Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intre 1 si 20 noiembrie se depun actele necesare obtinerii sprijinului financiar pentru incalzirea locuintei

25-Oct-2021
8115
Intre 1 si 20 noiembrie se depun actele necesare obtinerii sprijinului financiar pentru incalzirea locuintei

Au aparut noi clarificari privind aplicarea Legii 226/2021 care prevede ajutor finaciar pentru incalzirea locuintei pe timpul iernii. A fost prelungit termenul in care puteau fi depuse actele necesare obtinerii sprijinului. Persoanele interesate trebuie sa trimita documentele intre 1-20 noiembrie.

Consumatorul vulnerabil de energie din Romania mai are la dispozitie aproximativ o luna pentru a reusi sa beneficieze de ajutorul pentru incalzirea locuintei. Daca documentele se depun la timp, pana pe 20 noiembrie, sprijinul financiar va fi acordat pentru toate lunile de iarna.

Atentie! Persoanele care NU depun la timp documentele vor pierde banii aferenti lunii noiembrie. Vor primi ajutor doar pentru lunile decembrie-martie.

Venitul mediu net lunar pe membru de familie ori al persoanei singure pentru care se acorda sprijinul este de cel mult 1.386 de lei/persoana, in cazul familiei, si de 2.053 de lei, in cazul persoanei singure.

Pentru acordarea ajutoarelor pentru incalzire si a suplimentului pentru energie, consumatorii vulnerabili de energie depun individual sau prin asociatiile de proprietari/locatari cererile si declaratiile pe propria raspundere la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala se afla locuinta de domiciliu sau de resedinta, denumita in continuare locuinta.

Cererile si declaratiile pe propria raspundere pot fi depuse letric sau, in situatia in care autoritatile administratiei publice locale au dezvoltate sisteme electronice de primire si prelucrare a solicitarilor de acordare a drepturilor, cererile si declaratiile pe propria raspundere, precum si documentele doveditoare pot fi transmise electronic de catre solicitanti, prin posta electronica sau alte mijloace puse la dispozitie de autoritatea administratiei publice locale.

La completarea formularului de cerere si declaratie pe propria raspundere titularul are obligatia de a mentiona corect componenta familiei, veniturile membrilor acesteia, precum si bunurile mobile si imobile detinute, asa cum sunt acestea trecute in formular.

Descarca documentele necesare de AICI»

Ajutorul pentru incalzire se acorda in functie de venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, astfel:

-in proportie de 100% din valoarea de referinta, dar nu mai mult decat consumul facturat, in situatia -in care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de pana la 200 lei;
-in proportie de 90%, in situatia in care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 200,1 lei si 320 lei;
-in proportie de 80%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 320,1 lei si 440 lei;
-in proportie de 70%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 440,1 lei si 560 lei;
-in proportie de 60%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 560,1 lei si 680 lei;
-in proportie de 50%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 680,1 lei si 920 lei;
-in proportie de 40%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 920,1 lei si 1040 lei;
-in proportie de 30%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 1040,1 lei si 1160 lei;
-in proportie de 20%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins intre 1160,1 lei si 1280 lei;
-in proportie de 10%, in situatia in care venitul net mediu lunar pe membru de familie este cuprins intre 1280,1 lei si 1386 lei;
-in proportie de 10%, in situatia in care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins intre 1280,1 lei si 2053 lei.

Valoarea de referinta in functie de sistemul de incalzire utilizat va fi stabilita de Guvern si nu va putea fi mai mica de:

250 lei/luna, pentru gaze naturale;
500 lei/luna, pentru energie electrica;
320 lei/luna, pentru combustibili solizi si/sau petrolieri.

Subventia va fi decontata direct in pretul facturii. 

Reamintim ca Legea 226/2021 care a fost publicata recent in Monitor se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2021. Pana la aceasta data se aplica, in continuare, OUG 70/2011. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016