Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intermediere vanzare abonamente reviste. Cum faceti inregistrarile contabile?

15-Iun-2017
499

In randurile de mai jos, o societate achizitioneaza in data de 5 iunie un abonament revista in valoare de 95 lei (90 lei + 5% TVA) si-l revinde in data de 10 iunie catre o persoana fizica cu valoarea de 105 lei (100 lei + 5% TVA). In cazul intermedierii vanzarii de abonamente reviste/ziare, vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate societatii achizitia si respectiv vanzarea abonamentului de revista si conform carei legislatii.

Daca societatea are ca obiect de activitate intermedierea vanzarii abonamentelor la reviste ori ziare, la contabilizarea operatiunilor se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori (adica intermediarul primeste facturile pe numele sau si emite facturile catre clienti tot in nume propriu). In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In acest caz, pe baza cifrelor prezentate inregistrarile contabile vor fi:

- la primirea facturii cu contravaloarea abonamentului intermediat
% = 401 "Furnizori" 95 lei


461 "Debitori diversi" 90 lei
4426 "TVA deductibila" 5 lei

- la refacturarea abonamentului intermediat
4111 "Clienti" = % 105 lei
461 "Debitori diversi" 90 lei
704 "Venituri din servicii prestate" 10 lei
(sau 708 "Venituri din activitati diverse")
4427 "TVA colectata" 5 lei.

Daca revanzarea abonamentului are un caracter intamplator, la momentul achizitiei neexistand intentia revanzarii acestuia, inregistrarile contabile vor fi:

- la primirea facturii cu contravaloarea abonamentului achizitionat
% = 401 "Furnizori" 95 lei
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" 90 lei
4426 "TVA deductibila" 5 lei

- la facturarea abonamentului in momentul revanzarii
4111 "Clienti" = % 105 lei
461 "Debitori diversi" 90 lei
7588 "Alte venituri din exploatare" 10 lei
(sau 708 "Venituri din activitati diverse")
4427 "TVA colectata" 5 lei.

In ipoteza in care abonamentul nu era la forma digitala, ci la forma tiparita a revistei, in locul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" se poate utiliza contul 604 "Cheltuieli privind materialele nestocate".

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intermediere vanzare abonamente reviste. Cum faceti inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016