Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017.
Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata.
Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este atat in anul 2017, cat si in anul 2018 de -2,96%.
(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut, este de 7,8% in anul 2017 si de 7,7% in anul 2018.
Art. 3. - (1) Plafonul privind datoria publica, conform metodologiei Uniunii Europene pentru sfarsitul anului 2017, este de 40,0% din produsul intern brut.
(2) In anul 2017 plafoanele privind finantarile rambursabile, care pot fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ- teritoriale, sunt in suma de 1.200,0 milioane lei fiecare. Valoarea aferenta finantarilor rambursabile, care poate fi autorizata pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, este de maximum 100 milioane lei anual.
(3) Plafoanele prevazute la alin. (2) nu cuprind finantarile rambursabile destinate refinantarii datoriei publice locale si nici finantarile rambursabile destinate proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeana, inclusiv cele cuprinse in Planul elen de reconstructie si dezvoltare economica a Balcanilor - HIPERB.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
(4) Plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Public, si de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2017, este de 8.000,0 milioane lei.
(5) in anul 2017, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale si ale cheltuielilor de personal, potrivit dispozitiilor art. 29 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 69/2010, republicata, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 si 7 din aceeasi lege si sunt prevazute in anexa nr. 1.
(6) Plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale si ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat, in anul 2017, sunt stabilite prin derogare de la prevederile art. 6 si 7 din Legea nr. 69/2010, republicata, si sunt prevazute in anexa nr. 2. (7) in anul 2017, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de -13.915,0 milioane lei.
Art. 4. - (1) Obiectivul bugetar pe termen mediu este reprezentat de atingerea unui nivel al soldului structural anual al administratiei publice de -1% din produsul intern brut.
(2) Prin derogare de la art. 26 alin. (3) din Legea nr. 69/2010, republicata, prezenta lege nu prevede calea de ajustare catre obiectivul bugetar pe termen mediu prevazut la alin. (1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administratiei publice este prevazut in anexa nr. 3. Ajustarea soldului structural anual al administratiei publice se face incepand cu anul 2019.
(3) in anul 2017 prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, republicata, nu se aplica.
Art. 5. - Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare, in concordanta cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicata, precum si cu incadrarea in plafoanele prevazute in prezenta lege. Art. 6. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta lege.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Florin Citu considera ca succesul programului IMM Invest este incontestabil. Au fost acordate 7,2 miliarde de crediteFirmele care nu mai indeplinesc in 2023 conditiile de incadrare la impozitul micro trec la plata impozitului pe profit in cursul anuluiModificari aduse CODULUI FISCAL de OUG 13/2021 -Taxa pe valoarea adaugataANAF: Calendarul obligatiilor fiscale din luna februarie 2019. Primul termen de depunereAtentie, contribuabili! ANAF a demarat cea mai ampla actiune de control fiscal in comertul onlineUltimele articole
Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciTaxe PFA 2024. CASS de 10% intra la calculul PLAFONului de 6 salarii minime?Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileFirme care acorda cadouri de Craciun clientilor. Care este tratamentul contabilCare este legislatia curenta in materie de credite online?Articole similare
Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetareOUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeAr putea fi introdus impozitul diferentiat. Reducerea TVA e posibila in functie de contextRectificarea bugetara pe anul 2019 a fost publicata in M. Of.Aprobarea plafoanelor pentru bugetul pe 2020: Inghetarea salariilor bugetarilor si a indemnizatiei de hrana si majorarea accizei la tigariUltimele articole
Ministerul Finantelor propune un nou proiect pentru sustinerea activitatii IMM-urilor: IMM LEASING de echipamente si utilajeOUG 51/2020: Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!Sesizarea presedintelui pe Legea bugetului 2019, respinsa de CCRCodul Fiscal se modifica: TVA redus in turism si bonificatii pentru plata anticipata a obligatiilor fiscaleArticole similare
Aprobarea limitelor anuale 2012-2014 pentru finantarile rambursabileAPIA: Peste 12.000 de dosare autorizate la plata, in cadrul schemelor de sprijin cuplat in sectorul vegetal, campania 2018Rectificarea bugetara pe anul 2019 a fost publicata in M. Of.APROBAREA PLAFOANELOR pentru bugetul pe 2020: Inghetarea salariilor bugetarilor si a indemnizatiei de hrana si majorarea accizei la tigariOUG 51/2020: Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020Ultimele articole
Ministerul Finantelor propune un nou proiect pentru sustinerea activitatii IMM-urilor: IMM LEASING de echipamente si utilajeNoi fonduri pentru sustinerea fermierilor in anul 2019: Ministrul Agriculturii a aprobat doua proiecteCodul Fiscal se modifica: TVA redus in turism si bonificatii pentru plata anticipata a obligatiilor fiscaleProiect: Legea pentru APROBAREA PLAFOANELOR unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeSfaturi de la experti
Intrebare: Din ce am inteles, SAF-T - raportarea periodica (lunar sau trimestrial) prevede declararea articolelor pe coduri NC achizitionate si vandute in facturile de vanzare si iesire. Este adevarat sau exista obligatia raportarii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Cabinetul are evidenta in partida simpla si plateste impozit pe venit. Emiterea facturii pentru trecerea auto din patrimoniul cabinetului in cel al persoanei fizice ar trebui cumva justificata prin faptul ca persoana fizica este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA