Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare desfasurata de lichidator din oficiu. Ce inregistrari contabile facem?

24-Aug-2015
706

In cazul urmator, pornim de la o firma care se afla in lichidare desfasurata de lichidator din oficiu si care are terenuri in contul 371. Cand se intocmeste balanta de lichidare? Cum se procedeaza cu contul 371?


Cu ce se inchide si care va fi monografia contabila?


Terenurile evidentiate ca marfuri in contul 371 pot fi scoase din evidenta la vanzarea/cedarea acestora.

- Pentru acoperirea datoriilor societatii lichidatorul poate vinde catre terti terenurile, articol contabil:

411 = %
707

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

4427

- scoaterea din gestiune a terenurilor vandute

607 = 371

- In situatia in care nu exista datorii catre terti de achitat si se decide preluarea terenurilor de catre asociati.

Evidentierea preluarii imobilizarii de catre asociati, pe baza facturii emise de societate.

461 = %
Debitori diversi 7583
Venituri din vanzarea activelor
si alte operatii de capital
4427
TVA colectata

- Scoaterea din gestiune a terenului
6583 = 211
Cheltuieli privind Terenuri
activele cedate si alte operatii de capital

Conform articolului 27 alineatul (2) din Codul fiscal, distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai fie sub forma de dividend, fie ca urmare a operatiunii de lichidare, se trateaza ca transfer impozabil.

Conform Normelor metodologice de aplicare a art. 27 alin. (2) din Codul fiscal:

Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul:
- profitul din lichidarea patrimoniului,
- sumele din anularea provizioanelor,
- sumele inregistrate in conturi de capitaluri proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii,
- alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor.

La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate:
rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii.

Venitul rezultat din preluarea terenului (cont 7583) este venit impozabil iar cheltuiala aferenta scoaterii din gestiune a terenului (cont 6583) este cheltuiala deductibila.

Aceste operatii nu genereaza profit impozabil in masura in care preluarea terenului se face la valoarea de inventar a acestuia si venitul inregistrat este egal cu cheltuiala aferenta scoaterii din gestiune.

In masura in care terenul este preluat la o valoare stabilita, diferita de valoarea de inventar a acestuia diferenta dintre venitul inregistrat si cheltuiala aferenta este profit impozabil.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare desfasurata de lichidator din oficiu. Ce inregistrari contabile facem?":
Rating:

Nota: 1.67 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"