Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?

17-Mar-2015
4237


Studiul de caz urmator face referire la un spatiu inchiriat in 2012 si pentru care s-au facut investitii. Acestea s-au terminat in iulie 2014 si a fost intocmit procesul verbal. S-a calculat amortizare. In luna februarie 2015, societatea doreste rezilierea contractului de inchiriere. Valoarea ramasa neamortizata este de 110.000 lei.

Conform contractului de inchiriere, valoarea respectiva nu poate fi facturata proprietarului. Stabilim cum se va proceda astfel incat valoarea ramasa sa fie deductibila la calcului profitului impozabil. Totodata, vom vedea daca se poate transfera la un alt punct de lucru si daca o parte din investitii se poate casa.


Potrivit reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

- Inregistrarea scoaterii din evidenta a mijlocului fix casat
% = 212 - valoarea contabila
2812 Constructii - amortizarea aferenta inregistrata
Amortizarea constructiilor
6583 - valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate
si alte operatii de capital

Potrivit art. 24 alin (11) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune cheltuielile cu amortizarea se inregistreaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

In masura in care la rezilierea contractului valoarea neamortizata nu se recupereaza de la proprietar prin facturare si inregistrarea de venituri, cheltuielile aferente sunt cheltuieli nedeductibile, potrivit prevederilor art. 21 alin (1) din Codul Fiscal.


Casarea

Pentru casarea mijloacelor fixe este necesara intocmirea procesului verbal pentru scoaterea din functiune a mijloacelor fixe.

Prin procesul verbal de inventariere comisia de inventariere face propuneri de casare a mijloacelor fixe.

Aceste propuneri au la baza:
- note privind starea tehnica degradata a mijlocului fix intocmite de gestionar sau persoana/ persoanele care le caseaza;
- devize estimative ale cheltuielilor pentru reparatia mijlocului fix din care sa rezulte ca repunerea acestora in functiune este neeconomica;
- acte constatatoare ale avariei;
- alte documente din care sa rezulte degradarea bunurilor.

Scoaterea din functiune a imobilizarilor a caror valoare de intrare nu este complet amortizata se face cu aprobarea responsabilului cu gestiunea patrimoniului, a administratorului.
Comisia intocmeste Note privind starea tehnica a mijloacelor fixe propuse pentru casare, iar pe baza acestora se intocmeste un Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale.

Din punct de vedere fiscal, pentru a fi deductibile cheltuielile cu casarea se au in vedere prevederile pct. 71^6 din Normele de aplicare a art. 24 alin (15) din Codul Fiscal, in aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Astfel, pentru a fi considerate cheltuieli deductibile, trebuie sa se realizeze casarea efectiva a amenajarilor, cu recuperarea unor parti componente (centrale, termice, calorifere, aparate aer conditionat, etc) care sa genereze fie venit din vanzare fie beneficii din utilizare in activitatea proprie.

- obtinere parti componente din casare
- ce urmeaza a fi vandute
371 = 7588
- vanzarea partilor
411 = 707
- descarcarea de gestiune
607 = 371
- obtinere parti componente ce se vor utiliza in activitatea proprie (la punctul de lucru)
3028 = 7588
- utilizare in activitatea proprie pe baza de bon de consum
602 = 3028


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"