocate".

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Intermediere vanzare abonamente reviste. Cum faceti inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D208, modificata prin Ordinul 253/2024. Ce schimbari au fost aduse formularului

    • ANAF aduce in atentia contribuabililor modificarile aduse formularului 208 „Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal". Formularul 208 “Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 253/2024 se utilizeaza pentru declararea informatiilor privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimonial...» citeste mai departe aici

  • Depunere D212 in 2024. La ce salariu se raporteaza PFA-urile pentru stabilirea CAS si CASS aferente veniturilor din 2023?

    • In cazul unui PFA infiintat in 2023 sau un PFA care nu a estimat venituri pe 2023, cand depune Declaratia Unica cu realizatul lui 2023, ce salariu foloseste in vederea calcularii CAS si CASS, 3.000 sau 3.300 lei? Multumesc. Declarare CAS si CASS in D212 in cazul PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. LXI alin. (1) din OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Reducerea impozitelor pe terenuri si cladiri pentru donatorii de sange

    • Conform unei Propuneri Legislative care a si fost adoptata recent de Senat, se vor aplica reduceri ale impozitelor pe terenuri si cladiri pentru cetatenii care doneaza sange de cel putin trei ori intr-un an. Reducerile vor fi hotarate de catre consiliile locale si se vor putea cumula cu bonificatia de 10%. Reducerea impozitelor pe terenuri si cladiri pentru donatorii de sange Consiliile locale pot hotari acordarea unei reduceri procentuale a impozitului pe cladiri si terenuri pentru persoanele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016