Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?

30-Iun-2016
1915

In randurile de mai jos, avem un contract de consultanta tehnica, cu o alta persoana juridica, care desemneaza o persoana avand calificarea de inginer pe profilul de activitate pe care-l desfasoara societatea beneficiara. Vom stabili in ce conditii poate fi considerata o cheltuiala nedeductibila fiscal si daca este nevoie de anumite rapoarte sau alte dovezi de acordare a consultantei.

Consultanta se refera la: mod negociere preturi de achizitie materii prime, mod de negociere preturi de comercializare a produselor, mod de determinare a normelor de consum sau normare manopera, solutii de stabilire si executie tehnologica a produselor.

Incepand cu anul 2016 vechile reglementari privind deductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii pentru care era solicitata justificarea necesitatii efectuarii lor au fost inlocuite de cele prevazute la art.25, alin. (4), lit. f) din Legea nr. 227/2015.

Noile prevederi au in vedere serviciile de management, consultanta, asistenta sau altele de aceasta natura prestate de o persoana situata intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia se realizeaza un schimb de informatii si care sunt efectuate ca urmare a unor tranzactii calificate ca fiind artificiale. Ca urmare, regulile de deductibilitate devin mai relaxate atunci cand este vorba de serviciile prestate de furnizori din Romania, UE sau din alte tari cu care Romania are incheiate Tratate de evitare a dublei impuneri.

Se pastreaza in continuare conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila precum si acelea privind scopul pentru care sunt efectuate cheltuielile.

Pentru ca operatiunile respective sa constituie cheltuieli deductibile trebuie sa fie desfasurate in scopul desfasurarii activitatii economice a entitatii respective.

Informatiile necesare rezulta din conditiile prevazute in contractele de prestari incheiate, cum sunt: tipul serviciilor, termenele de predare, pretul, (care trebuie sa fie cel corect la nivelul celui de piata atunci cand este vorba de existenta raporturilor de afiliere dintre doua persoane juridice, conform prevederilor art. 11, alin. (2) din Legea nr. 227/2015) raspunderea partilor, penalitatile de intarziere, daune interese etc.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

Mentionam ca autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii atunci cand aceasta este calificata ca fiind artificiala.

De exemplu, daca societatea beneficiara are un compartiment tehnic din care fac parte si tehnologi care au in atributiile lor stabilirea consumurilor specifice si a pierderilor tehnologice, un consultant tehnic nu va dubla aceasta activitate decat poate in sensul reducerii pierderilor respective. De asemenea, daca societatea are in organigrama compartiment de preturi sau de achizitii materiale contractul de consultanta poate acoperi numai eventualele corectari a deficientelor din activitatea entitatii.

Cheltuielile cu serviciile prestate de o persoana juridica romana altei persoane juridice romane, in conditiile in care acestea nu se afla in raporturi de afiliere sunt considerate ca sunt efectuate in scopul activitatii societatii beneficiare (deductibile) daca sunt efectuate in realitate, fapt ce rezulta si din orice document emis de prestator: minuta participarii la negocierea preturilor, liste furnizori, calcule privind reducerea pierderilor si a formarii costurilor, planul de lucru al persoanei fizice desemnate de furnizor pentru colectarea informatiilor necesare derularii contractului de consultanta etc. Lista nu este exhaustiva si documentele respective nu au un format standardizat.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"