Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?

17-Mar-2015
5405


Studiul de caz urmator face referire la un spatiu inchiriat in 2012 si pentru care s-au facut investitii. Acestea s-au terminat in iulie 2014 si a fost intocmit procesul verbal. S-a calculat amortizare. In luna februarie 2015, societatea doreste rezilierea contractului de inchiriere. Valoarea ramasa neamortizata este de 110.000 lei.

Conform contractului de inchiriere, valoarea respectiva nu poate fi facturata proprietarului. Stabilim cum se va proceda astfel incat valoarea ramasa sa fie deductibila la calcului profitului impozabil. Totodata, vom vedea daca se poate transfera la un alt punct de lucru si daca o parte din investitii se poate casa.


Potrivit reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.


- Inregistrarea scoaterii din evidenta a mijlocului fix casat
% = 212 - valoarea contabila
2812 Constructii - amortizarea aferenta inregistrata
Amortizarea constructiilor
6583 - valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate
si alte operatii de capital

Potrivit art. 24 alin (11) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune cheltuielile cu amortizarea se inregistreaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

In masura in care la rezilierea contractului valoarea neamortizata nu se recupereaza de la proprietar prin facturare si inregistrarea de venituri, cheltuielile aferente sunt cheltuieli nedeductibile, potrivit prevederilor art. 21 alin (1) din Codul Fiscal.


Casarea

Pentru casarea mijloacelor fixe este necesara intocmirea procesului verbal pentru scoaterea din functiune a mijloacelor fixe.

Prin procesul verbal de inventariere comisia de inventariere face propuneri de casare a mijloacelor fixe.

Aceste propuneri au la baza:
- note privind starea tehnica degradata a mijlocului fix intocmite de gestionar sau persoana/ persoanele care le caseaza;
- devize estimative ale cheltuielilor pentru reparatia mijlocului fix din care sa rezulte ca repunerea acestora in functiune este neeconomica;
- acte constatatoare ale avariei;
- alte documente din care sa rezulte degradarea bunurilor.

Scoaterea din functiune a imobilizarilor a caror valoare de intrare nu este complet amortizata se face cu aprobarea responsabilului cu gestiunea patrimoniului, a administratorului.
Comisia intocmeste Note privind starea tehnica a mijloacelor fixe propuse pentru casare, iar pe baza acestora se intocmeste un Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale.

Din punct de vedere fiscal, pentru a fi deductibile cheltuielile cu casarea se au in vedere prevederile pct. 71^6 din Normele de aplicare a art. 24 alin (15) din Codul Fiscal, in aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Astfel, pentru a fi considerate cheltuieli deductibile, trebuie sa se realizeze casarea efectiva a amenajarilor, cu recuperarea unor parti componente (centrale, termice, calorifere, aparate aer conditionat, etc) care sa genereze fie venit din vanzare fie beneficii din utilizare in activitatea proprie.

- obtinere parti componente din casare
- ce urmeaza a fi vandute
371 = 7588
- vanzarea partilor
411 = 707
- descarcarea de gestiune
607 = 371
- obtinere parti componente ce se vor utiliza in activitatea proprie (la punctul de lucru)
3028 = 7588
- utilizare in activitatea proprie pe baza de bon de consum
602 = 3028


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016