Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?

17-Mar-2015
3965


Studiul de caz urmator face referire la un spatiu inchiriat in 2012 si pentru care s-au facut investitii. Acestea s-au terminat in iulie 2014 si a fost intocmit procesul verbal. S-a calculat amortizare. In luna februarie 2015, societatea doreste rezilierea contractului de inchiriere. Valoarea ramasa neamortizata este de 110.000 lei.

Conform contractului de inchiriere, valoarea respectiva nu poate fi facturata proprietarului. Stabilim cum se va proceda astfel incat valoarea ramasa sa fie deductibila la calcului profitului impozabil. Totodata, vom vedea daca se poate transfera la un alt punct de lucru si daca o parte din investitii se poate casa.


Potrivit reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

- Inregistrarea scoaterii din evidenta a mijlocului fix casat
% = 212 - valoarea contabila
2812 Constructii - amortizarea aferenta inregistrata
Amortizarea constructiilor
6583 - valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate
si alte operatii de capital

Potrivit art. 24 alin (11) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune cheltuielile cu amortizarea se inregistreaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

In masura in care la rezilierea contractului valoarea neamortizata nu se recupereaza de la proprietar prin facturare si inregistrarea de venituri, cheltuielile aferente sunt cheltuieli nedeductibile, potrivit prevederilor art. 21 alin (1) din Codul Fiscal.


Casarea

Pentru casarea mijloacelor fixe este necesara intocmirea procesului verbal pentru scoaterea din functiune a mijloacelor fixe.

Prin procesul verbal de inventariere comisia de inventariere face propuneri de casare a mijloacelor fixe.

Aceste propuneri au la baza:
- note privind starea tehnica degradata a mijlocului fix intocmite de gestionar sau persoana/ persoanele care le caseaza;
- devize estimative ale cheltuielilor pentru reparatia mijlocului fix din care sa rezulte ca repunerea acestora in functiune este neeconomica;
- acte constatatoare ale avariei;
- alte documente din care sa rezulte degradarea bunurilor.

Scoaterea din functiune a imobilizarilor a caror valoare de intrare nu este complet amortizata se face cu aprobarea responsabilului cu gestiunea patrimoniului, a administratorului.
Comisia intocmeste Note privind starea tehnica a mijloacelor fixe propuse pentru casare, iar pe baza acestora se intocmeste un Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale.

Din punct de vedere fiscal, pentru a fi deductibile cheltuielile cu casarea se au in vedere prevederile pct. 71^6 din Normele de aplicare a art. 24 alin (15) din Codul Fiscal, in aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Astfel, pentru a fi considerate cheltuieli deductibile, trebuie sa se realizeze casarea efectiva a amenajarilor, cu recuperarea unor parti componente (centrale, termice, calorifere, aparate aer conditionat, etc) care sa genereze fie venit din vanzare fie beneficii din utilizare in activitatea proprie.

- obtinere parti componente din casare
- ce urmeaza a fi vandute
371 = 7588
- vanzarea partilor
411 = 707
- descarcarea de gestiune
607 = 371
- obtinere parti componente ce se vor utiliza in activitatea proprie (la punctul de lucru)
3028 = 7588
- utilizare in activitatea proprie pe baza de bon de consum
602 = 3028


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.