Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea parteneriatului public-privat, modificata de Guvern

15-Dec-2017
156

Printr-o ordonanta de urgenta aprobata joi de catre Guvern, vor avea loc noi modificari in ceea ce priveste parteneriatul public-privat. Aceasta este menita sa creasca implicarea mediului de afaceri in proiecte de infrastructura publica, concomitent cu protejarea intereselor parteneriatului public-privat si asigurarea finantarii.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, pe langa o serie de clarificari cu privire la sfera de aplicare si diferentierea contractelor de parteneriat public privat fata de alte tipuri de contracte, precum cele de achizitii publice, actul normativ aduce modificarile de mai jos.

Ceea ce ne-a atras atentia in acest comunicat este faptul ca se introduce conceptul Value for Money (valoare pentru bani).

In scopul protejarii interesului public:

Se reglementeaza etapele/competentele de aprobare in evaluarea proiectului, din punct de vedere al clasificarii acestuia in sectorul administratiei publice (on budget). In cazul in care, anterior momentului semnarii contractului, din analiza acestuia reiese ca proiectul ar urma sa fie clasificat on-budget, proiectele administratiei publice centrale vor putea fi implementate doar dupa aprobarea de catre Guvern, prin Memorandum. In cazul proiectelor de interes local, acestea se aproba de catre Comisia de autorizare a contractelor de parteneriat public-privat la nivel local. Aceasta comisie se va infiinta ulterior prin Hotarare de Guvern;
Se introduce conceptul Value for Money, conform bunelor practici de la nivel international, si care reflecta diferentierea in estimarea costurilor pe intreaga durata a proiectului, ajustata cu valoarea riscurilor, in scenariile realizarii prin metoda traditionala (achizitie publica) si prin parteneriat public-privat. Astfel, prin promovarea de proiecte de infrastructura in regim de parteneriat public-privat, nu facem referire neaparat la necesitatea de a clasifica un proiect off budget sau de a promova vreun anumit mecanism contabil, ci la transferul de riscuri si costul mai scazut, pe termen lung, pentru statul roman in comparatie cu achizitia publica traditionala.

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii


Se creeaza posibilitatea pentru partenerul public de a contribui la finantarea realizarii investitiilor cu resurse financiare publice pentru a reduce ulterior impactul financiar al obligatiilor de plata pe parcursul perioadei de operare a proiectului. Contributia optima a autoritatii publice, daca se impune, va rezulta din modelarile financiare aferente Value for Money (incluzand analizele de senzitivitate).

Pentru o abordare prudentiala referitoare la sustenabilitatea proiectelor din punct de vedere a impactului bugetar si evaluarea capacitatii partenerului public-privat de a gestiona riscurile aferente implementarii proiectului.

Se stabilesc mecanismele de evaluare a proiectelor pentru evitarea situatiilor de abatere de la tintele de deficit si datorie publica asumate de Romania prin Strategia fiscal-bugetara.

La nivelul Studiului de fundamentare se va efectua o evaluare externa a capacitatii partenerului public de a gestiona riscuri la nivelul contractului de PPP.

Masuri pentru includerea in regim PPP exclusiv a proiectelor bine pregatite, care prezinta eficienta economica si o prioritate la nivel central/local:

Costul net actualizat al realizarii proiectului prin metoda traditionala (achizitie publica) urmeaza a fi utilizat ca punct de referinta („affordability threshold”) in comparatie cu costul net actualizat al realizarii proiectului in regim de parteneriat public privat;
Se prevede elaborarea unui Program strategic asumat la nivelul Guvernului si care va prevedea categorii de proiecte care pot fi dezvoltate in regim de PPP.

Asigurarea continuitatii proiectului prin reglementarea situatiilor de inlocuire a partenerului privat:

Reglementarea unor mecanisme care sa permita inlocuirea partenerului privat in caz de neperformanta, fara reluarea procedurilor de atribuire a contractului, evitandu-se posibile situatii de reclasificare a unor proiecte off budget in proiecte on budget;
Protejarea activelor publice ale companiei de proiect.

Ordonanta de urgenta adoptata astazi modifica si completeaza Legii nr.233/2016 privind parteneriatul public-privat.

Sursa: gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea parteneriatului public-privat, modificata de Guvern":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar si repartizarea profitului
    • Redam mai jos monografia contabila la inchiderea primului an, in cazul obtinerii de profit, dar si in cazul pierderii, pe care o va intocmi o societate nou-infiintata. O.M.F.P. nr. 3.055/2009 stabileste la punctul 8.9.4 tratamentul aplicat rezultatului exercitiului financiar, rezultatului reportat, repartizarii profitului si acoperirii pierderii contabile. "248. - (1) In contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar. (2) Rezultatul...» citeste mai departe aici

  • Creante si datorii prescrise. Cum le inregistram?
    • Problema fiscala Cand se prescriu creantele si datoriile? Cand se intrerupe termenul de prescriptie? Cum se inregistreaza in contabilitate creantele si datoriile prescrise? Creantele reprezinta drepturi patrimoniale care, conform legii, rezulta din raporturile de drept material fiscal, in timp ce datoriile, din punct de vedere contabil, sunt surse de finantare externe puse la dispozitia unei intreprinderi. 1. Cand se prescriu creantele si datoriile? Creantele fiscale se stabilesc: - Fie prin...» citeste mai departe aici

  • Este mai eficient impozitul pe profit decat impozitul pe venit?
    • Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 79/2017, de la 1 ianuarie 2018 a fost eliminata posibilitatea firmelor sa opteze sa aplice impozitul pe profit in cazul detinerii unui capital social de cel putin 45.000 de lei. Insa, aceasta ordonanta trebuie sa fie aprobata prin lege de catre Parlament. Proiectul de lege privind aprobarea OUG nr. 79/2017 prevede reintroduce posibilitatea firmelor care au subscris un capital social reprezentând cel putin suma de 45.000 de lei...» citeste mai departe aici

  • Cand intervine obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare
    • Daca nu sunt inregistrate si nu au obligatia sa se inregistreze normal in scopuri de TVA (conform 316 din Codul fiscal) au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare sau pentru servicii urmatoarele persoane: - persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in martie 2018 si care sunt termenele de depunere
    • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2018. ?Saptamana 5-11 martie Miercuri, 7 martie 1. Formularul 092 - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania. Categorii de contribuabili Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii