Raportul Special
realizat de specialisti
In ultimii ani, piata munci a suferit schimbari considerabile, pe fondul pandemiei. Atitudinea angajatilor fata de locul de munca s-a schimbat simtitor, iar fenomene precum marea demisie sau quiet quitting explica ratiunea din spatele acestor schimbari de paradigma.
Desi munca de acasa a implicat o mai mare flexibilitate si o viata mai echilibrata pentru angajati, angajatorii sustin ca intoarcerea la birou reprezinta prilejul unei mai bune colaborari la nivelul echipei si al productivitatii sporite. Prin urmare, daca iti doresti sa readuci echipa la birou, iata cum poti sa te pregatesti pentru revenirea la noua normalitate.
Daca biroul de acasa era un spatiu familiar, decorat dupa bunul plac si care aducea inspiratie, este important ca locul de munca sa trezeasca aceleasi sentimente. Astfel, pentru o tranzitie usoara la noul mediu de lucru, este indicat ca angajatii sa-si personalizeze spatiul cu obiecte care ii inspira si care le confera sentimentul de familiaritate.
Totodata, este esential ca angajatii sa aiba la indemana toate accesoriile de birou necesare pentru a-si indeplini sarcinile, de la instrumente de scris pana la scotch dublu adeziv, elemente de papetarie sau accesorii de organizare. Daca biroul nu a mai fost folosit pentru o lunga perioada de timp, revizuirea echipamentelor si a accesoriilor, dar si completarea stocurilor lipsa sunt actiuni esentiale pentru crearea unui mediu confortabil si bine organizat.
Spatiul de lucru influenteaza in mare masura starea de spirit a angajatilor, dar si motivatia acestora de a se implica in activitatile legate de munca. Pentru ca salariatii sa revina la birou si sa profite din plin de beneficiile pe care aceasta schimbare le implica, este esential ca spatiul de lucru sa fie bine organizat, oferind atat eficienta in desfasurarea activitatilor, cat si un mediu care sa incurajeze colaborarea si creativitatea.
A reveni la programul de munca de dinaintea pandemiei poate fi dificil. Pentru ca multi dintre angajati isi doresc flexibilitate, implementarea unei politici de munca in regim hibrid poate fi necesara, in prima instanta. In acest fel, angajatii se pot acomoda treptat cu mediul de lucru, cu interactiunile la nivel de echipa sau cu naveta pana la birou.
In plus, pentru o acomodare cat mai usoara, angajatorii pot opta pentru programul de munca flexibil, care sa permita angajatilor sa-si inceapa activitatea intr-un anumit interval orar, cu conditia respectarii orelor de munca. In acest mod, angajatii pot mentine un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala, fara a percepe intoarcerea la birou drept o schimbare brusca sau restrictiva.
Asteptarile angajatilor in ceea ce priveste locul de munca si beneficiile extrasalariale acordate au crescut. Prin urmare, pentru a-i motiva sa se intoarca la birou, din ce in ce mai multe companii au inceput sa investeasca in activitati care sa creeze si sa intretina starea de bine a salariatilor.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Activitatile de wellbeing ar trebui sa-i ajute pe angajati sa gestioneze eficient perioadele stresante, creand un cadru propice pentru stimularea nivelului de energie si motivatie la locul de munca.
Accesul la activitati sportive, sesiunile de yoga sau psihoterapia individuala, precum si activitatile de teambuilding sau workshopurile organizate la nivel intern reprezinta doar cateva dintre initiativele care ar putea fi implementate in cadrul organizatiilor determinate sa investeasca in starea de bine a angajatilor, la locul de munca.
Un dezavantaj major al muncii de acasa a fost lipsa interactiunilor umane, atat de necesare pentru o viata echilibrata. Acest impediment a fost recunoscut inclusiv de catre angajati, care au admis faptul ca telemunca vine la pachet cu un grad destul de mare de izolare sociala.
Prin urmare, pentru a beneficia cu adevarat de intoarcerea la birou, angajatii pot fi motivati sa interactioneze, activand intr-un mediu colaborativ si mult mai dinamic. Spatiile destinate socializarii, zonele de relaxare sau locurile special amenajate pentru a lua masa sunt doar cateva dintre modalitatile prin care companiile pot sustine interactiunea dintre colegi.
Desi o mare parte a angajatilor s-a acomodat cu munca din confortul propriei case, revenirea la birou ar trebui sa implice oportunitati de colaborare eficienta, un climat organizational sanatos, flexibilitate si echilibru, dar si un mediu de lucru motivant. Profitand de aceste avantaje, companiile pot facilita tranzitia dinspre munca de acasa inspre munca la birou, motivand angajatii sa se adapteze mai usor la noua normalitate.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Sfaturi de la experti
Inregsitrare in Romania contracte de munca incheiate in Franta
Intrebare: Am contractat o firma din Germania care sa se ocupe de: Inregistrarea societatii noastre in scopuri de impozitare pe salarii si asigurari sociale in Germania; Gestionarea angajatilor nostri (cetateni germani cu contract de munca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii: 1. Avem gestiune cantitativ-valorica, receptii de materiale in modulul de gestiune din ERP (bucati cu bucati). In aceasta situatie, in sectiunea "Products" din cadrul SAF-T, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA