Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inventar. Casare marfa

12-Ian-2012
14188
Intrebare: In intervalul 13-23 decembrie 2011 s-a efectuat inventarul de final de an. In data de 5 ianuarie 2012 s-a intocmit procesul verbal de inventariere, iar administratorul l-a aprobat cu aceeasi data.

Pe langa plusurile si minusurile mentionate in acest proces verbal, s-au constatat si cateva marfuri defecte care au fost mentionate intr-o lista separata si atasata procesului verbal. De asemenea, in procesul verbal de inventariere, comisia propune casarea acestora.

a) Pentru casarea marfurilor defecte este suficient acest proces verbal de inventariere sau va trebui intocmit un proces verbal de casare?
b) Daca casarea efectiva va avea loc in ianuarie 2012, cheltuiala cu casarea acestor marfuri va trebui inclusa in rezultatul anului 2011 sau in rezultatul anului 2012?

Raspuns:

a) Pentru casarea marfurilor, pe langa PV de inventariere, trebuie intocmit si Procesul Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Modelul acestui document, precum si instructiunile de utilizare se regasesc in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Pe langa aceste documente, se mai intocmesc anumite documente specifice, in functie de modalitatea de scoatere din gestiune a bunurilor deteriorate:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

1) daca bunurile nu mai pot fi valorificate (adica vandute sub forma desurilor) sau nu sunt imputate, atunci acestea trebuie distruse. Distrugerea acestora are rolul de a dovedi faptul ca bunurile respective nu vor reintra in activitatea economica.

Distrugerea se realizeaza ori de catre firma, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proves verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere, ori prin predarea bunurilor catre firme specializate - recomandat - (de exemplu, firma de salubritate, firme care se ocupa de distrugerea prin procedee specifice a bunurilor medicale - cum ar medicamentele - sau firme care colecteaza produse electronice). In acest din urma caz, se va intocmi un Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A), pe care se va face mentiunea "Fara factura - Bunuri predate pentru distrugere".

2) daca bunurile mai pot fi valorificate (vandute) sub forma deseurilor, atunci, propun sa fie intocmit si Bonul de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3A), stabilit de acelasi OMFP 3512/2008 , in care se mentioneaza cantitatea de deseuri, felul (hirtie, carton, plastic etc), pretul si valoarea. Pe baza acestui bon se inregistreaza in contabilitate obtinerea de deseuri si scoaterea din gestiune a bunurilor degradate.

La vanzarea acestora catre firme specializate in colectare de deseuri veti intocmi Factura, in regim de taxare inversa la TVA (daca atit dvs, cit si colectorul sunt inregistrati in scop de tva, conform art. 160 din Codul fiscal ).

3) daca bunurile degradate se imputa, atunci se va intocmi si Decizie de imputare (cod 14-8-2) - stabilita tot in OMFP 3512/2008.

b) casarea bunurilor (scaderea din gestiune a acestora) se va inregistra in contabilitate la data cind au loc operatiunile de la punctele 1 la 3, respectiv in 2012.

In anul 2011, avind in vedere faptul ca bunurile respective, desi exista fizic, si-au pierdut din valoare fiind defecte, se poate inregistra o cheltuiala de ajustare a valorii acestor bunuri (nedeductibila fiscal, neregasindu-se in art. 22 din codul fiscal ), astfel incit si in contabilitate (respectiv in situatiile financiare anuale) aceste bunuri sa fie reflectate la valoarea lor de piata (mai mica decit pretul de achizitie, din cauza defectiunilor). In anul 2012, odata cu scoaterea bunurilor din gestiune, aceasta ajustare va fi reluata pe un venit neimpozabil, conform art. 20 litera c) din codul fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inventar. Casare marfa":
Rating:

Nota: 3.29 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

14-Ian-2012

as dori sa stiu care sunt cotele de scazaminte si perisabilitati admise in cazul unui magazin care comercializeaza carne refgigerata de pasare si preparate din carne de pasare si porc.Perisabilitatea si scazamintele se acorda la total vanzare sau la total cantitate, cantitativ sau valoric?





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.