Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Justificarea scutirilor de TVA pentru exporturi si servicii legate de exportul de bunuri. Analiza zilei

09-Mai-2016
3337

Conform art. 294 din Codul fiscal sunt scutite de TVA cu drept de deducere livrarile de bunuri expediate sau transportate in afara Uniunii Europene precum si prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decat cele scutite fara drept de deducere, legate direct de exportul de bunuri.



Scutirile se justifica cu documentele prevazute de instructiunile aprobate prin OMFP 103/2016.

Sunt considerate exporturi livrarile de bunuri care sunt transportate de pe teritoriul Uniunii Europene in afara Uniunii Europene. Exporturile au locul livrarii in Romania, daca transportul bunurilor incepe din Romania si se termina in afara teritoriului Uniunii Europene, indiferent daca iesirea de pe teritoriul Uniunii Europene are loc prin punctele vamale apartinand autoritatii vamale a Romaniei sau ale altui stat membru. Sunt de asemenea considerate exporturi si bunurile care sunt transportate din Romania in afara Uniunii Europene, in lipsa unei tranzactii comerciale, cum ar fi de exemplu: transportul unui stoc de bunuri din Romania intr-o tara terta in vederea efectuarii de activitati economice, livrarile de bunuri care necesita instalare realizata de furnizor sau de alta persoana in contul sau, pe teritoriul unui stat din afara Uniunii Europene.

Scutirea de taxa pe valoarea adaugata se aplica numai in situatia in care locul operatiunii se considera a fi in Romania intrucat doar in acest caz operatiunile sunt impozabile in Romania din punct de vedere al TVA.Daca locul livrarii/prestarii nu este in Romania operatiunea nu este impozabila in Romania, ca atare nu se datoreaza TVA in Romania.

Scutirile cu drept de deducere sunt aplicate in masura in care persoanele impozabile pot justifica scutirea cu documentele prevazute de instructiunile mai sus mentionate.
Aplicarea regimului de taxare pentru operatiuni scutite cu drept de deducere de catre persoanele impozabile nu se sanctioneaza de organele de inspectie fiscala.

In cazul livrarilor de bunuri expediate sau transportate in afara Uniunii Europene de furnizor sau de alta persoana in contul sau scutirea de TVA se justifica de catre exportator cu urmatoarele documente:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile obligatorii, sau, daca transportul bunurilor nu presupune o tranzactie, documentele solicitate de autoritatea vamala pentru intocmirea declaratiei vamale de export;
b) unul dintre urmatoarele documente:
1. certificarea incheierii operatiunii de export de catre biroul vamal de export sau, dupa caz, notificarea de export certificata de biroul vamal de export, in cazul declaratiei vamale de export pe cale electronica; sau
2. exemplarul 3 al documentului administrativ unic, folosit ca declaratie de export pe suport hartie, certificat pe verso de biroul vamal de iesire.

In cazul prestarilor de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului legate direct de exportul de bunuri, documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile obligatorii, sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport, daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele specifice de transport, in functie de tipul transportului, sau, dupa caz, copii de pe aceste documente;
d) documente din care sa rezulte ca bunurile transportate au fost exportate.

In vederea justificarii acestor scutiri, prin contract se intelege si comanda, urmata de executarea acesteia.

Pentru acele operatiuni care prin natura lor nu permit operatorilor economici sa fie in posesia documentelor de justificare a scutirii in momentul faptului generator, prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii de taxa se va face in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data la care a intervenit faptul generator de taxa pentru operatiunea in cauza.
Daca pentru operatiuni scutite de taxa sunt emise facturi pentru valoarea totala ori partiala a unor operatiuni inaintea faptului generator de taxa sau sunt emise facturi pentru avansuri, scutirea se justifica in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data faptului generator de taxa.

In situatia in care la data la care se efectueaza o inspectie fiscala, persoana impozabila nu este in posesia documentelor de justificare a scutirii si nu este depasit termenul de 90 de zile organele de inspectie fiscala nu considera operatiunile ca fiind taxabile. Daca insa, este depasit termenul de 90 de zile organele de inspectie fiscala obliga persoana impozabila la colectarea TVA de la data faptului generator de taxa.
Daca inspectia fiscala a fost deja efectuata si, ulterior expirarii termenului de 90 de zile, fara sa depaseasca termenul legal de prescriptie, persoana impozabila intra in posesia documentelor de justificare a scutirii de taxa, aceasta procedeaza la regularizare in scopul aplicarii scutirii de TVA de la data faptului generator de taxa, urmand ca organul fiscal competent sa efectueze reverificarea.
In situatia in care la data la care se efectueaza o inspectie fiscala persoana impozabila justifica scutirea de TVA, dar se constata ca dovada scutirii a fost primita dupa expirarea termenului de 90 de zile, scutirea se aplica de la data faptului generator de taxa.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Justificarea scutirilor de TVA pentru exporturi si servicii legate de exportul de bunuri. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Reactii dure privind Fondul Suveran. Basescu: Acesta se numeste JAF!
    • Fostul presedinte al Romaniei este de parere ca infiintarea Fondului Suveran de Investii “incalca si Constitutia si toata legislatia Romaniei de functionare a societatilor comerciale”. "Acesta se numeste JAF! Dancila si Teodorovici, impinsi de la spate de Dragnea si sub privirea ingaduitoare ale lui Tariceanu, au savarsit cea mai mare samavolnicie impotriva Romaniei, emitand ordonanta de urgenta privind infiintarea Fondului Suveran de Investitii. Au incercat sa-si concretizeze...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016