Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?

17-Mar-2015
3558


Studiul de caz urmator face referire la un spatiu inchiriat in 2012 si pentru care s-au facut investitii. Acestea s-au terminat in iulie 2014 si a fost intocmit procesul verbal. S-a calculat amortizare. In luna februarie 2015, societatea doreste rezilierea contractului de inchiriere. Valoarea ramasa neamortizata este de 110.000 lei.

Conform contractului de inchiriere, valoarea respectiva nu poate fi facturata proprietarului. Stabilim cum se va proceda astfel incat valoarea ramasa sa fie deductibila la calcului profitului impozabil. Totodata, vom vedea daca se poate transfera la un alt punct de lucru si daca o parte din investitii se poate casa.


Potrivit reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

- Inregistrarea scoaterii din evidenta a mijlocului fix casat
% = 212 - valoarea contabila
2812 Constructii - amortizarea aferenta inregistrata
Amortizarea constructiilor
6583 - valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate
si alte operatii de capital

Potrivit art. 24 alin (11) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune cheltuielile cu amortizarea se inregistreaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

In masura in care la rezilierea contractului valoarea neamortizata nu se recupereaza de la proprietar prin facturare si inregistrarea de venituri, cheltuielile aferente sunt cheltuieli nedeductibile, potrivit prevederilor art. 21 alin (1) din Codul Fiscal.


Casarea

Pentru casarea mijloacelor fixe este necesara intocmirea procesului verbal pentru scoaterea din functiune a mijloacelor fixe.

Prin procesul verbal de inventariere comisia de inventariere face propuneri de casare a mijloacelor fixe.

Aceste propuneri au la baza:
- note privind starea tehnica degradata a mijlocului fix intocmite de gestionar sau persoana/ persoanele care le caseaza;
- devize estimative ale cheltuielilor pentru reparatia mijlocului fix din care sa rezulte ca repunerea acestora in functiune este neeconomica;
- acte constatatoare ale avariei;
- alte documente din care sa rezulte degradarea bunurilor.

Scoaterea din functiune a imobilizarilor a caror valoare de intrare nu este complet amortizata se face cu aprobarea responsabilului cu gestiunea patrimoniului, a administratorului.
Comisia intocmeste Note privind starea tehnica a mijloacelor fixe propuse pentru casare, iar pe baza acestora se intocmeste un Proces verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale.

Din punct de vedere fiscal, pentru a fi deductibile cheltuielile cu casarea se au in vedere prevederile pct. 71^6 din Normele de aplicare a art. 24 alin (15) din Codul Fiscal, in aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Astfel, pentru a fi considerate cheltuieli deductibile, trebuie sa se realizeze casarea efectiva a amenajarilor, cu recuperarea unor parti componente (centrale, termice, calorifere, aparate aer conditionat, etc) care sa genereze fie venit din vanzare fie beneficii din utilizare in activitatea proprie.

- obtinere parti componente din casare
- ce urmeaza a fi vandute
371 = 7588
- vanzarea partilor
411 = 707
- descarcarea de gestiune
607 = 371
- obtinere parti componente ce se vor utiliza in activitatea proprie (la punctul de lucru)
3028 = 7588
- utilizare in activitatea proprie pe baza de bon de consum
602 = 3028


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Investitii intr-un spatiu inchiriat. Cum se poate deduce valoarea ramasa neamortizata?":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.